Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Wydanie: marketer+ #1 2014

technologiedaneiduchowosc
technologiedaneiduchowosc
Autor: Katarzyna Dyrcz
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
trendy
zachowania konsumenckie

Technologie, dane i duchowość, czyli trendy marketingowe na 2014 rok

Jakie trendy będą wpływać na marketing w 2014 roku? W dalszym ciągu będzie rozwijał się marketing mobilny, wzrośnie rola formatu wideo w działaniach reklamowych, jednak znacząco zmieni się ich formuła. Dzięki możliwości gromadzenia dokładniejszych danych o klientach marketerzy będą dążyć do maksymalnej personalizacji przekazu i dostosowania go do potrzeb odbiorcy. Technologia silnie zaznaczy swoją obecność w kampaniach marketingowych skierowanych do odbiorcy masowego. Konsumenci będą próbować pozbyć się poczucia winy, w jakie wpędza ich (hiper)konsumpcja, a marki zaczną wykorzystywać tę tendencję, odpowiadając nie tylko na fizyczne i emocjonalne potrzeby swoich klientów, ale także te duchowe. Przed nami niewątpliwie interesujący rok.

smartthingsmarketing
smartthingsmarketing
Autor: Karolina Janik
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
strategia komunikacji marki
trendy

Smart things – czyli jak marketing skorzysta na inteligentnych rozwiązaniach

Personalizacja przekazów marketingowych z roku na rok jest bardziej zaawansowana. Marketerzy prześcigają się w poszukiwaniu zestawów narzędzi, które umożliwiają precyzyjne targetowanie treści. Klienci natomiast, coraz bardziej przyzwyczajeni do tego, że treści są filtrowane na podstawie ich deklaracji i zachowań, są coraz bardziej wymagający, odnaleźli sposoby na odrzucanie niechcianych treści i bezwzględnie traktują marki, które popełniają błędy, co jest szczególnie widoczne w komunikacji B2C.

trzypytaniaoux
trzypytaniaoux
Autor: Marcin Piotrowski
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
usability
user experience

Trzy pytania o UX

Projektowanie user experience staje się coraz bardziej popularne. Specjaliści w tej branży nie narzekają na brak propozycji pracy. Kolejne firmy zaczynają coraz poważniej myśleć o UX, a w niektórych obszar ten pojawia się już na poziomie strategicznym. Najczęściej jednak UX łączony jest z internetem i nowymi mediami. Ale czym tak naprawdę jest UX? Co daje organizacji? No i najważniejsze pytanie – czy moja firma też powinna „iść w UX”?

servicedesignuxcustomerexperiencezadowolenie
servicedesignuxcustomerexperiencezadowolenie
Autor: Maciej Lipiec
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
service design
user experience

Service design – projektowanie nastawione na doświadczenie klienta

W ostatnich latach coraz większą popularnością na świecie cieszy się dyscyplina określana jako „service design” – czyli projektowanie lub wzornictwo usług. Service design, podobnie jak design thinking, to słowa klucze, które rozszerzają tradycyjne rozumienie tego, czym zajmuje się design. O ile ten drugi termin budzi sporo kontrowersji (czy nie jest to tylko modne opakowanie dla znanych od dawna metodyk projektowych?), to już service design to moim zdaniem ważne zjawisko, na które powinni zwrócić uwagę menedżerowie i marketerzy.

komunikacjasms-userexperience-doswiadczenieklienta
plus
komunikacjasms-userexperience-doswiadczenieklienta
Autorzy: Andrzej Ogonowski  Anna Isakow 
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
marketing mobilny
user experience

Komunikacja SMS w projektowaniu doświadczeń klienta

Właściwie zaplanowana ścieżka komunikacji z klientem to zdecydowanie więcej niż dystrybucja reklamowych komunikatów czy sprawna wymiana informacji. To przede wszystkim olbrzymi potencjał dla projektowania doświadczeń konsumentów. A subiektywne odczucia, jakie będą im towarzyszyć podczas interakcji z marką, pozwolą lepiej budować przewagę konkurencyjną niż przy wykorzystaniu zaawansowanych i kosztownych technologii. Dlatego nie odwracajmy się zbyt pochopnie od rozwiązań uważanych powszechnie za „tradycyjne” czy „niebędące na topie”. Przy realizacji wyznaczonych celów mogą okazać się zadziwiająco skuteczne.

badania-user-experience-testy-uzytecznosci-wspolpracy-agencja-ux-pierwszych-etapach-zycia-projektu
plus
badania-user-experience-testy-uzytecznosci-wspolpracy-agencja-ux-pierwszych-etapach-zycia-projektu
Autor: Milena Rokiczan
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
badania marketingowe
user experience

Badania w user experience to nie tylko testy użyteczności, czyli o współpracy z agencją UX na pierwszych etapach życia projektu

Najczęstsze zapytania kierowane do agencji UX o przeprowadzenie badań dotyczą testów użyteczności. Badania realizowane w branży UX są kojarzone przede wszystkim z pracami dostarczającymi rekomendacji, które usprawniają gotowy projekt (np. prototyp serwisu internetowego) lub optymalizują już istniejący produkt/usługę. Warto jednak pamiętać, iż agencje UX mogą pomóc firmom w podejmowaniu kluczowych decyzji na wczesnym etapie życia projektu – dostarczając informacji na temat klientów (ich zachowań i potrzeb), a następnie przekładając je na konkretne zalecenia i wskazówki dotyczące jego kształtu.

wybrac-agencje-przygotowac-brief-ux
plus
wybrac-agencje-przygotowac-brief-ux
Autor: Robert Sosnowski
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
usability
user experience

Jak wybrać agencję i przygotować brief pod UX?

Zadbanie o użyteczność witryny lub aplikacji nie jest ukłonem w stronę użytkownika, ale absolutną koniecznością – bez tego elementu stworzenie funkcjonalnej i realizującej cele biznesowe strony www nie jest możliwe. Nie jest to również kwestia samego designu – dlatego chcąc móc porównać kompetencje agencji w zakresie UX, trzeba najpierw poświęcić nieco czasu na przygotowanie briefu uwzględniającego te elementy, które do przygotowania oferty w zakresie użyteczności są konieczne.

masz-interfejs-masz-bledy-potrzebuje-ewaluacji-uzytecznosci
plus
masz-interfejs-masz-bledy-potrzebuje-ewaluacji-uzytecznosci
Autor: Ewa Sobula
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
badania marketingowe
usability

Masz interfejs? Masz błędy – czy potrzebuję ewaluacji użyteczności i dlaczego tak

Cholera, no i nie wiem, co mam teraz zrobić!” To autentyczne słowa użytkownika biorącego udział w testach jednego ze sklepów internetowych. Znalazł produkt, którego szukał, w cenie korzystniejszej niż u konkurencji, jednak próba jego zakupu zakończyła się fiaskiem. Powód? Krytyczny błąd użyteczności.

uzytecznosc-i-jej-badanie-w-e-commerce
plus
uzytecznosc-i-jej-badanie-w-e-commerce
Autor: Marcin Rutkowski
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
e-commerce
usability

Użyteczność i jej badanie w e-commerce

John Wanamaker, amerykański pionier reklamy, mawiał, że „Połowa pieniędzy, które wydaję na marketing, jest zmarnowana. Problem polega na tym, że nie wiem, która to połowa”. Jest jednak coś, co właściciele e-sklepów mogą zawsze poprawić i tym samym zwiększyć swoje zyski. Tym magicznym czymś jest użyteczność. I choć termin ten jest powszechnie znany, to bardzo mało projektantów, programistów i marketerów rzeczywiście poświęca czas i zasoby na badanie zachowań realnych użytkowników.

efektywneformularze
plus
efektywneformularze
Autor: Elżbieta Brzóz
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
usability
user experience

Zwiększ efektywność swoich formularzy

Gdyby komuś zależało na zmniejszeniu współczynnika konwersji na swojej witrynie, naszą pierwszą rekomendacją byłoby zalecenie: umieść formularz. Kolejną: umieść jeszcze jeden formularz i zadaj jeszcze kilka pytań. Sukces gwarantowany. Bo nic nie zawęża lejka konwersji tak skutecznie jak przedstawienie użytkownikom formularza. Niezależnie od tego, czy jest to strona docelowa, e-commerce, czy serwis, który zbiera leady. Formularze zawsze stanowią barierę dla użytkownika i skutecznie zniechęcają go do podjęcia dalszej akcji.

przyjazne-wyszukiwarki
plus
przyjazne-wyszukiwarki
Autor: Marta Roszak
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
usability
user experience

Przyjazne wyszukiwarki

W przypadku niektórych serwisów internetowych wyszukiwarka jest tym, co jako pierwsze zwraca uwagę użytkownika. Mowa tutaj o portalach nie tylko udostępniających informacje lub dane, ale też o serwisach zakupowych i aukcyjnych. Profesjonalna wyszukiwarka niejednokrotnie przesądza o ich popularności, a co za tym idzie – o dochodowości. Skoro więc decydujemy się „zainwestować” w profesjonalne narzędzie wyszukiwania (bądź w ulepszenie dotychczasowego), spójrzmy na to udogodnienie oczami użytkownika.

dodatekcontentmarketing
dodatekcontentmarketing
Autor: Grzegorz Miłkowski
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
content marketing
custom publishing

[Dodatek specjalny] Content marketing – Jak budować własne media?

Współczesny rynek jest bardzo konkurencyjny. Twój biznes musi mierzyć się z wieloma problemami: brakiem klientów, wysokimi kosztami promocji i marketingu, trudnym dotarciem z informacją o produkcie do konsumenta. Na dodatek on sam jest coraz bardziej świadomy swoich wyborów konsumenckich, więc przekonanie go do zakupu wymaga większego wysiłku niż jeszcze kilka lat temu.

swiatdanychimasterdata
swiatdanychimasterdata
Autor: R. Paweł Stefaniak
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
big data
zarządzanie danymi

Świat danych i Master Data Część 1.

W dobie natłoku informacji i stale zwiększającej się ilości danych coraz większego znaczenia nabiera ich wiarygodność i rzetelność. W biznesie niezwykle ważne jest dostarczanie właściwej informacji do właściwej osoby i we właściwym czasie. Dane to majątek każdej firmy – mają fundamentalne znaczenie dla wszystkich operacji, analiz, statystyk i procesów.

grywalizacjawrozwojumarketerowisprzedawcow
plus
grywalizacjawrozwojumarketerowisprzedawcow
Autor: Michał Dziekoński
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
gry marketingowe
grywalizacja

Grywalizacja jako sposób na rozwój umiejętności marketerów i sprzedawców Część 2. Strategiczne symulacje marketingowe

Uczenie się przez doświadczanie konkretnych zjawisk jest znacznie bardziej efektywne niż przyswajanie ich metodą prelekcji czy nawet case studies. Dotyczy to również – a może przede wszystkim – marketingu, zwłaszcza obszaru marketing metrics (wskaźników marketingowych). Dzięki doświadczaniu konkretnych sytuacji w grach symulacyjnych jesteśmy w stanie podejmować trafne decyzje na podstawie wyników rywalizacji międzyzespołowej.

firmowe-szkolenie-od-zera
plus
firmowe-szkolenie-od-zera
Autor: Agnieszka Lis
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
efektywność

Firmowe szkolenie od zera Część 4. Główne rodzaje ćwiczeń

„Kiedy pojawiają się pytania, na które nie ma odpowiedzi, oznacza to, że nastąpił kryzys”, mawiał Ryszard Kapuściński. KRYZYS. Finansowy, polityczny, ekonomiczny, mieszkaniowy, światopoglądowy. Najbardziej dotkliwy jest ten, który dotyczy nas bezpośrednio. Kiełbasa zamiast szynki. Pożyczona płyta DVD zamiast wyjścia do kina. Maleją przychody biur podróży, cięte są wydatki w przedsiębiorstwach. Często, bardzo często w pierwszej kolejności firmy zmniejszają wydatki na szkolenia. „W przyszłym roku”, „gdy odbijemy od dna” albo „kiedy skończy się kryzys” – słyszymy. Czy jednak organizacja wyjdzie z kryzysu obronną ręką, jeśli nie będzie szkolić kadry? Kierownictwo na ogół jest świadome, że sukces firmy to ludzie. Zaangażowani i... wykształceni. Ze szkoleń nie można, ot tak, bez konsekwencji zrezygnować.

jak-sprzedawac-przez-telefon
jak-sprzedawac-przez-telefon
Autor: Rafał Mróz
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
sprzedaż
telemarketing

Jak sprzedawać przez telefon? Część 6. Prezentacja oferty, czyli dlaczego klienci się… wycofują?

Podczas każdego kontaktu sprzedażowego – czy to osobistego spotkania, czy rozmowy telefonicznej – dochodzi do takiego momentu, kiedy sprzedawca zadał już wszystkie pytania i poznał odpowiedzi klienta. To doskonały moment na zaprezentowanie swojego produktu i sprzedaż, prawda? Skoro jest tak fajnie, to dlaczego po takiej prezentacji klient się wycofuje, rzucając: „Muszę się jeszcze zastanowić...” albo „To ja do pana oddzwonię, dobrze”?

tworzenie-marki-doskonalej
plus
tworzenie-marki-doskonalej
Autor: Jan Czerniawski
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
zarządzanie kryzysowe
zarządzanie marką

Tworzenie marki doskonałej Część 8. Zagrożenie czy szansa?

Prymitywne postrzeganie fenomenu marki sprowadza ją wyłącznie do symbolu graficzno-słownego (logo i nazwa), pozbawionego większego znaczenia. Być może, w niektórych przypadkach, tak jest w istocie. Prawdziwą wartość marka może pokazać wtedy, kiedy udowadnia, że fundament, na którym się opiera, jest trwalszy od zagrożeń, jakie każdego dnia czyhają na konkurencyjnym rynku. Historia marek nie zna zwyciężonych. Tylko te brandy, które są w stanie odeprzeć ataki nieprzychylnych środowisk i opanować większość sytuacji kryzysowych, mogą na dłuższą metę istnieć, rozwijać się i osiągać doskonałe wyniki.

przetwarzanie-danych-osobowych-w-dzialalnosci-marketingowej-zgodnie-z-prawem-obowiazki-i-zagrozenia
plus
przetwarzanie-danych-osobowych-w-dzialalnosci-marketingowej-zgodnie-z-prawem-obowiazki-i-zagrozenia
Autor: Tomasz Grzybowski
Data dodania: 13.02.2014
Tematy
prawo

Przetwarzanie danych osobowych w działalności marketingowej zgodnie z prawem – obowiązki i zagrożenia

Przetwarzanie danych osobowych w ujęciu prawnym odbywa się niemal na każdym kroku. Przetwarzaniem danych osobowych jest prowadzenie akt pracowniczych czy też gromadzenie faktur, na których widnieją dane osobowe kontrahentów – osób fizycznych. W branży marketingowej przetwarzanie danych osobowych ma jednak często znacznie szerszy i ważniejszy wymiar. Tworzenie baz danych zawierających setki lub tysiące rekordów jest stałym elementem działalności wielu przedsiębiorców z branży marketingowej lub mających własne działy marketingu. Czynności te należy wykonywać zgodnie z prawem i przy zastosowaniu odpowiednich środków technicznych.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły