Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Outsourcing lojalności

Coraz więcej firm w Polsce prowadzi działania lojalnościowe dla swoich partnerów biznesowych. Przedsiębiorcy, którzy rozważają ich wdrożenie stają przed dylematem czy zrobić to własnymi siłami, czy też zdecydować się na zewnętrzne wsparcie. Co daje outsourcing programu lojalnościowego i w jakich obszarach firma może oczekiwać pomocy od branżowych specjalistów? Eksperci Sodexo Benefits and Rewards Services przygotowali kilka praktycznych porad.

Outsourcing lojalności

Przedsiębiorcy wiedzą, że dobry program lojalnościowy to sposób nie tylko na wzrost sprzedaży,
ale również na budowanie swojej przewagi konkurencyjnej. Jednak aby przyniósł oczekiwane rezultaty potrzebna jest spora dawka wiedzy, odpowiednie zaplecze techniczne oraz zespół, który będzie go realizował.

Rachunek sumienia

Na etapie planowania wiele przedsiębiorstw nie zdaje sobie sprawy, jak skomplikowanym przedsięwzięciem jest przygotowanie i skuteczne prowadzenie akcji wsparcia sprzedaży.

Zanim firma zdecyduje się na wprowadzenie działań lojalnościowych, musi dokładnie przeanalizować swoje wewnętrzne zasoby. Najważniejsze pytanie jakie trzeba sobie zadać, to czy pracownicy mają odpowiednią wiedzę, doświadczenie i czas, aby skutecznie realizować założony cel. Nie bez znaczenia jest również zaplecze techniczne – czy posiadany system pozwoli na odpowiednie gromadzenie i przetwarzanie danych oraz na skuteczną komunikację z uczestnikami – powiedział Krzysztof Majdan Kierownik ds. Rozwoju i Wsparcia Programów, Sodexo Benefits and Rewards Services.   

Dopiero na podstawie takiej analizy firma może podjąć decyzję czy i w jakim zakresie będzie potrzebować pomocy. Być może zdecyduje się na całościowy outsourcing przedsięwzięcia albo odda zewnętrznemu partnerowi wycinek projektu – np.  zarządzanie katalogiem nagród albo komunikację
z uczestnikami programu.

W każdym przypadku liczy się efekt końcowy – realizacja celu biznesowego, który przyświeca całej akcji.

Rachunek zysków

Rozważając outsourcing działań lojalnościowych niektórzy przedsiębiorcy sądzą, że nie będzie im się to opłacać. Warto jednak zdać sobie sprawę z tego, że choć zlecenie prowadzenia programu wiąże się z wydatkiem, to koszty stałe, jakie musi ponieść organizator są niższe, niż gdyby zdecydował się na samodzielne prowadzenie takiej akcji. Po pierwsze, nie musi angażować programistów do przygotowania systemu służącego do zarządzania programem oraz zatrudniać dodatkowych pracowników do  obsługi  technicznej. Po drugie, koszty magazynowania i dystrybucji nagród do uczestników oraz ewentualnej obsługi reklamacji zostają przerzucone na zewnętrznego partnera. Po trzecie, eksperci wspierają organizatora we wszystkich kwestiach podatkowo-prawnych, co pozwoli na optymalizację kosztów.

Są też inne, ważne zalety outsourcingu, których wycenić się nie da – know-how i doświadczenie
w prowadzaniu podobnych projektów. Zewnętrzni specjaliści dobierają odpowiednią formę programu do grupy docelowej, przygotowują rozbudowany i dostosowany do jej oczekiwań katalog nagród, a także  zapewniają wsparcie fachowców, którzy na bieżąco prowadzą i analizują przebieg całej akcji. Oddanie programu w ręce profesjonalistów gwarantuje jego stabilność i sprawną realizację, a to przekłada się na osiągnięcie wyznaczonego przez organizatora celu.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.