Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Wydanie: marketer+ #4 2015

Król jest kontent czy content jest królem?

Wyjątkowy kontekst polityczny spowodował, że miejski krajobraz wzbogacił się nam o setki nowych nośników reklamowych. Formaty i orientacja równie zróżnicowane, jak rozpoznawalność i poglądy przedstawionych w nim osób. Niezmienne są tylko hasła wyborcze, jakby żywcem wyjęte z tytułów powieści Jane Austen. To wiele mówi o kondycji komunikacji marketingowej, nie tylko tej politycznej.

Doświadczenie: klucz do portfela klienta
Doświadczenie: klucz do portfela klienta
Autor: Pinpoint
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
marketing B2B
omnichannel
wideomarketing

Doświadczenie: klucz do portfela klienta

Jak zbudować kampanię marketingową, która zaangażuje klienta? Jak w zalewie podobnych do siebie kreacji i przekazów mówiących o „jedynej takiej ofercie” wyróżnić się ze swoją i przekonać rynek właśnie do nas? Kluczem do serc klientów jest doświadczenie, czyli budowa takiego ładunku emocji, które przełamią psychologiczne bariery przed kontaktem marketingowym. Jak tego dokonać?

Era treści hybrydowych
plus
Era treści hybrydowych
Autor: Wiktor Orzeł
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
storytelling
wideomarketing
zachowania konsumenckie

Era treści hybrydowych

Poniedziałek. O tym, że masz iść do pracy, przypomina Ci dzwoniący rano budzik w Twoim smartfonie. Potem znowu wyciągasz telefon i sprawdzasz rozkład jazdy komunikacji miejskiej. W ciągu dnia przypomina Ci on o tym, że dzisiaj masz wizytę u dentysty, a za dwa dni musisz opłacić rachunki. Urządzenia mobilne stały się naszym drugim, bardzo pojemnym i inteligentnym mózgiem, przedłużeniem ręki. Drastyczna zmiana naszych codziennych nawyków ma istotny wpływ na cały rynek cyfrowy, który stara się wyjść naprzeciw oczekiwaniom nowoczesnego konsumenta. Jakie trendy i rozwiązania będą dominować na nim w najbliższym czasie i dlaczego content hybrydowy wysuwa się na pierwszy plan?

Shero, czyli współczesna kobieta – jaka jest i jak z nią rozmawiać?
plus
Shero, czyli współczesna kobieta – jaka jest i jak z nią rozmawiać?
Autor: Joanna Stopyra
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
marketing skierowany do kobiet
wideomarketing

Shero, czyli współczesna kobieta – jaka jest i jak z nią rozmawiać?

Zarabia coraz więcej, stale się edukuje i w dużej mierze zarządza rodzinnym portfelem. Poznajcie współczesną kobietę – wszak to ona ma decydujący wpływ na to, czy Wasz produkt znajdzie się w koszyku zakupowym jej rodziny.

SMS – słodki przedmiot pożądania, czyli o SMS-owych rabatach i promocjach

Kobiety stawiają na świadomą konsumpcję? Jak najbardziej. Ponad połowa z nich chciałaby na bieżąco otrzymywać SMS-em informacje na temat aktualnych promocji ulubionych marek. Największą popularnością cieszą się komunikaty dotyczące ofert z kategorii odzież, obuwie i akcesoria – tak wynika z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2014” przygotowanego przez platformę SerwerSMS.pl.

Trendy w wideomarketingu
Trendy w wideomarketingu
Autor: Diana Czarnecka
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
wideomarketing

Trendy w wideomarketingu

W drugiej połowie ubiegłego stulecia wydawcy prasowi i radiowi obawiali się, że dynamiczny rozwój telewizji stanie się przyczyną upadku ich mediów. Mimo iż ten czarny scenariusz się nie ziścił, nie sposób zaprzeczyć, że film zdetronizował inne formy przekazu. Dziś wideo cieszy się wyjątkową popularnością, a marketerzy dostrzegają coraz więcej zalet takiego komunikatu. Jak wskazują wyniki badania AdEx za pierwszy kwartał 2015 roku, wydatki na reklamę wideo, w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego, wzrosły o ponad 30%. Niestety droga do stworzenia filmu zgodnego z aktualnymi oczekiwaniami konsumentów na pierwszy rzut oka może przypominać labirynt. Spróbujmy jednak trochę ułatwić pokonanie tej trasy – przyjrzyjmy się trendom, które dominują we współczesnym wideomarketingu.

Inwestycja w wideomarketing. Czy warto wcisnąć „play”?
plus
Inwestycja w wideomarketing. Czy warto wcisnąć „play”?
Autor: Derrick Ogrodny
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
wideomarketing

Inwestycja w wideomarketing. Czy warto wcisnąć „play”?

Wideo weszło w świat content marketingu jak burza, ale wciąż jest niedoceniane przez wiele marek. Zanim marketerzy podejmą ostateczną decyzję o zainwestowaniu w tę formę komunikacji, muszą zazwyczaj ocenić jej realne koszty i ponad wszelką wątpliwość przekonać się o jej efektywności. Czego zatem mogą spodziewać się ci, którzy decydują się przecierać szlaki w wideomarketingu?

Efektywna dystrybucja wideo w sieci
plus
Efektywna dystrybucja wideo w sieci
Autor: Andrzej Gruszka
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
wideo w internecie
wideomarketing

Efektywna dystrybucja wideo w sieci

Wideo jest obecnie coraz bardziej liczącym się narzędziem marketingowym. Dobry film, wzbudzający emocje i poruszający wyobraźnię, zdecydowanie bardziej oddziałuje na człowieka niż słowa czy statyczne obrazy. Marki już to wiedzą, dlatego starają się coraz częściej docierać ze swoim komunikatem do odbiorcy za pomocą treści wideo. Niestety wydanie pieniędzy na zrobienie filmiku (niezależnie od formy) nie zbuduje zasięgu i zaangażowania. W tych procesach ważna jest nie tylko atrakcyjna treść, ale przede wszystkim dystrybucja. Bardzo precyzyjna.

Użyteczność treści wideo
plus
Użyteczność treści wideo
Autor: Filip Franczak
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
wideo w internecie
wideomarketing

Użyteczność treści wideo

Popularność treści wideo znajdujących się w zasobach internetu przeżywa swój renesans. Dzięki sukcesom takich serwisów jak YouTube czy Vimeo udostępnianie i konsumpcja filmów stały się nie tylko prostsza, ale oczywiste jak sama wyszukiwarka. Nic dziwnego, że obecnie treści wideo wykorzystywane są na portalach czy firmowych stronach WWW. Jednak wszędzie tam, gdzie pojawia się pośpiech i pogoń za trendami, zapomina się o najważniejszym aspekcie – mianowicie o odbiorcach takich treści.

Product placement na vlogu? Warto spróbować!
plus
Product placement na vlogu? Warto spróbować!
Autor: Olga Majkowska
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
wideo w internecie
wideomarketing

Product placement na vlogu? Warto spróbować!

Historia product placementu sięga kilku dziesięcioleci wstecz, vlogosfera rozwija się zaledwie od dekady. W świecie marketingu żadne z tych narzędzi nie jest już nowością, ale ich mariaż stwarza wciąż bardzo szerokie pole do kreatywnego działania. Co więcej, przestrzeń ta nie została tak silnie wyeksploatowana jak lokowanie w produkcjach telewizyjnych, choć ograniczenia zarówno prawne, jak i obyczajowe, techniczne czy finansowe są we vlogosferze zdecydowanie mniejsze. W promocji produktu czy marki warto więc rozważyć lokowanie produktu we współpracy z vlogerami.

Trzy krótkie case’y o wpływie rich mediów na kampanie wideo
Trzy krótkie case’y o wpływie rich mediów na kampanie wideo
Autor: Szymon Kosiński
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
wideo w internecie
wideomarketing

Trzy krótkie case’y o wpływie rich mediów na kampanie wideo

Serwis eMarketer podaje, że engagement rate w reklamie display jest o 687% większy, jeśli występują w niej rich media. Gemius zbadał, że CTR reklamy z elementami rich mediowymi jest o 187% większy niż w standardowych banerach. Spójrzmy na konkrety.

Zbuduj swoją markę na YouTubie – efektywnie planuj i walcz o widownię

Czy serwis YouTube jest odpowiednim miejscem do promowania Twojej marki? Czy warto inwestować w ten kanał komunikacji? Jak zdobyć w nim publiczność? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.

Brand channel – nasz klient, nasz fan
plus
Brand channel – nasz klient, nasz fan
Autor: Ryan Socash
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
wideo w internecie
wideomarketing

Brand channel – nasz klient, nasz fan

Vlogi, czyli jak sugeruje pełna nazwa (wideo blogi), to bardziej nowoczesna metoda publikowania swojego życia, swoich opinii czy poglądów, w sieci. Początkowo forma pisana – klasyczne blogi – była niezwykle popularna. Jednak ograniczenie przekazu wyłącznie do płaszczyzny werbalnej szybko przestało wystarczać zarówno twórcom jak i odbiorcom. Forma wideo angażuje nas (konsumentów) zdecydowanie intensywniej niż inne rodzaje przekazywania treści, dzięki temu silniej związujemy się z autorem komunikatu. Fenomenu twórców wideo online, trudno dziś nie zaobserwować. Jak tę popularność wykorzystać w kontekście marek i ich strategii biznesowych? Odpowiedź jest niezwykle prosta, to brand channel.

Twórz treści – nie reklamy,  czyli o strategii działań na YouTubie
plus
Twórz treści – nie reklamy,  czyli o strategii działań na YouTubie
Autor: Magdalena Daniłoś
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
content marketing
wideomarketing

Twórz treści – nie reklamy, czyli o strategii działań na YouTubie

Skoro czytasz ten tekst, to znaczy, że już kiedyś zastanawiałeś się nad wprowadzeniem do Twojej strategii marketingowej działań wideomarketingowych prowadzonych w serwisie YouTube. Mam zatem dla Ciebie dobrą wiadomość. Po pierwsze, Twoja intuicja co do kierunku działania Cię nie myli. Wkroczyliśmy w erę wideo. Po drugie, ten tekst pomoże Ci zrozumieć, jakimi prawami rządzi się YouTube i czego oczekują od Twojej marki jej odbiorcy. W takim razie zaczynamy!

Marketing wirusowy na YouTubie
plus
Marketing wirusowy na YouTubie
Autor: Dorota Pindel
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
marketing wirusowy
wideomarketing

Marketing wirusowy na YouTubie

Większość marketerów jest świadoma siły, jaką może mieć wirusowy przekaz. Kampanie reklamowe coraz częściej opierają się na mechanizmie zwielokrotnionych udostępnień, a sam komunikat staje się „zaraźliwym” wirusem. Czy wśród różnego rodzaju treści i komunikatów reklamowych można znaleźć te, które angażują lepiej od innych? Tak, to materiały wideo!

Videomailing – uniwersalne narzędzie marketingu 3.0

Ludzie w kontaktach z marką oczekują zaangażowania. Chcą, aby firma oferowała coś więcej niż produkt/usługę. Relacja marka–klient powinna być zatem nie tyle transakcją kupna-sprzedaży, co przekazaniem wartości firmy i tego, co się z nimi wiąże. Niestety z powodu natarczywych form reklamy odbiorcy są uczuleni na działania marketingowe. Coraz trudniej wciągnąć użytkowników w komunikację, korzystając ze strategii i trików, które zdążyli już poznać. Przekłada się to na mniejsze zaufanie do marek. Dlatego dotychczasowe narzędzia zaczyna się wykorzystywać w nowej formie. Zmienia się komunikacja i działania budujące wizerunek i zaufanie. Nieuniknione staje się holistyczne podejście do reklamy, kampanii i klienta. By na konkurencyjnym rynku przekonać do siebie konsumentów, marka powinna uosabiać wartości, z którymi identyfikuje się jej grupa docelowa. Do tego celu możesz wykorzystać videomailing, który realizuje założenia marketingu 3.0.

Video mailing w SMS-ach – nowatorskie rozwiązanie, które zmieni video marketing w Polsce
Video mailing w SMS-ach – nowatorskie rozwiązanie, które zmieni video marketing w Polsce
Autor: ClickQuickNow
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
e-mail marketing
video mailing
wideomarketing

Video mailing w SMS-ach – nowatorskie rozwiązanie, które zmieni video marketing w Polsce

Nie ulega wątpliwości, że wideo jest jednym z głównych trendów marketingowych w 2015 roku. Oglądanie go w internecie spopularyzowały wyszukiwarka filmów YouTube i platformy VOD. Google umożliwił emitowanie reklam wideo w AdWords już w kwietniu 2012 roku. Na Facebooku nowy format reklamowy pojawił się dwa lata później, w marcu 2014 roku, zaś na Twitterze dopiero w czerwcu 2015 roku. Według prognoz już pod koniec 2016 roku więcej użytkowników będzie oglądało wideo na swoim urządzeniu mobilnym niż w telewizji. Wynika to ze zmiany sposobu konsumpcji mediów, czego przykładem jest używanie w komunikacji z innymi użytkownikami aplikacji społecznościowych na urządzeniach mobilnych, w których dominuje udostępnianie treści wideo. Jak zatem dotrzeć do użytkowników smartfonów i tabletów z komercyjną reklamą wideo?

Jak skutecznie organizować webinary w branży B2B?
plus
Jak skutecznie organizować webinary w branży B2B?
Autor: Marta Eichstaedt
Data dodania: 16.11.2015
Tematy
marketing B2B
wideomarketing

Jak skutecznie organizować webinary w branży B2B?

Branża B2B jest bardzo różnorodna. Jednak wszystkie firmy – niezależnie od tego, czy sprzedają produkty, czy usługi – łączy konieczność budowania marki poprzez prezentację swoich kompetencji. Webinary i transmisje są coraz chętniej wykorzystywane właśnie w tym celu. Dzięki dostępowi do szybkiego internetu narzędzia te stały się naprawdę wydajne.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły