Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Wydanie: marketer+ #1 2015

trafiony_niezatopiony
trafiony_niezatopiony
Autor: Michał Sztand
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
trendy

Trafiony. Niezatopiony, czyli kolejny rok (r)ewolucji w marketingu i komunikacji

Na pytanie: „Które prognozy na rok 2014 dotyczące trendów w marketingu okazały się nietrafione?” nie ma jednej odpowiedzi. Miniony rok, jak i lata poprzednie, miał być rokiem rozkwitu kanału mobile oraz przeformatowywania strategii komunikacji firm i położenia nacisku na działania content marketingowe. Czekaliśmy na ciekawe, praktyczne wykorzystanie beaconów na szerszą skalę i kolejne kroki twórców Google Glass. Póki co nic spektakularnego się nie wydarzyło. Na poziomie nowych urządzeń i wprowadzania ich na masową skalę postęp technologiczny hamuje, a środek ciężkości przenosi się na wdrażanie coraz to lepszych rozwiązań software’owych.

jakczlowiekzczlowiekiem_glowne
jakczlowiekzczlowiekiem_glowne
Autor: Łukasz Jadaś
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
social media

Jak człowiek z człowiekiem. O tym, dlaczego w mediach społecznościowych warto sobie pomagać

Każdego dnia w serwisach społecznościowych polscy internauci zamieszczają tysiące pytań dotyczących przeróżnych dziedzin życia: od sposobów na rozwiązanie pracy domowej, przez porady dotyczące zdrowia, po opinie na temat polecanych modeli smartfonów czy marek sprzętu hi-fi. Dla firm i instytucji z każdej branży to okazja do publicznego wyeksponowania, udowodnienia i potwierdzenia własnej wiedzy oraz doświadczenia. Problemy użytkowników sieci związane z profilem naszej działalności należy potraktować jako wyzwania, które – jeżeli zrealizowane z pomysłem – doprowadzą do zainteresowania potencjalnych klientów marką. To esencja marketingu human to human, który coraz częściej zastępować będzie relacje typu B2B i B2C.

694 (1)
694 (1)
Autor: ebexo
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
e-commerce

Pierwsza w Polsce platforma e-commerce bez limitów na wszystkie parametry

Od początku stycznia 2015 roku platforma e-commerce ebexo ruszyła z nową ofertą – dostępem do wszystkich funkcji bez limitów i ograniczeń serwerowych.

orbitvu-glowne
orbitvu-glowne
Autor: Piotr Socha
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
e-commerce
fotografia produktowa

Klienci boją się tego, czego nie widzą. Nie widzą tego, czego im nie pokazałeś, czyli jak niezbędna w e-commerce jest profesjonalna fotografia produktowa

Wszyscy mamy świadomość tego, że rynek i standardy e-commerce rozwijają się w nieprzeciętnie dynamicznym tempie. Bez przerwy pojawiają się nowe, łatwo dostępne i proste w obsłudze narzędzia. Bez wątpienia poprawiają one jakość i komfort sprzedaży online zarówno z punktu widzenia klientów, jak i właścicieli sklepów. W internecie kupujemy produkty wszelkich kategorii: począwszy od artykułów codziennego użytku, aż po produkty niszowe i wysoce wyspecjalizowane. Każdy klient ma swoje indywidualne preferencje zakupowe, powtarzalne schematy zachowań, jak również ograniczenia. Wspólną wypadkową tych czynników jest to, że w sieci pewne produkty kupuje chętnie, inne ostrożniej, a jeszcze inne wyłącznie w sklepach stacjonarnych.

conceptbox_glowne
conceptbox_glowne
Autor: Conceptbox
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
marketing społecznościowy
strategia marketingowa

Box pełen pomysłów

Coraz trudniej stworzyć dobrą strategię komunikacji. Z jednej strony nieustannie stajemy przed wyzwaniem polegającym na pogodzeniu jakości z ekspresowym wykonaniem. Z drugiej – efekty naszych wielogodzinnych analiz konsumenci podsumowują znudzonym westchnieniem „ale to już było”. Wychodzi więc na to, że uratować może nas tylko dobra inspiracja – dość skondensowana, żeby kupić nam trochę czasu, i wystarczająco ciekawa, żeby zainteresować klientów. Tylko gdzie jej szukać?

e-mail-trendy-2015
e-mail-trendy-2015
Autor: Diana Czarnecka
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
e-mail marketing
komunikacja marketingowa

Trendy w komunikacji e-mail marketingowej 2015

E-mail marketing od lat uznawany jest za niezwykle efektywny środek komunikacji. Marketerzy na całym świecie doceniają możliwość dotarcia do klienta w sposób, który kryje w sobie tak duży potencjał. Niestety pomimo ewidentnej ewolucji tej formy interakcji z konsumentem wciąż wielu przedsiębiorców, wykorzystując e-mail marketing wyłącznie do przesyłania nachalnych komunikatów reklamowych, zamyka go w ramach, z których już dawno powinien był się wydostać.

bledy-e-mail-marketing
plus
bledy-e-mail-marketing
Autor: Paweł Sala
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
e-mail marketing

Najczęstsze błędy w e-mail marketingu

Obserwując działania marketerów oraz ich marek w komunikacji e-mail marketingowej, dochodzę do wniosku, że jeżeli większość z nich popełnia jakieś kardynalne błędy, to zazwyczaj sprowadzają się one do jednego z ośmiu wykroczeń. Poniżej przedstawiam minichecklistę zachowań, których nigdy nie powinieneś popełnić, jeżeli chcesz, aby komunikacja newsletterowa i mailingowa przynosiła Ci wymierne korzyści.

email_marketing_b2b_b2c
plus
email_marketing_b2b_b2c
Autor: Paula Jarnutowska
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
e-mail marketing

E-mail marketing w B2B i B2C jakie są różnice

E-mail marketing to potężne narzędzie, które często okazuje się skuteczniejsze od innych form promocji online. Dla osiągnięcia maksymalnego potencjału powinno być skierowane do odpowiedniej grupy docelowej. Rozróżniamy dwa modele komunikacji: B2C i B2B – pierwszy nastawiony na klientów, którzy są osobami prywatnymi, drugi to model biznesowy niezbędny do komunikacji pomiędzy firmami. Każdy z nich wymaga przyjęcia odrębnego podejścia, o którym będzie mowa w poniższym artykule.

bigdata_smalldata_glowne
plus
bigdata_smalldata_glowne
Autor: Judyta Mojżesz-Zimonczyk
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
big data
e-mail marketing

Big data i small data w e-mail marketingu

Wyzwaniem dla dzisiejszego e-mail marketingu jest precyzyjne docieranie do odbiorców i klientów. Ale jak to zrobić właściwie? Kampanie mailingowe produkują duże ilości danych. Jak więc nie zmarnować potencjału, który w nich drzemie? Jak właściwie wykorzystać ogromne ilości bajtów danych, które produkowane są non stop we wszystkich kanałach komunikacji?

tematy_newsletterow_glowne
plus
tematy_newsletterow_glowne
Autor: Krzysztof Dębowski
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
e-mail marketing

Jak tworzyć tematy newsletterów i e-maili sprzedażowych? Dobre i złe praktyki

Odbiorca e-mailingu ma 3-5 sekund na dokonanie wyboru, czy kliknie w naszą wiadomość, czy bez zastanowienia wciśnie klawisz delete i przeniesie ją do kosza lub oznaczy jako spam. O tym, co zrobi w ciągu tych kliku sekund, decyduje chwytliwy tytuł, który zaintryguje, wzbudzi emocje i przemówi do subskrybenta językiem korzyści. Wzorcowy temat zwiększający współczynniki kliknięć i otwieralności wysyłanych e-mailingów jest pochodną trzech komplementarnych czynników: treści, długości i formy. Jeżeli jeden z wymienionych elementów nie wzbudzi u odbiorcy aprobaty, automatycznie zmniejszy się otwieralność i konwersja wysyłki.

przyklady_personalizacji_glowne
plus
przyklady_personalizacji_glowne
Autorzy: Magdalena Niedobecka  Anna Bratek 
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
e-mail marketing

%imię%! to artykuł dla Ciebie czyli przykłady personalizacji

Masz wiadomość. Zauważyłeś ją pośród wielu innych, bo w jej temacie znalazła się nazwa Twojej firmy. Kiedy otworzyłeś e-maila, okazało się, że ktoś miło Cię wita po imieniu. Przeglądasz treść dalej, a w niej znajdujesz trzy produkty, których aktualnie szukasz jako świeżo awansowany menedżer. Klikasz i kupujesz. Dopiero po złożonym zamówieniu zaczynasz zastanawiać się, jak to wszystko możliwe? Witamy w erze personalizacji.

content-e-mail-marketing
plus
content-e-mail-marketing
Autor: Ireneusz Klimczak
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
content marketing
e-mail marketing

Content e-mail marketing

Content marketing wciąż zyskuje na popularności. Polskie firmy przykładają coraz większą wagę do tworzenia wartościowych z biznesowego punktu widzenia treści. E-mail natomiast jest doskonałym kanałem ich dystrybucji, który dodatkowo pozwala na interakcję z odbiorcami. Każdego roku przybywa też użytkowników, którzy regularnie korzystają z poczty elektronicznej za pomocą urządzeń mobilnych, dlatego e-mail powinien być Twoim naturalnym wyborem przy realizacji działań content marketingowych.

wideomailing
plus
wideomailing
Autor: Milena Stoch
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
e-mail marketing
wideo w internecie

Video mailing – wizerunkowy trend w e-mail marketingu

Wideo, które pod względem wartości z roku na rok stanowi coraz większy kawałek tortu reklamy online, znalazło swoje miejsce także w e-mail marketingu. Istotne jest to, aby umiejętnie połączyć wizerunek z możliwościami, jakie daje komunikacja e-mailowa. Nie możemy po prostu przenieść wideo do e-maila i oczekiwać, że samo jego pojawienie się spowoduje wzrost kliknięć, a następnie konwersji.

responsywna_kampania_mailingowa
plus
responsywna_kampania_mailingowa
Autor: Filip Franczak
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
e-mail marketing
marketing mobilny

W stronę odbiorcy, czyli jak projektować responsywną kampanię e-mailingową

Nie trzeba być szczególnie wnikliwym obserwatorem, aby zauważyć, jak ważną pozycję w naszym codziennym doświadczeniu zajmują bezprzewodowe urządzenia z dostępem do internetu. Mobilna rewolucja nie tylko stanowi szansę na poprawę oraz ułatwienie naszej codziennej egzystencji, ale jest też wielkim potencjałem marketingowym.

miedzytechnologiaaczlowiekiem
plus
miedzytechnologiaaczlowiekiem
Autor: Filip Kłodawski
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
e-mail marketing
komunikacja marketingowa

Między technologią a człowiekiem. Automatyzacja e-mail marketingu skoncentrowana na kliencie

Chcąc wprowadzić automatyzację procesów w wysyłkach e-mail marketingowych, stosuj zasadę małych kroków. Zamiast zaczynać od big data, skoncentruj się na: historii zakupowej swoich klientów, monitorowaniu koszyka oraz dokładnym poznaniu swojego konsumenta.

Jak działa marketing automation i jak przygotować się do jego wdrożenia?

Marketing automation rozwija skrzydła nad Wisłą. Najwyższy czas poznać bliżej możliwości, które oferują systemy tej klasy, oraz zrozumieć, jak wygląda ich wdrożenie. Zwłaszcza że firmy mogą już wybierać także w polskich rozwiązaniach do automatyzacji.

jakoscnatacy
plus
jakoscnatacy
Autor: Mateusz Woźniak
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
komunikacja marketingowa

Jakość na tacy

Świąteczno-noworoczne uczty dawno już za nami, a karnawałowe szaleństwo i wesołe biesiadowanie też już powoli cichnie w przeznaczonych do tego celu przybytkach. Organizm wyczerpany przez tańce, hulanki i swawole wymaga wsparcia odpowiednią dawką energii. Najlepiej posiłkiem. Zamawiasz więc jedzenie najwyższej jakości.

homosapiens
plus
homosapiens
Autor: Dagmara Klekowska
Data dodania: 16.02.2015
Tematy
zachowania konsumenckie

Homo sapiens na zakupach. Kiedy nasze decyzje zakupowe są racjonalne, a kiedy emocjonalne?

Profesjonalne konstruowanie reklam powinno być dalekie od żonglowania na oślep argumentami. Skuteczne komunikaty marketingowe to słowa i obrazy, za którymi kryją się bardzo precyzyjnie dobrane przesłanki racjonalne, przemawiające do wiedzy i rozumu konsumenta, oraz/lub emocjonalne – odwołujące się do jego uczuć i wyobraźni. Dlaczego niewskazana jest ułańska fantazja w trakcie kreatywnego procesu tworzenia reklamy? Odpowiedź poniżej.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły