Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Wydanie: marketer+ #2 2014

realtimemarketingdodatek2
realtimemarketingdodatek2
Autor: Grzegorz Miłkowski
Data dodania: 30.05.2014
Tematy
komunikacja marketingowa
real time marketing

[Dodatek specjalny] Real time marketing

Pytając niektórych marketerów, czym jest real time marketing, możemy usłyszeć, iż działania te to przede wszystkim wrzucanie np. na Facebooku śmiesznych filmów bądź obrazków, w których marka odnosi się do aktualnych wydarzeń. Takie postrzeganie komunikacji „real time” to duże uproszczenie, które wypacza też ideę skutecznej komunikacji marketingowej.

jeslichceszzebyciezauwazylipomachaj
jeslichceszzebyciezauwazylipomachaj
Autor: Joanna Pikuła-Małachowska
Data dodania: 13.05.2014
Tematy
analizy
zachowania konsumenckie

Jeśli chcesz, żeby Cię zauważyli – pomachaj

Jaki jest współczesny konsument? Czym kieruje się przy podejmowaniu decyzji zakupowych? Co sprawia, że wybiera tę, a nie inną markę? Odpowiedzi na powyższe pytania nie są proste, ale nie są też niemożliwe do udzielenia. Wszystko bowiem opiera się na pokazaniu klientowi, że jest dla nas ważny. Współczesny konsument pragnie wszystko kontrolować – dlatego chce mieć też wpływ na to, CZYM lub nawet KIM jest marka, którą wybiera.

Źródła tożsamości marki

Zagadnienia związane z tożsamością marki mają kluczowe znaczenie dla powodzenia biznesu. W oparciu o tożsamość marki firmy budują pożądany wizerunek, który wpływa na decyzje konsumentów. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak to robić, to ten artykuł jest dla Ciebie.

Tożsamość marki – pomiędzy szczerością a kurtuazją

O tożsamości marki pisało już wielu uczonych tego świata. Czy można dodać coś innowacyjnego w tej kwestii?

Pochodzenie w tożsamości marki

Każda rzecz czy usługa, która nie ma tożsamości, jest zwykłym, niczym niewyróżniającym się produktem. Produkt staje się marką, kiedy nadamy mu tożsamość. Jeszcze kilka lat temu na rynku mieliśmy mnóstwo produktów i kilka marek. Obecnie sytuacja się odwróciła i produktów jest kilka, a rynek jest zalany markami. Mogłoby się wydawać, że klient może czuć się zagubiony w takim natłoku marek, ale jest dokładnie odwrotnie – on, posługując się markami, ułatwia sobie życie.

Marketing zintegrowany w służbie tożsamości marki

Wraz z rozwojem społeczeństwa informacyjnego zaczęło się zmieniać podejście marek do konsumentów. Dotychczasowe rozwiązania marketingowe nie przysługują się już wizerunkowi i sprzedaży tak jak dawniej. Konsumenci żyją szybciej, często zmieniają zdanie i wciąż potrzebują bodźców zakupowych, a posiadanie produktu wiąże się z potwierdzaniem statusu społecznego. Wiele zmian psychologicznych i pokoleniowych oraz technologicznych sprawiło, że tradycyjne działania należało skompilować do zespołu komunikatów. Tak powstał marketing zintegrowany – odpowiedź na wciąż rosnącą i zbyt rozdrobnioną specjalizację preferencji społecznych lub ich skrajny uniwersalizm.

Tożsamość marki w social mediach

Media społecznościowe to doskonały kanał komunikacji do budowania tożsamości marki. Chcąc jednak osiągnąć odpowiedni rezultat (wizerunek marki), nasze działania powinny być przemyślane i sformułowane w formie strategii.

Wpływ kryzysów w social mediach na wizerunek marki

Chyba najczęstszym skojarzeniem, jeśli chodzi o skutki kryzysów (nie tylko tych w social mediach), jest albo spadek sprzedaży firmy, albo strata wizerunkowa. Jak jest naprawdę? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie. Czy jeszcze coś innowacyjnego można dodać w tej kwestii?

Czy Twojej domenie można zaufać?

W internecie dominuje kultura obrazkowa – zdjęcia, memy, filmy wideo. Czy w rzeczywistości zdominowanej przez obrazy kilka znaków tworzących domenę internetową może być nośnikiem informacji o marce i decydować o zaufaniu do niej?

lojalnosciowaukladanka
lojalnosciowaukladanka
Autor: Dariusz Deszczka
Data dodania: 13.05.2014
Tematy
lojalność klienta
programy lojalnościowe

Lojalnościowa układanka – programy wsparcia sprzedaży sposobem na motywację różnych grup odbiorców

Powszechnie wiadomo, że lojalny nabywca nie tylko systematycznie sięga po konkretne produkty czy usługi, ale także poleca firmę lub markę, stając się jej wiernym ambasadorem. W budowaniu lojalności pomocne są programy wsparcia sprzedaży, które z definicji mają motywować klientów do pożądanych zachowań, by w efekcie generować wzrost przychodów lub też utrzymać je na stałym poziomie. Firmy, które decydują się na uruchomienie tego rodzaju projektu, często jednak stają przed wyzwaniem, jak przygotować efektywny program, zrealizować cele i jednocześnie odpowiedzieć na potrzeby różnych grup docelowych?

jakwybracdostawceuslugrtb
jakwybracdostawceuslugrtb
Autor: Marta Bąkowska
Data dodania: 13.05.2014
Tematy
narzędzia
real time bidding

Jak wybrać dostawcę usług RTB?

W minionym roku przybyło podmiotów na polskim rynku RTB (ang. real time bidding). Do dyspozycji mamy nie tylko doświadczonych zagranicznych graczy, ale również rodzime DSP (ang. demand-side platform) i SSP (ang. supply-side platform) obiecujące większą niż międzynarodowa konkurencja dostępność ekskluzywnej lokalnej powierzchni.

albortbalbo
albortbalbo
Autor: Bartłomiej Juszczyk
Data dodania: 13.05.2014
Tematy
narzędzia
real time bidding

Albo RTB, albo …?

Muszę przyznać, że z ogromnym zaciekawieniem obserwuję rozwój idei RTB marketingu, a może bardziej opowieści o nim, tworzonych na potrzeby mediów głównie przez oferujące go firmy. Niewątpliwie jest to trend, który może zmienić reklamową rzeczywistość, a nawet przywrócić wiarę w tzw. display, tyle że solidnie targetowany. Chcąc jednak zastanowić się nad realnymi korzyściami płynącymi z real time biddingu, postanowiłem prześledzić inne instrumenty, już obecne, jak i komplementarne względem RTB, mając na uwadze nie tylko ich efektywność, ale i wpisanie się w strategie komunikacyjne przedsiębiorstw.

jakwybracapotemwspolpracowaczagencja
jakwybracapotemwspolpracowaczagencja
Autor: Dolores Greń
Data dodania: 13.05.2014
Tematy
efektywność

Jak wybrać i współpracować z agencją reklamową? Część 1.

Firma i agencja powinny tworzyć związek partnerski. Ale jak to w związkach czasem bywa, trudno wzajemnie się porozumieć, każda ze stron ma odmienne oczekiwania, poglądy, priorytety. Czy da się stworzyć małżeństwo doskonałe? Spróbujmy.

zarzadzanieportfelem-marek
zarzadzanieportfelem-marek
Autor: Jakub Sadowski
Data dodania: 13.05.2014
Tematy
zarządzanie marką

Zarządzanie portfelem marek Część 1. Wprowadzenie do tematu

Wchodzisz do marketu i kupujesz czekoladę. Następnie wrzucasz do koszyczka cukierki czekoladowe, cukierki owocowe, dwa batony i napój gazowany. A, no i jeszcze płatki – dwa opakowania. Jedne droższe, dla siebie, drugie dużo tańsze, dla teściowej. Płacisz. Okazuje się, że producentem wszystkich produktów, które kupiłeś, jest jedna, ta sama firma. Innymi słowy, mimo wielkiej rozmaitości produktów w Twoim koszyku i tak cała marża z ich sprzedaży ląduje w portfelu kasowym jednej firmy. Nieźle, co?

Niezwykłe kreacje e-mailowe, czyli jak tworzyć skuteczne e-maile Część 1.

Dzisiaj chciałem rozpocząć nowy cykl mojej opowieści o e-mail marketingu. Opowieści, która tym razem skupi się na tworzeniu wyjątkowych, niepowtarzalnych, a jednocześnie skutecznych kreacji newsletterów i mailingów. Zacznijmy od animacji – czyli tego elementu, który zawsze przykuje wzrok odbiorcy. Pozostaje tylko jedno pytanie: jak zrobić to skutecznie?

swiatdanychimasterdata
swiatdanychimasterdata
Autor: R. Paweł Stefaniak
Data dodania: 13.05.2014
Tematy
big data
zarządzanie danymi

Świat danych i Master Data Część 2.

Współpracy z odbiorcami i dostawcami, pośrednikami i podwykonawcami towarzyszy wiele ludzkich interakcji, obfity przepływ informacji oraz liczne transfery danych. Partnerzy i produkty opisywane są wieloma parametrami, a codzienne procesy i operacje biznesowe tworzą ogromną liczbę transakcji. U źródła i u podstaw działania, analiz czy raportów wykorzystuje się dane główne – Master Data – kapitał przedsiębiorstwa. Od zarządzania danymi i ich jakości w dużej mierze zależy powodzenie oraz sukces wielu kampanii, przedsięwzięć lub inicjatyw.

grywalizacjawrozwojumarketerowisprzedawcow
plus
grywalizacjawrozwojumarketerowisprzedawcow
Autor: Michał Dziekoński
Data dodania: 13.05.2014
Tematy
gry marketingowe
grywalizacja

Grywalizacja jako sposób na rozwój umiejętności marketerów i sprzedawców Część 3. Strategiczne gry marketingowe symulujące procesy rynkowe

Wśród symulacji marketignowych szczególne miejsce zajmują gry odnoszące się do konkretnych procesów – np. kampanii komunikacji marketingowej, wprowadzania nowych produktów na rynek i innych. Zapraszam do lektury kolejnego tekstu z naszego cyklu poświęconego symulacjom procesów marketingowych.

firmowe-szkolenie-od-zera
plus
firmowe-szkolenie-od-zera
Autor: Agnieszka Lis
Data dodania: 13.05.2014
Tematy
edukacja
efektywność

Firmowe szkolenie od zera Część 5. Zakończenie zostaje w pamięci

„Kiedy pojawiają się pytania, na które nie ma odpowiedzi, oznacza to, że nastąpił kryzys”, mawiał Ryszard Kapuściński. KRYZYS. Finansowy, polityczny, ekonomiczny, mieszkaniowy, światopoglądowy. Najbardziej dotkliwy jest ten, który dotyczy nas bezpośrednio. Kiełbasa zamiast szynki. Pożyczona płyta DVD zamiast wyjścia do kina. Maleją przychody biur podróży, cięte są wydatki w przedsiębiorstwach. Często, bardzo często w pierwszej kolejności firmy zmniejszają wydatki na szkolenia. „W przyszłym roku”, „gdy odbijemy od dna” albo „kiedy skończy się kryzys” – słyszymy. Czy jednak organizacja wyjdzie z kryzysu obronną ręką, jeśli nie będzie szkolić kadry? Kierownictwo na ogół jest świadome, że sukces firmy to ludzie. Zaangażowani i... wykształceni. Ze szkoleń nie można, ot tak, bez konsekwencji zrezygnować.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły