Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Wydanie: marketer+ #4 2014

ekokomunikacja
ekokomunikacja
Autor: Dolores Greń
Data dodania: 17.11.2014
Tematy
ekomarketing
komunikacja marketingowa

Ekokomunikacja – czy jesteśmy na nią gotowi?

„Eko”, „bio” i „organic” to od jakiegoś czasu czarodziejskie słowa wytrychy, oddziałujące na klientów. Uwodzą swoim brzmieniem, ale w większości przypadków są bez pokrycia. Z drugiej strony nie da się ukryć, że trend ekologicznych produktów przywędrował także do naszego kraju i dynamicznie rośnie świadomość społeczeństwa. Warto zadać sobie pytanie: prosumencie, quo vadis?

pinpoint_glowne
pinpoint_glowne
Autor: Pinpoint
Data dodania: 17.11.2014
Tematy
marketing automation
marketing bezpośredni

Narzędzie zza oceanu robi furorę w Polsce

Z badań wynika, że 75% respondentów ma negatywny stosunek do e-mailingów reklamowych, a 70% – ujemną opinię o linkach reklamowych w treści e-maila (badanie Interaktywnie.com, 2013). Powodem jest przesyt cyfrową komunikacją – zalew e-maili, newsletterów i reklam irytuje konsumentów. Drugi problem stanowi brak personalizacji – firmy albo nie zbierają informacji o swoich klientach, albo zbierają je, ale z nich nie korzystają. W ten sposób do skrzynek pocztowych lub e-mailowych trafiają przypadkowe oferty, nieodnoszące się do zainteresowań i potrzeb potencjalnych klientów. Bogactwo kanałów komunikacji powoduje też, że klienci różnie je użytkują – jedni wolą tradycyjne, inni – cyfrowe kanały.

Technologią w shoppera

XXI wiek, digitalizacja światowej gospodarki, dynamiczny rozwój technologii, wzrost zakupów w internecie na całym świecie. Pojawia się pytanie, jak w tym wszystkim sprostać wymaganiom, nadążyć za oczekiwaniami rynku i konsumenta. Dzisiejsi klienci poddawani są przez firmy różnym bodźcom – marki starają się być bardzo blisko, a silna konkurencja pomiędzy brandami tylko wzmaga to intensywne oddziaływanie. Nim dojdzie do zakupu, po drodze pojawia się wiele innych czynników determinujących decyzję konsumenta: przegląda on fora internetowe, szuka informacji o produkcie wśród znajomych, wykorzystując do tego media społecznościowe itd. Niezwykle istotne jest, by w tym wszystkim marka zdołała być zawsze tam, gdzie znajduje się jej klient – czy jednak to możliwe?

market360_glowne
market360_glowne
Autor: Market360
Data dodania: 17.11.2014
Tematy
e-commerce
rich content

Market360.co – przełom w dostarczaniu cyfrowych wizualizacji produktów

Market360.co to nowe narzędzie do dystrybucji rich contentu, jakim są prezentacje 360 produktów. Sklepy internetowe mogą w nim znaleźć i pobierać gotowe zdjęcia obrotowe sprzedawanych towarów. Marketerzy zyskują wsparcie komunikacyjne z resellerami, pozwalające dystrybuować cyfrowe materiały wizualne i kontrolować ich jakość.

W którą stronę zmierza promocja w wyszukiwarkach?

Na temat metod wspomagających promowanie stron internetowych w wyszukiwarkach można powiedzieć bardzo wiele. Wiedzą o tym szczególnie ci, dla których zagadnienie to stanowi element ich codziennej pracy. Właściciele firmowych stron www także powinni posiadać, przynajmniej podstawową, wiedzę z tego zakresu, aby nie zgubić się w gąszczu branżowej terminologii.

10 elementów, które możesz poprawić, by zwiększyć ruch w sklepie internetowym

Każda poprawnie wykonana strona internetowa powinna generować ruch. Zazwyczaj jednym z największych jego źródeł są organiczne wyniki wyszukiwania, co w Polsce najczęściej „objawia się” ruchem z wyszukiwarki Google. To, jaki ruch na naszej stronie będzie pochodzić z wyszukiwarki Google, zależy od bardzo wielu czynników. Oto kilka porad, jak zwiększyć ruch z organicznych wyników wyszukiwania na stronie internetowej.

Dlaczego optymalizacja domeny pod kątem SEO to połowa sukcesu? Mity i wskazówki

Nim przejdziemy do planowania zmian w obrębie domeny, niezbędnych do tego, by pojawiła się ona wysoko w wynikach wyszukiwania, warto w pierwszej kolejności zastanowić się, kogo chcemy „zaprosić” na naszą stronę i co mamy tej osobie do zaoferowania. Pierwszym pytaniem, które powinniśmy sobie zadać, jest: jakich użytkowników chcemy pozyskać? Czy są to osoby zainteresowane znalezieniem konkretnych danych, zakupem produktów, kontaktem offline czy chcące zapoznać się z ofertą? Dla każdej grupy zdefiniowanych w ten sposób użytkowników powinny zostać stworzone osobne podstrony z konkretnymi, interesującymi informacjami – klucz do efektywnej optymalizacji serwisu stanowi wprowadzenie zmian zwiększających szansę na pozyskanie potencjalnych klientów, którzy będą realnie zaciekawieni naszą ofertą.

strach-przed-filtrami_glowne
plus
strach-przed-filtrami_glowne
Autor: Piotr Pokrzywa
Data dodania: 17.11.2014
Tematy
marketing w wyszukiwarkach
pozycjonowanie stron

Strach przed filtrami wyszukiwarki Google

Jednym z efektywnych narzędzi budowania popularności serwisu internetowego jest wyszukiwarka. Nie bez powodu mówi się: nie ma Cię w wyszukiwarce – nie istniejesz. Warto pamiętać, że pojawienie się witryny w wynikach wyszukiwania nie jest trudne, jednak zajęcie przez nią wysokich pozycji wiąże się z grą według określonych reguł. Często wśród właścicieli serwisów internetowych pojawia się pokusa pójścia na skróty, ale czy warto się jej oprzeć? Co tak naprawdę grozi witrynie za złamanie zasad ustalonych przez Google’a? I czy takie ryzyko może się opłacić?

Content marketing w służbie SEO

Marketing treści to strategia, która niemal z dnia na dzień zyskuje na popularności. Przedstawiany jest jako alternatywa dla standardowych form reklamy w internecie. Cenimy go za skuteczniejsze dotarcie do wybranej grupy docelowej, a co za tym idzie – wyższą konwersję i niższe koszty promocji. Szczególne sukcesy świętuje w branży SEO, jako bezpieczna i trwała forma poprawy widoczności oraz zasięgu organicznego stron internetowych.

pozwol-wyszukiwarkom-zrozumiec-twoja-strone_glowne
plus
pozwol-wyszukiwarkom-zrozumiec-twoja-strone_glowne
Autor: Jakub Czekaj
Data dodania: 17.11.2014
Tematy
marketing w wyszukiwarkach
pozycjonowanie stron

Pozwól wyszukiwarkom zrozumieć Twoją stronę

Sposób interpretacji treści na stronach przez wyszukiwarki internetowe nie jest doskonały. Mimo zaawansowanych i stale rozwijanych algorytmów interpretacji treści roboty wyszukiwarek nie są w stanie określić, czy dane słowo na stronie to nazwa naszej firmy, nasze imię czy może nazwa produktu, który sprzedajemy. Nad rozwiązaniem tego problemu wspólnie pracują właściciele największych wyszukiwarek, a efekt ich pracy stanowi standard znaczników danych strukturalnych. Dlaczego warto z niego korzystać i w jaki sposób wdrożyć ten standard?

Pozycjonowanie lokalne – jakie firmy powinny się nim bliżej zainteresować?

Coraz więcej lokalnych firm podejmuje starania, aby zaistnieć w sieci. Wprawdzie na rynku ogólnokrajowym w większości przypadków nie ma na to szans w starciu z wielkimi graczami, którzy swoje zyski opierają na odbiorcach zamieszkujących różne rejony kraju, to jednak w przypadku regionalnych klientów można osiągnąć oszałamiające zwycięstwo. Sukces tkwi w oparciu swojej internetowej strategii na pozycjonowaniu lokalnym, które daje możliwość bezpośredniego dotarcia do osób zamieszkujących wybrane okolice.

Ekspansja SEO na rynki zagraniczne

Decyzja dotycząca uruchomienia obcojęzycznej wersji witryny bywa trudna. Jeśli stoisz aktualnie przed takim dylematem, to ten artykuł pomoże Ci w odpowiedzi na wiele pytań. Tekst prezentuje m.in. to, które czynniki analizować, by zdecydować, jakie wersje językowe uruchamiać, oraz zawiera najważniejsze wskazówki, które pomogą serwisowi zaistnieć w organicznych wynikach wyszukiwania.

na_co_zwracac_uwage
plus
na_co_zwracac_uwage
Autor: Piotr Urbaniak
Data dodania: 17.11.2014
Tematy
marketing w wyszukiwarkach
pozycjonowanie stron

Na co zwracać uwagę, podpisując umowę na pozycjonowanie

Każdy doskonale wie o tym, że najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google są jednym z najbardziej skutecznych sposobów na odniesienie sukcesu w internecie. Od wielu lat każda świadoma firma podpisuje umowy, oddając swoje strony do pozycjonowania. Niestety nadal wielu klientów wpada w popularne pułapki nieuczciwych agencji i skutecznie zraża się do pozycjonowania, szukając swojego szczęścia w innych usługach.

dopasowanie_glowne
plus
dopasowanie_glowne
Autor: Damian Rams
Data dodania: 17.11.2014
Tematy
e-commerce
e-marketing
marketing w wyszukiwarkach

Dopasowanie, czyli etap „0” w optymalizacji współczynnika konwersji

Proces optymalizacji współczynnika konwersji należy do długotrwałych i pracochłonnych, dlatego warto przed jego rozpoczęciem przygotować solidne fundamenty. Jeden z nich to jak najlepsze dopasowanie reklam w wynikach wyszukiwania do stron docelowych. Patrząc na polski internet, odnoszę wrażenie, że większość firm zapomina o tym elemencie, przez co traci wielu potencjalnych klientów, jednocześnie płacąc za wykonywane przez nich kliknięcia.

ocena_skutecznosci_glowne
ocena_skutecznosci_glowne
Autor: Marcin Wsół
Data dodania: 17.11.2014
Tematy
marketing w wyszukiwarkach
pozycjonowanie stron

Ocena skuteczności kampanii AdWords oraz metody i sposoby jej poprawy

Czy Twoja kampania na pewno jest skuteczna? Czy wiesz, na co zwracać uwagę przy optymalizacji kampanii? Czy korzystasz z narzędzia, jakim jest Google Analytics? Czy szukasz sposobu na poprawę efektywności swoich reklam? Jeśli odpowiedzi na powyższe pytania są przeczące, ten artykuł jest dla Ciebie!

Optymalizacja zysku z marketingu w wyszukiwarce

Ustalenie jako celu kampanii SEM stałego docelowego kosztu konwersji lub określonej stopy zwrotu z inwestycji w reklamę (ROI) jest powszechnie stosowaną praktyką. Stosując te strategie, najczęściej nie osiągamy optymalnych wyników, a nierzadko część działań reklamowych przynosi straty. Jedynie cel w postaci maksymalizacji zysku z kampanii w oparciu o analizę krańcowego kosztu konwersji pozwala na ustalenie wydatków reklamowych na optymalnym poziomie. W artykule przedstawiona została istota tej koncepcji oraz formuły matematyczne i metody pomiaru ułatwiające jej wykorzystywanie w praktyce.

co z tym mcommerce_glowne
co z tym mcommerce_glowne
Autor: Aleksandra Grębska
Data dodania: 17.11.2014
Tematy
aplikacje mobilne
marketing mobilny

Co z tym m-commerce? Kto kupuje, jak płaci i jak to powinno wyglądać?

Naturalnym uzupełnieniem sprzedaży prowadzonej w internecie jest dzisiaj m-commerce, czyli wykorzystanie do zakupów urządzeń mobilnych, takich jak smartfony czy tablety.

SMS-y napędzają m-commerce

Marketing mobilny stanowi jeden z najdynamiczniej rozwijających się kanałów wpływających na wzrost wartości sprzedaży. Większość sprzedawców i marketerów przyznaje, że strategia marketingu mobilnego nie jest ich najmocniejszą stroną. Mimo postępującej cyfryzacji podmioty zainteresowane rynkiem m-commerce nie wykorzystują w pełni potencjału dostępnych narzędzi, m.in. SMS-ów czy aplikacji mobilnych.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły