Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Ostatni dzwonek na efektywne wykorzystanie zaoszczędzonego budżetu!

Redakcja Redakcja
Data dodania: 16.12.2016 | lojalność klienta

Fot.: fotolia.com

Czy zaoszczędzone w budżecie środki mogą być na końcu roku powodem do zmartwień? W żadnym wypadku! Nadwyżka budżetu, to nie tylko szansa na szybką poprawę tegorocznych wyników sprzedaży, ale również na dobry start w nowy rok, pod warunkiem, że szybko i mądrze ją zainwestujemy. Eksperci Sodexo Benefits and Rewards Services podpowiadają jak zrobić to najbardziej efektywne.

Do końca grudnia zostało już niewiele czasu, dlatego decyzję o tym w co zainwestować zaoszczędzone środki warto podjąć jak najszybciej. Najpierw jednak trzeba przeanalizować sytuację i zastanowić się czy lepiej szybko wesprzeć jeszcze tegoroczne wyniki, czy może wykorzystując budżetową nadwyżkę, ze spokojem zaplanować akcję wsparcia sprzedaży na przyszły rok.

Reklama

Pod koniec roku często spotykamy się z pytaniami jakie rozwiązania marketingowe będą najlepszą inwestycją dla zaoszczędzonych w budżecie środków. Polecamy wtedy kupony premiowe, karty przedpłacone oraz elektroniczne vouchery Click e pass. Są to najprostsze i w tym przypadku najbardziej efektywne narzędzia, których dodatkowym atutem jest zwolnienie z podatku VAT. Ze względu na swój uniwersalnych charakter świetnie sprawdzą się w różnorodnych akcjach lojalnościowych i akcjach wsparcia sprzedaży – informuje Dariusz Deszczka, Category Manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie w firmie Sodexo Benefits and Rewards Services.

Elektroniczny voucher czy tradycyjne kupony i karty?

Dla osób ceniących nowoczesne technologie najlepszym narzędziem będzie e-voucher Click e Pass, czyli elektroniczny kod dostępu do bogatego katalogu nagród online. Narzędzie to bazuje na aktualnych trendach oraz wykorzystuje najnowsze rozwiązania. Wszystko po to, by organizatorom ułatwić wybór, zamówienie i obsługę nagród, a beneficjentom akcji dać maksymalny komfort i prostotę wyboru prezentu. Co więcej, Click e Pass można przekazywać w dowolnej formie – np. nadrukować go na opakowaniu produktu, na kartce z życzeniami czy też innym pasującym w danej sytuacji nośniku. Łatwo można go również przekazać osobie obdarowanej np. wysyłając smsem czy e-mailem w postaci pliku pdf.

Sprawdzone od lat kupony i karty premiowe również mają szereg zalet np. podobnie jak elektroniczny voucher długie terminy realizacji. Można więc je wykorzystać w najbardziej optymalnym dla danej firmy momencie. Korzystanie z Karty Premiowej nie generuje dodatkowych kosztów. Opłata związana z wydaniem karty dotyczy tylko pierwszego zamówienia, natomiast później można ją używać i doładowywać wielokrotnie bez dodatkowych kosztów. Oszczędnością jest także brak skomplikowanej logistyki zarówno w przypadku kart jak i kuponów – ich zamówienie jest łatwe, a dostarczenia do odbiorcy szybkie i tanie. Ponadto, dzięki tym rozwiązaniom znika również problem z magazynowaniem czy logistyką nagród.

Rozwiązanie bez VAT

Wszystkie trzy proponowane przez Sodexo rozwiązania – karty i kupony premiowe oraz elektroniczne vouchery są zwolnione z podatku VAT. Zgodnie z nowelizacją Ustawy o podatku od towarów i usług z kwietnia 2011 roku, wszystkie nagrody rzeczowe wydawane uczestnikom akcji marketingowych mają być opodatkowane 23% VAT-em. Nie dotyczy to jednak znaków legitymacyjnych, czyli m.in. kart przedpłaconych, kuponów premiowych czy elektronicznych voucherów. Ich wykorzystanie w akcjach lojalnościowych pozwala zatem na oszczędność na poziomie 23%, a dzięki temu zwiększa siłę nabywczą i daje możliwość zakupu większej liczby nagród w ramach dostępnego budżetu.

Czasu do końca roku jest już coraz mniej. Warto zatem czym prędzej wybrać rozwiązanie, które pozwoli z zyskiem wykorzystać zaoszczędzony budżet i osiągnąć optymalne wyniki w tym lub w kolejnym roku.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na Newsletter, a nic Cię nie ominie.

Zobacz także