Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Wydanie: marketer+ #3 2013

ShoppingShow
ShoppingShow
Autor: Marcin Gieracz
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
zachowania konsumenckie

„ShoppingShow” kontra smart konsumenci

Witaj. To ja, Twój klient! Tak, jestem człowiekiem z krwi i kości. Mam konkretne potrzeby wynikające z tego, co robię. Ale mam także marzenia, nadzieje i ambicje. Zbyt długo byłem dla Ciebie tylko nazwą na fakturze, grupą docelową lub po prostu masowym odbiorcą. Dzisiaj to ja mam władzę i to ja rozdaję karty. Dzisiaj to Ty potrzebujesz mnie bardziej niż ja Ciebie. Najwyższy czas, abyś to Ty dostosował się do mnie. Zacznij myśleć o świecie, w którym żyję. Nie sprzedawaj mi biletów, tylko pomóż zwiedzać świat. Nie sprzedawaj mi butów do biegania, tylko pomóż osiągnąć życiowy rekord*.

bewatermyfriend
bewatermyfriend
Autor: Paweł Szewczyk
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
analizy
responsive web design

Be water, my friend

Ronald Reagan mówił, że „Politycy mają skłonność do myślenia o następnych wyborach, a nie o następnym pokoleniu”. Podobnie sytuacja wygląda w części firm. Myślą one o następnych, krótkoterminowych transakcjach, nie zwracając uwagi na coś o wiele, wiele bardziej znaczącego. Na zmianę, jaka dokonała się w ostatnich dziesięciu latach w polskiej sieci. O nowym pokoleniu i nowym typie użytkowników sieci jest właśnie ten artykuł.

roi30nagranicyswiatow
roi30nagranicyswiatow
Autor: Michał Dziekoński
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
kontroling marketingowy

Marketing ROI 3.0 – na granicy światów

Maksyma „jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządzać” wkroczyła w pełni do świata marketingu. Jak rozumieć istotę marketingu ROI i jak ona ewaluowała – o tym dowiecie się w poniższym tekście.

calaprawdaobigdata
calaprawdaobigdata
Autor: Marta Bąkowska
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
big data
kontroling marketingowy

Cała prawda o Big Data

W poprzednim roku do słownika marketera i analityka biznesowego wkroczyło z hukiem nowe pojęcie: „Big Data”. Big Data służą wszystkiemu: od mierzenia zachowań społecznych po modelowanie wyników aktywności Wielkiego Zderzacza Hadronów. Mają ułatwiać dotarcie do właściwego konsumenta z dopasowanym przekazem w dogodnym dla niego czasie – tak aby zrozumienie własnej grupy celowej oparte było o fakty i intencje zakupowe, a nie o predykcje i deklaracje. Czy rzeczywiście mamy więc do czynienia z rewolucją? Co właściwie oznacza termin „Big Data”?

Jak skutecznie zarządzać budżetem marketingowym?
plus
Jak skutecznie zarządzać budżetem marketingowym?
Autor: Timm Brocks
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
kontroling marketingowy

Jak skutecznie zarządzać budżetem marketingowym?

Zarządzanie budżetem i kontrola kosztów zawsze były dla marketerów niełatwymi zadaniami. Z budżetem w firmie jest podobnie jak w codziennym życiu – potrzeby są i zawsze będą większe niż możliwości finansowe. Realizacja zaplanowanej strategii marketingowej nigdy nie będzie więc wyglądała do końca tak jak w założeniach. Czy jest jakaś alternatywa dla działów marketingu? Jedną z opcji jest wdrożenie profesjonalnego oprogramowania, które pozwoli w łatwy sposób zaimplementować nowe, systemowe podejście do finansów.

Kontroling marketingowy w praktyce
plus
Kontroling marketingowy w praktyce
Autor: Katarzyna Kowaluk
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
kontroling marketingowy

Kontroling marketingowy w praktyce

Od marketingu jak nigdy dotąd oczekuje się przede wszystkim skuteczności. Skuteczności będącej proporcjonalną bądź nawet ponadproporcjonalną do poniesionych nakładów finansowych. Zatem czy można twierdzić, że im więcej wydamy, tym bardziej będziemy skuteczni? Niestety, nic bardziej mylnego – i to z dwóch powodów. Po pierwsze, budżet marketingowy nigdy nie jest z gumy, a po drugie, szalenie istotna jest rentowność prowadzonych działań marketingowych, czyli tzw. wskaźnik ukazujący zysk w przeliczeniu na jednego pozyskanego klienta. Dlatego dziś w dobie wszechobecnego kryzysu słowa Russella Ackoffa nabierają jeszcze większego znaczenia: „Lepiej niezbyt dokładnie mierzyć to, co jest potrzebne, niż precyzyjnie to, co jest zbędne”.

Diagnostyka kondycji marki

Indykatorem powodzenia marki (lub jego braku) od jakiegoś już czasu jest stan wizerunku. Z tego powodu, ale też przez stale rosnącą konkurencyjność, empiryczna weryfikacja kondycji wizerunkowej brandu, jego rynkowego otoczenia, konkurencji, a przede wszystkim klientów jest najlepszą inwestycją w przyszłość każdej firmy, która za pomocą swojej marki chce osiągnąć rynkowy sukces.

Kreatywność pod kontrolą
plus
Kreatywność pod kontrolą
Autor: Paulina Hinz-Żurowska
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
kontroling marketingowy

Kreatywność pod kontrolą

Firmy określają tygodniowe, miesięczne lub roczne budżety marketingowe – działania planują prowadzić we własnym zakresie lub zlecają je firmom zewnętrznym. Powstają kreatywne pomysły, nowa strategia, wybór pada na konkretne kanały promocji, przygotowywane są materiały promocyjne – rusza kampania. Cały zespół ma poczucie wykonania „dobrej roboty”, ale pojawia się pytanie o efekty tej pracy...

rola-kontrolingu-w-contactcentre
plus
rola-kontrolingu-w-contactcentre
Autor: Marta Sypuła
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
kontroling marketingowy

Rola kontrolingu w contact center

W czasach wzmożonej konkurencyjności wszyscy menedżerowie zastanawiają się, w jaki sposób maksymalizować zyski przy jednoczesnej minimalizacji kosztów. Menedżerowie odpowiedzialni za procesy zachodzące w contact center dodatkowo myślą o tym, w jaki sposób zwiększać wydajność pracowników, tak aby osiągali oni jak najlepsze wyniki, zwiększali swoją efektywność i maksymalizowali poziom obsługi oraz satysfakcji klienta.

Fan page kontrolowany

Czy dzięki Facebookowi sprzedam swoje produkty? Czy prowadzenie na nim profilu marki sprawi, że zyski mojej firmy będą rosły? Czy to się opłaca? Te i podobne pytania padają w czasie gorących burz mózgów toczonych na szczytach firmowej hierarchii podczas podejmowania decyzji o rozpoczęciu promocji przedsiębiorstwa na portalu założonym przez Marka Zuckerberga. Nierzadko pojawiają się wtedy optymistyczne wizje niebieskiego Eldorado – pozyskania tysięcy wiernych fanów, którzy na każde zawołanie będą składali zamówienia. Niestety odpowiedzi, które przynosi marketingowa codzienność, często zamiast szerokiego uśmiechu wywołują ogromne rozczarowanie.

rola-analityki-internetowej
plus
rola-analityki-internetowej
Autor: Maciej Pałubicki
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
efektywność
kontroling marketingowy

Analityka internetowa w służbie efektywności projektów

Narzędzia analityczne pozwalają coraz dokładniej analizować wydawane budżety. Jest to szczególnie widoczne w projektach internetowych. Pytanie tylko, jak mierzyć i optymalizować takie działania promocyjne?

Wykorzystanie-Google-Analytics-w-kontrolingu-marketingowym
plus
Wykorzystanie-Google-Analytics-w-kontrolingu-marketingowym
Autor: Marcin Wsół
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
kontroling marketingowy

Wykorzystanie Google Analytics w kontrolingu marketingowym

Zorientowanie na klienta odgrywa coraz ważniejszą rolę w działaniach firmy, dlatego kontroling marketingowy staje się procesem bardzo istotnym i pomocnym w podejmowaniu decyzji biznesowych w przedsiębiorstwie. Jak wykorzystać darmowe narzędzie Google Analytics, aby skutecznie prowadzić kontroling marketingowy? O tym w artykule.

Firma, forma, funkjonalność
Firma, forma, funkjonalność
Autor: Katarzyna Zych
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
gadżety reklamowe
upominki biznesowe

Firma, forma, funkcjonalność

Wykorzystywanie upominków reklamowych w kontaktach z klientami i kontrahentami stało się już biznesowym rytuałem. Wciąż jednak zapomina się o funkcji, jaką mogą one pełnić w budowaniu relacji wewnątrz firmowych, wśród najważniejszych dla organizacji ambasadorów, którymi są jej pracownicy. W jaki sposób wykorzystywać więc upominki reklamowe w działaniach ukierunkowanych na pracowników? Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Doskonale sprawdza się za to sformułowanie „forma podąża za funkcją” (ang. form follows function) użyte przez architekta Louisa Sullivana. Parafrazując je, można powiedzieć, że w procesie „projektowania” pomysłu na użycie upominku reklamowego dla pracowników obowiązuje ta sama zasada – liczy się przede wszystkim funkcja, którą ma on pełnić. A w okresie świątecznym jest ona szczególna.

Jak-przeprowadzic-loterie-online
Jak-przeprowadzic-loterie-online
Autor: Tomasz Glinka
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
e-marketing
promocja sprzedaży

Jak przeprowadzić loterię online – od pomysłu do realizacji

Loterie konsumenckie to jeden z podstawowych sposobów na szybkie i bezpośrednie osiągnięcie wzrostu sprzedaży. Niestety ich organizacja nie jest prosta, dlatego warto zapoznać się z podstawowymi zasadami i wskazówkami, które pomogą nam uniknąć najczęstszych błędów i nieporozumień związanych z ich przeprowadzaniem.

polityka-social-media-krok-po-korku
polityka-social-media-krok-po-korku
Autor: Grzegorz Miłkowski
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
marketing społecznościowy

Polityka social media krok po kroku

W mediach społecznościowych wszyscy jesteśmy osobami publicznymi – to stwierdzenie powinno leżeć u podstaw tworzenia polityki obecności w social mediach każdej firmy. Kryzysy w social mediach były zabójcze dla wielu organizacji. Aby ich uniknąć lub ograniczyć ich siłę rażenia, niezbędna jest przemyślana polityka działań w mediach społecznościowych, którą zaakceptują pracownicy.

branded-content
branded-content
Autor: Olgierd Cygan
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
branded content
zarządzanie marką

Branded content – sposób na zaangażowanie konsumentów

Konsumenci stają się coraz bardziej odporni na klasyczne reklamy. Coraz częściej, głównie dzięki nowym technologiom, starają się je omijać. Osoby, które mają zaawansowane technologicznie dekodery telewizyjne, po prostu przeskakują reklamy, a w internecie starają się je wszystkim możliwymi sposobami blokować. Są jednak obszary, w których obecność marek nie budzi sprzeciwu. Jednym z nich jest tzw. branded content – czyli treści tworzone w ścisłej współpracy z markami. Branded content zyskuje na popularności już od kilku lat, ale najnowsze trendy mogą tę dynamikę jeszcze zwiększyć – skoro ludzie niemal nie rozstają się ze swoimi tabletami czy smartfonami, to na tym dodatkowym ekranie (second screen) też chętnie skorzystają z dobrej, ale darmowej rozrywki.

display-marketing-ewolucja
display-marketing-ewolucja
Autor: Jakub Formela
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
e-marketing

Display marketing – czyli parę słów o ewolucji najpopularniejszego kanału e-marketingu

W ostatnich latach jesteśmy świadkami zjawiska bardzo dynamicznej migracji budżetów marketingowych do takich kanałów jak media społecznościowe czy platformy mobilne. Jeśli dodamy do tego cieszące się dużą popularnością reklamy w wyszukiwarkach oraz coraz powszechniejszą automatyzację marketingu, to łatwo możemy dojść do wniosku, że display marketing umiera. Czy na pewno? Nic bardziej mylnego! Wciąż jest to najpopularniejsza forma reklamy online, której wartość rośnie 10% rok do roku. Dlaczego znienawidzone przez internautów różnego rodzaju bannery były i będą ważnym elementem działań marketingowych?

performence-marketing
plus
performence-marketing
Autor: Marcin Michalski
Data dodania: 15.09.2013
Tematy
e-marketing
performance marketing

Performance marketing – fakty i mity

Realizując kampanie marketingowe, warto na każdym kroku monitorować koszt konwersji i w miarę możliwości rozliczać działania w sposób efektywnościowy. Pozwala to na bieżąco dostosowywać wydatki, by finalnie maksymalizować skuteczność komunikacji. Działania reklamowe optymalizowane pod efekt to właśnie, w ogromnym skrócie, performance marketing. Jego charakterystyka na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmieniła, dlatego chciałbym rozwiać mity i podkreślić fakty, które stale powracają przy rozliczeniach efektywnościowych. Poznanie podstawowych mechanizmów działających w performance marketingu pozwoli z jednej strony zrozumieć, jak ważny jest odpowiedni dobór partnerów. Z drugiej – na czym polega sztuka performance marketingu i dlaczego jest on skuteczny.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły