Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Wydanie: marketer+ #3 2014

zwyczaje-zakupowe-zniecierpliwionych-klientow
plus
zwyczaje-zakupowe-zniecierpliwionych-klientow
Autor: Marcin Gieracz
Data dodania: 15.09.2014
Tematy
e-commerce
retail
zachowania konsumenckie

Zwyczaje zakupowe „zniecierpliwionych” klientów

Z obserwacji rynku w ramach badań jakościowych ShoppingShow, które realizowane są w sposób ciągły od 2010 roku, wynika, że coraz bardziej zauważalne stały się pośpiech i zniecierpliwienie wśród konsumentów. Na pozór wydawać by się mogło, że to objaw konsumpcyjnego stylu życia, efekt tzw. makdonaldyzacji, o której jeszcze kilka lat temu rozprawiało i straszyło konsekwencjami wielu badaczy, a dzisiaj przestała już kogokolwiek dziwić. Ale nie, to raczej kształtująca się postawa konsumencka, która wymusza zupełnie nowe podejście do sprzedaży i to na wielu płaszczyznach.

Promocja konsumencka – narzędzie w rękach marketera

Każdy z nas, przynajmniej raz, padł „ofiarą” promocji. Zwykle do przejścia w głąb sklepu kuszą nas wielkie napisy, obwieszczające gromko, że po raz kolejny nadszedł czas rozpoczęcia obco brzmiących „sales”. By móc zatopić się w zakupowym raju, wystarczy zrobić jeden krok i, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, znajdziemy się w fascynującej krainie, gdzie wszystkie produkty mają obniżone ceny, a kupując dwie rzeczy, trzecią dostaniemy za darmo. Jak ten magiczny krajobraz wygląda z punktu widzenia marketera?

Złote zasady przygotowania promocji konsumenckiej

Rynek detaliczny dynamicznie się zmienia, zmieniają się też przyzwyczajenia klientów oraz forma reakcji na coraz większą ilość komunikatów reklamowych. Przygotowanie promocji konsumenckiej nie ogranicza się jedynie do zaoferowania konkursu z wartościowymi nagrodami, lecz wymaga doboru odpowiednich mechanizmów, kanałów komunikacji i pozostałych angażujących elementów. Należy przy tym pamiętać o pięciu ważnych zasadach.

directmail
directmail
Autor: Katarzyna Ruś
Data dodania: 15.09.2014
Tematy
direct mail
promocje konsumenckie

Klient w świecie doznań. 8 sposobów na skuteczne kampanie direct mail

Wraz z postępującą cyfryzacją coraz częściej spotykamy się z ignorowaniem elektronicznych kanałów komunikacji przez konsumentów. Są oni bombardowani informacjami niedopasowanymi do ich preferencji. Nic więc dziwnego, że chcą się chronić przed lawiną nieprzydatnych promocji i przestają reagować na przesyłane tymi kanałami komunikacji oferty. W takim razie jak dotrzeć do dzisiejszego konsumenta? Poczciwa forma papierowa dostarczana tradycyjną pocztą, tzw. direct mail, wyróżnia się na tle innych kanałów komunikacji i stwarza możliwość bezpośredniego dotarcia do konsumenta.

psychologiczneaspekty
plus
psychologiczneaspekty
Autor: Dorota Pindel
Data dodania: 15.09.2014
Tematy
promocje konsumenckie
zachowania konsumenckie

Psychologiczne aspekty promocji konsumenckich

Zmiany na rynku, sytuacja gospodarcza i wzrost konkurencyjności między sprzedawcami spowodowały, że zabieganie o klienta zamieniło się w walkę. W branżach, w których wielu producentów konkuruje o uwagę tego samego klienta, niezbędne jest nie tylko wyróżnienie swojej marki na tle innych, ale i przyciągnięcie uwagi do oferty sprzedażowej. Perswazyjne mechanizmy, które oddziałują na psychikę konsumenta, powinny przekonać go do zakupu i utwierdzić w przekonaniu o słuszności decyzji. Co składa się na taki proces sprzedażowy?

konkurs-loteria-efektywne-formy-promocji-konsumenckiej-02
plus
konkurs-loteria-efektywne-formy-promocji-konsumenckiej-02
Autor: Magda Książek
Data dodania: 15.09.2014
Tematy
promocje konsumenckie

Konkurs i loteria jako efektywne formy promocji konsumenckiej

Konkursy i loterie stanowią nie tylko atrakcyjne, ale przede wszystkim efektywne narzędzia marketingowe. Niskie koszty uruchomienia akcji, dobre dopasowanie do grupy docelowej i posiadanego przez nas budżetu sprawiają, że coraz więcej firm sięga po te proste formy promocji, które prowadzą do skutecznego wzrostu sprzedaży, a także wzmocnienia pozytywnego wizerunku marki. Przedstawiamy Wam, drodzy marketerzy, najważniejsze aspekty formalne, prawne i marketingowe, dotyczące organizacji konkursu i loterii.

7 kroków do zaplanowania idealnego miejsca promocji

Aranżacja przestrzeni handlowej jest procesem złożonym, często rozpoczynającym się na kilka tygodni, a nawet miesięcy przed planowaną akcją promocyjną. W przypadku stałych, powtarzających się promocji sezonowych (np. podczas świąt Bożego Narodzenia czy Wielkanocy) duże sieci handlowe uwzględniają takie działania już na etapie planowania rocznego. O co należy zadbać, aby wygląd miejsca przełożył się na sukces sprzedaży? Oto siedem kroków do tego, by zaplanować idealną przestrzeń zakupową, wspomagającą działania promocyjne.

glowne_wpisu
glowne_wpisu
Autor: MerchAssistant
Data dodania: 15.09.2014
Tematy
aplikacje mobilne
merchandising

MerchAssistant – najlepszy przyjaciel merchandiserów!

Szykuje się rewolucja w pracy merchandiserów. Na rynku pojawiło się nowe narzędzie, które pozwoli im nie tylko pracować efektywniej, wydajniej, ale również dostarczy m.in. producentom FMCG bezcennych informacji na temat produktów, ich bezpieczeństwa i przydatności czy konkurencyjności.

jakzaprojektowac
plus
jakzaprojektowac
Autor: Bartłomiej Kukuła
Data dodania: 15.09.2014
Tematy
promocje konsumenckie

Jak zaprojektować skuteczną promocję cenową?

Stosowanie promocji cenowych to prawdziwe wyzwanie dla każdego menedżera. Dobrze zaprojektowana promocja zwiększa zyski. Źle zaprojektowana promocja zmniejsza zyski i zniechęca lojalnych klientów do kupowania w regularnej cenie. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak zaprojektować skuteczną promocję, to ten artykuł jest dla Ciebie.

Jak systematycznie ulepszać promocje cenowe?

Organizacja promocji cenowych powinna być ustrukturyzowanym procesem, mającym charakter cykliczny. Czemu to służy i jak to osiągnąć? Promocje cenowe przede wszystkim powinno się organizować w ramach dążenia do uzyskania konkretnego celu biznesowego. Cel ten powinien zaś być nie tylko zdefiniowany, ale również mierzalny, dlatego wymaga wypracowania efektywnych wskaźników działań promocyjnych. Dzięki analizie tych właśnie wskaźników firmy mogą nie tylko ocenić, czy udało im się osiągnąć zamierzony cel biznesowy, ale też wyciągnąć wnioski na przyszłość, które pozwolą usprawniać kolejne działania promocyjne. Wyłącznie takie systematyczne podejście do organizacji promocji cenowych może być gwarantem trwałego sukcesu.

Praktyczne i skuteczne metody wspierania sprzedaży nowego produktu

W czasach ogromnej różnorodności produktów i coraz ostrzejszej konkurencji pomiędzy markami wszelkie metody, które umożliwiają wsparcie sprzedaży, są na wagę złota. Zachowaj więc wzmożoną czujność i nie pozostawaj w tyle. Szczególnie gdy właśnie zamierzasz wprowadzić na rynek zupełnie nowy produkt. Bądź przyczajony niczym tygrys szykujący się do skoku.

Promocje konsumenckie w internecie

Współczesny konsument nie spędza już długich godzin na odwiedzaniu przypadkowych sklepów. Decyzję o zakupie podejmuje często jeszcze zanim przekroczy próg galerii handlowej. Nim wyciągnie rękę (lub smartfona) po produkt, skorzysta z wielu różnych źródeł w poszukiwaniu natchnienia, opinii innych użytkowników i rabatów. Jeśli marka chce przykuć uwagę konsumenta, powinna być silnie obecna w miejscu, gdzie rozpoczyna on proces zakupowy. Coraz częściej jest to internet, a w szczególności media społecznościowe.

grygierekglw
plus
grygierekglw
Autor: Roman Grygierek
Data dodania: 15.09.2014
Tematy
e-mail marketing
promocje konsumenckie

5 kroków do skutecznej promocji konsumenckiej w e-mailingach

Nagrody rzeczowe, kupony zniżkowe, darmowa dostawa… Każdy marketer zastanawia się, jak „złowić” klienta. Zanim zaczniemy rozmyślać nad bonusami w promocjach konsumenckich realizowanych w kampaniach e-mailingowych, musimy pomyśleć o czymś więcej. O elementach, które tworzą mechanizm promocji i skłonią klienta do wykonania pierwszego kroku, jakim jest otwarcie e-maila, i zachęcą do natychmiastowego działania. Jak stworzyć skuteczną promocję konsumencką z wykorzystaniem e-mail marketingu?

wykorzystanie-komunikacji-sms
plus
wykorzystanie-komunikacji-sms
Autorzy: Andrzej Ogonowski  Kamil Kolbusz 
Data dodania: 15.09.2014
Tematy
marketing mobilny
promocje konsumenckie

Wykorzystanie komunikacji SMS w promocjach konsumenckich

Nawet najlepsza oferta, promocja czy zniżka nie przyniesie rezultatu, jeśli nie poinformujesz o niej swoich klientów. Jednym z narzędzi służących do szybkiej komunikacji są masowe wysyłki SMS-ów.

Efektywne działania promocyjne w sklepach internetowych

Promocyjne działania marketingowe mogą mieć różne cele, jednak w przypadku sklepów internetowych najczęściej kluczowym wskaźnikiem jest ich opłacalność. Biorąc pod uwagę mnogość narzędzi promocyjnych, oczywiste staje się, że pomiar ich skuteczności to w dzisiejszych czasach konieczność. Tylko ich odpowiedni dobór pozwala na efektywne wydawanie budżetów.

Upominki w promocjach konsumenckich

Lubimy wygrywać. Lubimy dostawać upominki. W konsekwencji – lubimy angażować się w promocje konsumenckie. Warunek jest tylko jeden – musi być łatwo i atrakcyjnie. W tym ostatnim przypadku decydujące znaczenie ma nagroda. Promocje konsumenckie stanowią bowiem tę kategorię działań marketingowych, w której najwyraźniej można dostrzec ogromną rolę właściwie dobranych upominków.

Upominki biznesowe – zaskakująca moc małych prezentów

Koniec roku jest czasem wyjątkowo silnie związanym z emocjami. Okres świąteczny kojarzy nam się często z gorączką przygotowań do rodzinnych spotkań i co się z tym wiąże – z poszukiwaniem tego jedynego, idealnego prezentu dla naszych najbliższych. To „zamieszanie” nie omija również marketerów – upominek w parze z gadżetem reklamowym, początkowo niechciane i nielubiane, dziś królują w relacjach biznesowych.

upominki
upominki
Autor: Redakcja
Data dodania: 15.09.2014
Tematy
upominki biznesowe

[Dodatek specjalny] Upominki i gadżety biznesowe

Koniec roku jest czasem niezwykle silnie związanym z emocjami. Przedświąteczna gorączka przygotowań dotyka każdego. Niezależnie od tego czy prezenty kochamy, czy nienawidzimy, nie sposób nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że upominki zaczęły odgrywać ważną rolę w działaniach każdego marketera.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły