Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Wydanie: marketer+ #3 2015

Postaw na narzędzie, które pomoże Ci zrealizować KPI kampanii i osiągnąć najwyższe ROI. Sprawdź możliwości nowego panelu GO.PL

Jeszcze kilka lat temu RTB (ang. real time bidding) było ciekawie zapowiadającym się elementem w ramach planowania mediów online. Marketerzy z zaciekawieniem przyglądali się rynkowi amerykańskiemu – kolebce zakupu powierzchni reklamowych poprzez automatyczne licytacje. Z pewnością nie wszyscy spodziewali się wtedy, jak duży udział w budżetach reklamowych na całym świecie będzie miał niedługo programmatic buying. Czerp zyski z jego potencjału, korzystając z prostego i intuicyjnego panelu GO.PL.

Jak słuchać, by usłyszeć wszystko? O jakości monitoringu w social mediach
Jak słuchać, by usłyszeć wszystko? O jakości monitoringu w social mediach
Autor: Łukasz Jadaś
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
marketing społecznościowy
social media

Jak słuchać, by usłyszeć wszystko? O jakości monitoringu w social mediach

Wraz z upowszechnieniem się serwisów społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter całkowicie zmienił się sposób funkcjonowania marek w mediach masowych. Internet skrócił do minimum dystans między odbiorcami a nadawcami komunikatów oraz całkowicie przemieszał ich role. Firmy zyskały szansę na włączenie się do dyskusji o własnej marce. A to wszystko w oparciu o zasady, o jakich wcześniej można było tylko pomarzyć. Śledzenie publikacji o własnej marce przestało sprowadzać się do biernej lektury przeglądów prasy. Do gry wszedł monitoring mediów, który wymaga aktywnej obecności i nawiązywania dialogu z konsumentami i klientami. Jak zatem korzystać z rozwiązań social listening, by czas i pieniądze zainwestowane w narzędzia do monitoringu zaprocentowały realnymi korzyściami?

drukarnia fortis
drukarnia fortis
Autor: Drukarnia Fortis
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
materiały reklamowe

Druk soczewkowy – 3D jako efektywne narzędzie marketingowe

Powszechnie wiadomo, że można mieć genialny produkt i ponieść totalną klapę w jego sprzedaży. Jednym ze sposobów na to, aby odnieść sukces we wprowadzeniu nowego produktu na rynek, jest innowacyjność, którą uzyskamy dzięki zastosowaniu druku soczewkowego (lentykularnego, druku 3D) na materiałach reklamowych.

Jak projektować mobilne e-maile?
Jak projektować mobilne e-maile?
Autorzy: Michał Madura  Maciej Płonka 
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
e-mail marketing
marketing mobilny

Jak projektować mobilne e-maile?

Skuteczność kampanii e-mail marketingowych można mierzyć na różne sposoby. Blisko pięć lat temu po raz pierwszy wykorzystaliśmy eye tracking, by sprawdzić, w jaki sposób użytkownicy czytają e-maile. Pod koniec lipca ukazała się najnowsza, trzecia edycja badania, tym razem dotycząca mobilnych e-maili. W tym artykule zaprezentujemy Ci główne wnioski wyciągnięte na jego podstawie.

Recepta na skuteczną kampanię multikanałową
Recepta na skuteczną kampanię multikanałową
Autor: Katarzyna Ruś
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
komunikacja marketingowa
omnichannel

Recepta na skuteczną kampanię multikanałową

Większość firm w swojej strategii stosuje działania oparte na różnych kanałach komunikacji, ale z różnych przyczyn nie są one pociągające dla odbiorców. Co powinniśmy dać konsumentowi, aby go zaangażować w nasz komunikat? Doświadczenie. Każdy komunikat, jaki odbieramy, jest dla nas pewnym doświadczaniem, na podstawie którego tworzymy obraz marki i dokładnie pod tym hasłem sortujemy go w naszych głowach. Dlatego tak ważne jest, aby przede wszystkim pierwsze (ale i każde następne) zetknięcie potencjalnego klienta z marką dostarczyło odbiorcy pozytywnych emocji i tym samym zachęciło go do interakcji z brandem.

Jak nie dać się pożreć konkurencji – kilka słów o strategii omnichannel
Jak nie dać się pożreć konkurencji – kilka słów o strategii omnichannel
Autor: Diana Czarnecka
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
omnichannel
strategia marketingowa

Jak nie dać się pożreć konkurencji – kilka słów o strategii omnichannel

Profile współczesnych konsumentów i ich zachowania zakupowe różnią się znacząco od postaw, jakie prezentowali jeszcze kilka lat temu. Mnogość dostępnych kanałów dotarcia do dzisiejszego, wyjątkowo wymagającego odbiorcy niejednego przedsiębiorcę i marketera przyprawia o zawrót głowy. Jednak specjalista świadomy oczekiwań, jakie stawia przed nim obecny rynek, systematycznie analizuje najnowsze trendy, wiedząc, że ich lekceważenie może go wiele kosztować.

Przywitaj klienta po imieniu. Personalizuj komunikację, proces sprzedaży i ofertę, korzystając z omnichannel
Przywitaj klienta po imieniu. Personalizuj komunikację, proces sprzedaży i ofertę, korzystając z omnichannel
Autor: Grzegorz Gracz
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
obsługa klienta
omnichannel
sprzedaż

Przywitaj klienta po imieniu. Personalizuj komunikację, proces sprzedaży i ofertę, korzystając z omnichannel

Omnichannel zdaje się być ostatnio tematem numer jeden we wszystkich branżowych mediach. Nic dziwnego – działania marketingowe skręcają w kierunku digitalu, nowinki technologiczne i nowe kanały komunikacji w internecie pojawiają się praktycznie codziennie. To, co dzisiaj jest nowością, jutro może być już passé. Jednak omnichannel niezmiennie zajmuje silną pozycję w kategorii rynkowych trendów. Co więcej, efekty synergii zarówno idei omnichannel, jak i hardware’u iBeaconów to prawdziwa rewolucja w branży. Przełom, jakim jest omnichannel, sprawił, że sprzedaż i marketing już nigdy nie będą takie same. Wielu ludziom trudno jednak zrozumieć, o co tak naprawdę w tym wszystkim chodzi – jak skutecznie działać, wykorzystując omnichannel, i jak czerpać z niego wymierne korzyści. Jedno jest pewne – na próżno szukać tu wizji rodem z filmu „Johnny Mnemonic”. Omnichannel to tak naprawdę prosty mechanizm. Wszystkie jego niezbędne elementy zwykle mamy w zasięgu ręki, ale mało kto potrafi skutecznie z nich korzystać, albo – co gorsza – potrafi, ale tego nie robi.

Proces zakupowy dzisiejszego klienta
plus
Proces zakupowy dzisiejszego klienta
Autorzy: Anna Gruszka  Rafał Janek 
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
obsługa klienta
omnichannel
zachowania konsumenckie

Proces zakupowy dzisiejszego klienta

Niecierpliwy, ale wciąż drobiazgowy. Dzisiejszy klient i jego proces zakupowy.

Wyzwania wdrożenia modelu omnichannel commerce z perspektywy różnych branż
plus
Wyzwania wdrożenia modelu omnichannel commerce z perspektywy różnych branż
Autor: Krzysztof Murzyn
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
e-commerce
omnichannel
zachowania konsumenckie

Wyzwania wdrożenia modelu omnichannel commerce z perspektywy różnych branż

Sklepy stacjonarne, mimo plotek o zagarnięciu całej sprzedaży przez internet, nie znikną. Dzieje się nawet odwrotnie – online’owi gracze otwierają showroomy i sklepy stacjonarne (Amazon, eBay). Sieci handlowe zmieniają się jednak nie tylko ze względu na potrzeby i oczekiwania konsumentów, ale też dzięki rozwojowi technologii. Najważniejszy wydaje się być jednak dobry plan na osiągnięcie spójności, zarówno tej pomiędzy różnymi formami kontaktu z klientem, jak i obsługi w odczuciu klienta.

Biznes to biznes?
plus
Biznes to biznes?
Autor: Piotr Stohnij
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
marketing B2B
omnichannel
sprzedaż

Biznes to biznes?

Nasza firma jest specyficzna, a poza tym to jest biznes, tu wszystko działa inaczej, tu się tak nie robi – słyszę niejednokrotnie od menedżerów z organizacji B2B w odpowiedzi na co bardziej innowacyjne pomysły na zwiększenie sprzedaży poprzez marketing. Można by przyjąć to stwierdzenie za dobrą monetę, rozłożyć ręce z bezradności, zaś później zarekomendować jedyne możliwe w tej sytuacji rozwiązanie: stworzenie kolejnej wersji przełomowej oferty... na którą klienci i tak nie będą chcieli nawet spojrzeć. Jak tego uniknąć? Co robić, aby Twoja firma B2B docierała do decydentów szybciej i taniej, a przede wszystkim – przed konkurencją?

RWD w omnichannelu, czyli o łączeniu punktów styku
plus
RWD w omnichannelu, czyli o łączeniu punktów styku
Autor: Robert Sosnowski
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
marketing mobilny
omnichannel
sprzedaż

RWD w omnichannelu, czyli o łączeniu punktów styku

Wszechkanałowa forma sprzedaży nie jest efektem pracy marketerów, którzy wpadli na pomysł połączenia offline’u z online’em. To jedynie reakcja na potrzeby klienta, który po raz pierwszy w historii sprzedaży dyktuje warunki, na jakich będzie dokonywał zakupu. Jakie trendy można (i trzeba!) wykorzystywać w omnichannelu, by elastycznie dopasowywać się do konsumenta?

Personalizacja. Zamień odwiedzających w kupujących
plus
Personalizacja. Zamień odwiedzających w kupujących
Autorzy: Jakub Cyran  Aleksandra Nowak 
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
e-commerce
omnichannel
real time bidding

Personalizacja. Zamień odwiedzających w kupujących

Przygotowanie budżetu reklamowego na kolejny okres to, bez względu na branżę, niezwykle trudne zadanie. Nie tylko przez konieczność estymacji efektywności planowanych działań, ale również – a może przede wszystkim – przez potrzebę analizy skuteczności tych prowadzonych w poprzednim okresie. Sprawdzamy, z jaką efektywnością i jakimi kanałami docieraliśmy do naszej grupy docelowej oraz czy udało się wykorzystać potencjał obecnych klientów. Możliwość docierania do użytkowników ze spersonalizowaną ofertą różnymi drogami i wzmacnianie tego przekazu poprzez różnicowanie kanałów to ważny element strategii omnichannel.

E-mail jako wspólny mianownik w omnichannelu
plus
E-mail jako wspólny mianownik w omnichannelu
Autor: Paweł Sala
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
e-commerce
e-mail marketing
omnichannel

E-mail jako wspólny mianownik w omnichannelu

Czytając wcześniejsze artykuły z bieżącego numeru „Marketera+”, poznałeś założenia i tajniki skutecznego omnichannelu. Teraz chciałem się z Tobą podzielić moimi przemyśleniami odnośnie tego, jak skutecznie wykorzystać narzędzia, którymi zapewne dysponujesz, aby zbudować wokół Twojego odbiorcy spójny system komunikacji. Nie będę wymyślał koła od nowa. Zamiast tego pokażę zastosowania narzędzi, z których zapewne korzystasz, w nowej, świeższej odsłonie. Pozwoli Ci ona na pewną automatyzację komunikacji oraz poprawę doświadczeń Twoich odbiorców. Jako że od lat zajmuję się e-mail marketingiem, wybacz mi, że w centrum ekosystemu umieszczę właśnie ten kanał komunikacji, który z jednej strony może być agregatem danych o odbiorcach, a z drugiej sprawia, że adres e-mail staje się elektronicznym ID konsumenta – nie tylko w świecie wirtualnym, ale także realnym.

Wykorzystanie Wi-Fi w strategii omnichannel
plus
Wykorzystanie Wi-Fi w strategii omnichannel
Autor: Magdalena Subdys
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
e-marketing
marketing mobilny
omnichannel

Wykorzystanie Wi-Fi w strategii omnichannel

90% społeczeństwa ma przez cały czas przy sobie urządzenie, które umożliwia łączenie się z Wi-Fi. Marketerzy zaczynają dostrzegać potencjał tej technologii jako narzędzia analitycznego, ale również platformy reklamowej, która umożliwia bardzo precyzyjne targetowanie. Może nie tylko być dodatkowym kanałem prowadzenia marketingowych działań, ale również służyć jako wsparcie dla wielu innych, już istniejących dróg dotarcia do klienta. Czy takie rozwiązanie jest dla każdego?

Spójna komunikacja w social mediach jako element strategii omnichannel
plus
Spójna komunikacja w social mediach jako element strategii omnichannel
Autor: Rahim Blak
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
komunikacja marketingowa
omnichannel
social media

Spójna komunikacja w social mediach jako element strategii omnichannel

Niezaprzeczalnie wzrosły dziś standardy obsługi klienta, a razem z nimi wymagania odbiorców względem marek. Podejście na zasadzie „wystarczy, że jestem – klient sam do mnie przyjdzie” stało się obecnie nie tylko „przeterminowane”, ale wręcz niedopuszczalne. Wraz z tymi zmianami wydłużyła się też droga do zakupu, którą dzień w dzień przechodzi klient. Dlatego aby maksymalnie ułatwić mu ten proces, powinniśmy być wszędzie tam, gdzie konsument ma styczność z naszym brandem.

Emocje i zmysły a podejmowanie decyzji konsumenckich

Badania wskazują, że około 70% klientów podejmuje decyzje o zakupie w miejscu sprzedaży, a aż 66% pozytywnych opinii o marce ma podłoże emocjonalne, nawet gdy klienci nie są przekonani o racjonalności ich ocen*. To wszystkie wrażenia, doznania i emocje, jakie pojawiają się u klienta podczas jego pobytu w danej placówce handlowej, mają wpływ na podejmowanie decyzji konsumenckich. Im lepsze doświadczenia będą towarzyszyć nabywcy, tym więcej kupi i tym chętniej wróci do innych produktów danej marki. Jak więc go oczarować w miejscu sprzedaży? Jak sprawić, aby pokochał, zapamiętał i polecał nasz sklep i markę?

Internet rzeczy – po co to i komu?
plus
Internet rzeczy – po co to i komu?
Autor: Maciej Wyszyński
Data dodania: 15.09.2015
Tematy
big data
internet rzeczy
omnichannel

Internet rzeczy – po co to i komu?

Internet of things umożliwia firmom poznanie nie tylko potrzeb klientów, ale też ich zwyczajów zakupowych. Dzięki big data, które pozyskiwane są m.in.: z różnego rodzaju aplikacji oraz przy wykorzystaniu geolokalizacji, marketerzy mogą jeszcze skuteczniej personalizować przekazy reklamowe, w przyszłości także w reklamie typu digital out of home. W efekcie zyskają wszyscy – klienci komfortowe zakupy, firmy większą sprzedaż i zyski, a marketerzy efektywniej wykorzystane budżety i uznanie zarządów.

Jak wykorzystać beacony w komunikacji omnichannel?

Co łączy Apple, Nordstrom, Walmart, Macy’s i Best Buy? To niekwestionowani liderzy w działaniach omnichannel. Nie jest przypadkiem, że wszystkie wymienione firmy wprowadzają w swych działaniach beacony. Sensory BLE to nadzieja na połączenie świata online’u i offline’u w smartfonie klienta. Ale od początku, wyobraź sobie, że...

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły