Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Uratuj niewykorzystany budżet „Budget cleaning” z Sodexo

Redakcja Redakcja
Data dodania: 28.10.2016 | lojalność klienta

Fot.: fotolia.com

Odpowiednie żonglowanie budżetem to nie lada sztuka. Co zrobić gdy pod koniec roku okazuje się, że nie udało się go całkowicie wykorzystać, a zaoszczędzone pieniądze mogą przepaść wraz z nadejściem stycznia? Warto zainwestować je w efektywne rozwiązania, które będą miały wpływ na wyniki sprzedaży nie tylko teraz, ale także w kolejnych miesiącach.

Jak co roku jesienią Sodexo Benefits and Rewards Services rusza ze swoją akcją „Budget cleaning”, w której eksperci podpowiadają jak wykorzystać z zyskiem nadwyżkę budżetów marketingowych. Niewykorzystany budżet to nie tylko strata środków w danym roku, ale również groźba uszczuplenia jego puli w kolejnym okresie. Jak zatem wygrać walkę z upływającym czasem?

Reklama

Oszczędność czasu i pieniędzy

Dobrym rozwiązaniem będzie inwestycja, która nie tylko pozwoli uratować budżet, ale jednocześnie realnie pomoże wypracować lepsze wyniki sprzedażowe. Jak to osiągnąć? Proponowane przez Sodexo narzędzia można wykorzystać od razu, aby skutecznie poprawić tegoroczne wyniki sprzedaży, albo spożytkować je w przyszłym roku, w najdogodniejszym dla firmy momencie. W obu przypadkach świetnie sprawdzą się elektroniczne vouchery, karty przedpłacone czy kupony premiowe. Można je użyć jako nagrody w programach lojalnościowych, programach wsparcia sprzedaży oraz jako upominki dla kontrahentów i handlowców.

Kupony i karty to narzędzia motywacyjne łatwe w logistyce i magazynowaniu. Proces ich zamawiania i dostarczania do organizatora, jest sprawny i szybki, a dodatkowym ich atutem jest zwolnione z podatku VAT – podpowiada Dariusz Deszczka, Category Manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie w firmie Sodexo Benefits and Rewards Services. – To nowoczesne, oszczędne, a przede wszystkim skuteczne sposoby budowania lojalności, a przez to wpływające na rozwój każdego przedsiębiorstwa – dodaje.

Kupony, karty i e-vouchery mają długi termin ważności, a to oznacza, że nie trzeba ich szybko wykorzystać. Każde z tych narzędzi ma swoje dodatkowe atuty. W przypadku Karty Premiowej Sodexo opłata związana z aktywowaniem dotyczy tylko pierwszego użycia, natomiast później można jej używać i doładowywać wielokrotnie już bez żadnych dodatkowych wydatków. Dzięki temu karta daje możliwość wielokrotnego wspierania stałej grupy użytkowników.

Z kolei e-voucher Click e Pass to  elektroniczny kod dostępu do bogatego katalogu nagród, z którego użytkownik w intuicyjny sposób może wybrać wymarzoną nagrodę. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest możliwość przekazywania go w dowolnej formie – można go nadrukować np. na opakowaniu produktu, na kartce z życzeniami czy też innym pasującym w danej sytuacji nośniku. Łatwo można go również przekazać osobie obdarowanej np. wysyłając smsem czy e-mailem w postaci pliku pdf.

Optymalizacja podatkowa

Karty Sodexo, jak również kupony premiowe i elektroniczne vouchery od lat cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, spełniając rolę cenionego motywatora biznesowego i uniwersalnej nagrody w projektach wsparcia sprzedaży, a od kwietnia 2011 roku są jednym z najbardziej atrakcyjnych rozwiązań także pod względem podatkowym. Zgodnie z nowelizacją Ustawy o podatku od towarów i usług z kwietnia 2011 wszystkie nagrody rzeczowe wydawane uczestnikom akcji marketingowych zostały opodatkowane podatkiem VAT w wysokości 23%. Od tego przepisu jest jednak wyjątek – nie dotyczy on znaków legitymacyjnych, czyli m.in. kart przedpłaconych, kuponów premiowych czy Click e pass. Ich wykorzystanie w akcjach i programach wsparcia sprzedaży pozwala zatem na oszczędność na poziomie 23%, co realnie zwiększa siłę nabywczą i daje możliwość zakupu większej liczby nagród w ramach dostępnego budżetu.

Korzyści ze stosowania e-voucherów, kart przedpłaconych i kuponów jest wiele. Można wykorzystać je jeszcze w danym roku budżetowym do poprawy całościowych wyników sprzedaży lub zapracować na świetne wyniki w kolejnym okresie. Organizatorzy doceniają przede wszystkim łatwość z jaką można je włączać do swoich akcji marketingowych, a uczestnicy cieszą się z maksymalnej swobody wyboru nagród, które dają te narzędzia.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na Newsletter, a nic Cię nie ominie.

Zobacz także