Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Wydanie: marketer+ #2 2015

marketing_erze30
plus
marketing_erze30
Autor: Magdalena Piotrowska
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
marketing wartości
obsługa klienta

Marketing w erze 3.0

Zachowania klientów na przestrzeni lat ulegają diametralnym zmianom. To fakt. Faktem jest również to, że firmy już dawno porzuciły koncepcje marketingowe, w których skupiały się wyłącznie na produkcie, czy nawet – idąc dalej – na konsumencie, co było szczególnie istotnym czynnikiem sukcesu przedsiębiorstw w dobie marketingu 2.0. Przyszedł czas, kiedy od organizacji wymaga się znacznie więcej – dzisiejsze przedsiębiorstwa muszą działać w sposób elastyczny, być inspiracją dla siebie samych i całego otoczenia. Konsumenci wybierają bowiem te firmy, które odzwierciedlają wyznawane przez nich wartości, oraz korzystają z tych produktów i usług, które są zgodne z ich aspiracjami i oczekiwaniami.

perspektywa_stratega
plus
perspektywa_stratega
Autor: Marcin Gieracz
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
strategia marketingowa

Perspektywa stratega

Za marketing odpowiadać powinna cała firma. A strategię biznesową doskonale rozumieć powinien każdy jej pracownik.

smartfonowa-droga-nabywcy
plus
smartfonowa-droga-nabywcy
Autor: Jacek Kall
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
e-commerce
marketing mobilny
zachowania konsumenckie

Smart(fonowa) droga nabywcy

Penetracja smartfonów osiągnęła w Polsce poziom 50% (wg. TNS), a w przyszłym roku należy oczekiwać poziomu 70%. Już dziś, wśród polskich Milenialsów smartfon jest w ręku czterech na każdych pięciu konsumentów. Fenomenalne zmiany, jakie w naszym życiu dokonują się za sprawą rewolucji mobilnej musiały też odbić się na sposobie w jakim dokonujemy zakupów.

trendy-obsluga-klienta-glowne
trendy-obsluga-klienta-glowne
Autor: Diana Czarnecka
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
marketing wartości
obsługa klienta
trendy

O krok przed konsumentem – trendy w obsłudze klienta

Był rok 2009, kiedy hasło „marketing 3.0” po raz pierwszy wpisano do wyszukiwarki Google*. Sześć lat później można śmiało stwierdzić, że zarówno ten termin, jak i jego odpowiedniki na stałe weszły do codziennego słownika marketerów. Niosąc ze sobą wiele nowości, marketing holistyczny pewnym przedsiębiorstwom pozwolił na wyzwolenie drzemiącego w nich do tej pory potencjału, jednak dla tych, które nie zdążyły lub nie chciały się zaadaptować do nowo ustalonych zasad, stał się ostatnim gwoździem do trumny. Natomiast z perspektywy klientów był – i w zasadzie pozostaje do dzisiaj – powiewem świeżości, który do marketingu wniósł tak długo wyczekiwany pierwiastek człowieczeństwa.

glowne_saleslift
glowne_saleslift
Autor: SalesLift
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
narzędzia
social media
strategia komunikacji marki

SalesLift – jedno narzędzie do zarządzania komunikacją marki w sieci

Niedawno odbyła się premiera SalesLifta, narzędzia pełniącego funkcję social CRM-u. SalesLift to nowość nie tylko dla agencji zajmujących się mediami społecznościowymi, ale także dla osób pracujących w obsłudze klienta i budujących z nim relacje.

nowoczesna-obsluga-klienta-procesie-budowania-marki
nowoczesna-obsluga-klienta-procesie-budowania-marki
Autor: Paweł Tkaczyk
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
marketing wartości
obsługa klienta

Nowoczesna obsługa klienta w procesie budowania marki

Wyobraź sobie dom towarowy. Celowo nie używam określenia „galeria handlowa”, bo chcę stworzyć w Twojej głowie obraz miejsca odrobinę bardziej luksusowego. Jednocześnie chodzi mi o miejsce, które co prawda skupia w sobie wiele sklepów, ale wszyscy ludzie pracują tam na wspólną markę. Widzisz to?

nowoczesna_obsługa_klienta_nigdy_nie_istniała_glowne
plus
nowoczesna_obsługa_klienta_nigdy_nie_istniała_glowne
Autor: Rafał Mróz
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
obsługa klienta
sprzedaż

Nowoczesna obsługa klienta nigdy nie istniała

Pojęcie „nowoczesnej obsługi klienta” nie istnieje, podobnie jak pojęcie „starodawnej obsługi klienta”. Niewątpliwie zmieniły się nam narzędzia – zamiast posłańców wysyłamy kurierów, przekrzykiwanie się z innymi klientami przed oferentem zostało zastąpione elektronicznymi aukcjami, a zamiast chodzenia między stoiskami na targu przesuwamy kciukiem po ekranie smartfona w aplikacji do porównywania cen. Mimo to klienci pozostali tacy sami: każdy z nas chce uzyskać najlepszy rezultat, podejmując najmniejsze możliwe ryzyko. Tak było 10 wieków temu i będzie tak za tysiąc lat, ponieważ natura człowieka polega na minimalizacji ryzyka, którego – żeby było ciekawiej – nie umie on ocenić ani zmierzyć.

customer-experience-management-praktyce
plus
customer-experience-management-praktyce
Autorzy: Anna Waksmundzka  Emilia Dąbrowska 
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
obsługa klienta
zarządzanie relacjami

Customer experience management w praktyce

Dobra baza danych klientów biznesowych powie nam o nich prawie wszystko. Pozwoli na segmentację geograficzną, demograficzną i branżową, analizę przychodów, rentowności, wyszukiwanie według liczby pracowników lub poziomu obrotów. Mamy obraz klienta i jego historię współpracy z firmą jak na dłoni. Ale to za mało, jeśli chcemy wdrożyć CEM (ang. customer experience management). Chcąc zadbać o satysfakcję i lojalność klienta wobec firmy, warto oderwać nos od wykresów i poznać człowieka, a nie rekord w bazie.

jak-sprawic-klienci-pokochali
plus
jak-sprawic-klienci-pokochali
Autor: Marcin Stańczak
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
obsługa klienta
zarządzanie relacjami

Jak sprawić, by klienci pokochali Twoją firmę, wykorzystując to, co o nich wiesz lub wiedzieć powinieneś?

Kochający klient to jeden z najcenniejszych zasobów przedsiębiorstwa. Choć nie przesyła laurek i kwiatów, można go bardzo łatwo odróżnić od pozostałych. Jest zadowolony z dokonanego zakupu, poleca firmę innym i wraca, gdy czegoś potrzebuje. Taki klient to prawdziwy skarb – zapewnia regularne przychody i pomaga pozyskiwać kolejnych kupujących. Jak jednak zdobyć jego serce na konkurencyjnym rynku? Kluczem jest lepsze poznanie i nawiązanie relacji. Możemy wtedy budować przewagę, bazując na takiej jakości obsługi, jakiej nie znajdzie u naszej konkurencji. Przyjrzymy się sytuacjom, w których mamy okazję budować relacje.

obsluga-reklamacji-niezadowolenia-klienta
plus
obsluga-reklamacji-niezadowolenia-klienta
Autor: Jakub Sadowski
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
marketing wartości
obsługa klienta
sprzedaż

Obsługa reklamacji i niezadowolenia klienta

Sprzedawać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej. Słowo „śpiewać” zostało zastąpione słowem „sprzedawać” nieprzypadkowo. Każda firma sprzedaje. Jedna usługi, druga produkty, trzecia marzenia, czwarta piasek na pustyni i tak dalej. Jedna lepiej, druga gorzej – ale w każdym przypadku klienci wydają pieniądze i mają wysokie oczekiwania nie tylko w stosunku do produktu kupowanego, ale również (a nawet przede wszystkim) w stosunku do obsługi potransakcyjnej – w tym reklamacji i problemów, na jakie napotykają podczas współpracy. Mam nadzieję, że uda mi się przedstawić Wam to, jak ważne jest, aby jednak otoczyć klienta opieką na każdym etapie współpracy i wspierać go przez cały cykl jego życia, a w szczególności kiedy ma problem, zgłasza chęć reklamacji czy pretensje.

Jak rozpocząć przygodę z obsługą klienta od e-maila?

„Dzień, w którym zyskujesz nowego klienta, jest dniem, w którym zaczynasz go tracić” – tymi słowami Don Draper z agencji Sterling Cooper trafia w samo sedno obsługi klienta. I choć Don istnieje tylko na szklanym ekranie – w serialu „Mad Men” – to trzeba przyznać, że jego wypowiedzi to marketingowo-biznesowe „evergreeny”. To, czy uda nam się powstrzymać powolne utracanie klienta, zależy w dużej mierze od tego, jak będziemy go obsługiwać i komunikować się z nim. Jak może pomóc tu stary, dobry e-mail, pokażą poniższe przykłady.

komunikacja-sms-obsluga-klienta
plus
komunikacja-sms-obsluga-klienta
Autorzy: Andrzej Ogonowski  Kamil Kolbusz 
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
marketing mobilny
obsługa klienta

Komunikacja SMS w obsłudze klienta

Szybki czas dostarczenia, kompatybilność z każdym modelem telefonu komórkowego i smartfona oraz wysoki CTR to główne zalety wiadomości tekstowych. Dowiedz się, jak można wykorzystać komunikację SMS w celu usprawnienia procesów obsługi klienta.

Pozwól klientom pracować na Twój sukces

Marketerzy stoją przed ciężkim zadaniem. W czasach, kiedy to użytkownicy są głównym generatorem treści w internecie, przekonanie ich do produktu, nawet błyskotliwą kampanią reklamową, jest trudne. Skoro jednak konsumenci coraz chętniej dzielą się opiniami, a nowi klienci chętnie biorą je pod uwagę w procesie zakupowym, to czemu tego nie wykorzystać? Ewolucja komunikacji między marką a klientem zaowocowała powstaniem nowego narzędzia. Jego efekty ciężko jest dokładnie zmierzyć i kontrolować, ale pozytywny wpływ na wizerunek marki i sprzedaż jest niezaprzeczalny. Poznajcie możliwości marketingu referencyjnego.

obsluga-klienta-ecommerce-glowne
plus
obsluga-klienta-ecommerce-glowne
Autor: Łukasz Strzelec
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
e-commerce
obsługa klienta
sprzedaż

Obsługa klienta w e-commerce

W handlu obsługa klienta jest kluczowym elementem, który często decyduje nie tylko o konkretnych wyborach konsumenta, ale też o być albo nie być firmy. Według badań przeprowadzonych przez firmę Oracle 81% klientów jest gotowa dopłacić za dobrą obsługę klienta.

nie-sledzmy-pralek-na-instagramie
nie-sledzmy-pralek-na-instagramie
Autor: Łukasz Jadaś
Data dodania: 15.05.2015
Tematy
internet rzeczy
obsługa klienta

Nie śledźmy pralek na Instagramie, czyli internet do rzeczy

W 1999 roku koncern Electrolux w jednej z informacji prasowych zapewniał, że lada chwila lodówki podłączone do internetu zrewolucjonizują życie codzienne każdego człowieka. Szesnaście lat później wiemy już, że chłodziarki podłączone do sieci stały się co najwyżej wdzięcznym tematem kpin i obiegowych żartów.

Jak analizować i usprawniać podejmowane działania promocyjne?

Ponad 30% wartości sprzedaży w hiper- oraz supermarketach generowana jest przez produkty promocyjne. Wartość ta waha się w zależności od kategorii, dochodząc nawet do 70%. Co więcej, od kliku lat odnotowuje się jej systematyczny wzrost o kilka punktów procentowych. Alarmujący jest jednak fakt, że większość firm, organizując promocje, popełnia fundamentalne błędy!

5 metod na dotarcie do generacji Z

Urodzeni po 1995 r. sukcesywnie wkraczają w dorosłość, stając się konsumentami dóbr i usług. Wygląda na to, że bardzo świadomymi, szczególnie z punktu widzenia sklepów internetowych, w których środowisku poruszają się swobodnie już od dziecka. Nazywane często hedonistycznym i egoistycznym pokolenie Z staje się właśnie cenną grupą docelową, do której docierać chcą zarówno duże, jak i mniejsze marki, reprezentowane przez... pokolenia X i Y.

Czy warto przyznać się do błędu, czyli o komunikacji w marketingu 3.0

Żadna ze stref działalności przedsiębiorstwa nie jest tak silnie związana z konsumentem jak marketing. Era marketingu 3.0 to czas, kiedy praktyki marketingowe w znacznym stopniu są kształtowane przez zmiany zachodzące w zachowaniach nabywców. Zatem komunikacja powinna być oparta na współpracy z konsumentem. Współpracy, której efektem jest wspólne, ciągłe tworzenie wartościowej marki. Czy to proste? Nie – to bardzo trudne. Komunikacja opiera się na dialogu, a dialog to nic innego jak rozmowa. Trzeba rozmawiać też o błędach, co – również w biznesie – nigdy nie jest proste.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły