Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Wydanie: marketer+ #4 2013

kontrowersje-wreklamie
kontrowersje-wreklamie
Autor: Anna Bielicka
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
analizy
kampanie reklamowe

Kontrowersja w reklamie

W dzisiejszych czasach kontrowersje może wzbudzić sam fakt ustalenia granicy pomiędzy tym, co właściwe i naturalne, a tym, co kontrowersyjne. Współczesny odbiorca przyzwyczaił się do mnogości obrazów i komunikatów, jakimi bombardowany jest każdego dnia, a tolerancja dla seksualności, nagości czy brutalności w reklamie znacznie zwiększyła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat. Czy kontrowersja w reklamie nadal się sprzedaje i czy zawsze stanowi przepis na sukces?

kampaniespolecznenowepodejscie
kampaniespolecznenowepodejscie
Autorzy: Marcin Talarek  Marta Ruszkawska 
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
kampanie społeczne

Nowe podejście do reklamy społecznej

Kampanie społeczne mają za zadanie wywołanie zmian w społecznej świadomości. Mimo że ich cel, przekaz, a najczęściej również budżet są inne niż w przypadku kampanii komercyjnych, ich twórcy bardzo często wykorzystują te same narzędzia i metody komunikacji. Społecznie pożądane zachowanie staje się produktem, który chcemy sprzedać ludziom w taki sam sposób, w jaki sprzedaje się napój albo proszek do prania. W efekcie kampanie te mają zazwyczaj krótkotrwały oddźwięk.

Customer Journey Map – podróżujący klient, lojalny klient…

Jest piątkowy wieczór. Następnego dnia w Las Vegas odbędzie się konferencja poświęcona Customer Experience. Jacob, regularny uczestnik tego wydarzenia, starym zwyczajem noc poprzedzającą event spędza w swoim ulubionym miejscu. Na głównym bulwarze wszystkie kasyna urządzają spektakle: wybuchają wulkany, postacie z hollywoodzkich filmów toczą bitwy, pełno jest darmowych niespodzianek, które mają skłonić do odwiedzin w jednej z setek jaskiń hazardu. Tymczasem Jacob wybiera kasyno, które z zewnątrz nie wyróżnia się niczym szczególnym. On jednak wie, co charakteryzuje to miejsce. Ma porównanie, był już w wielu kasynach. Elementem, który sprawił, że wszedł właśnie tutaj, jest jakość obsługi i doświadczenia, jakie Jacob ma z tym konkretnym miejscem, z tą konkretną marką i ludźmi, którzy ją reprezentują.

programowanielojalnosciowe
programowanielojalnosciowe
Autor: Jakub Sadowski
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
lojalność klienta
programy lojalnościowe

Programowanie lojalności konsumentów, czyli co i jak zrobić, żeby kupowali więcej

W odpowiedzi na coraz większe potrzeby konsumenckie względem usługodawców i „głód” kupujących, powodowany ogromną możliwością wyboru w każdej praktycznie dziedzinie, warto wziąć pod lupę działania firm względem budowania lojalności na linii firma–klient i klient–firma.

wieloekranowarzeczywistosc
plus
wieloekranowarzeczywistosc
Autor: Renata Turska
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
lojalność klienta
programy lojalnościowe

Wieloekranowa rzeczywistość

Prawie połowa z nas łączy się dzisiaj z internetem przez trzy urządzenia lub więcej. Komórka, tablet, laptop – każdy z tych nośników pełni dzisiaj inne funkcje, a my marketerzy musimy dotrzymać kroku gwałtownym zmianom eksplodującym w głowach naszych klientów. W tym roku w Londynie na konferencji Loyalty World co druga twarz świeciła w ciemności. Trudno o lepszy znak czasów. Nastała era marketingu haute couture.

programlojalnosciowywhandludetalicznym
plus
programlojalnosciowywhandludetalicznym
Autor: Marek Kosakowski
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
lojalność klienta
programy lojalnościowe

Program lojalnościowy w handlu detalicznym w Polsce

O efektywności działań producentów prowadzonych w sklepach detalicznych decyduje kilka kluczowych czynników tworzących strategię działania w punkcie sprzedaży.Dla większości graczy są to: dostępność produktu, jego widoczność i jakość, strategia cenowa, rekomendacja oraz aktywacje konsumenckie wspierające odsprzedaż produktów. Jak ważnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej nad innymi producentami jest program lojalnościowy? Czy może mieć bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży w tym kanale?

budowanielojalnosciwsieciachsprzedazy
plus
budowanielojalnosciwsieciachsprzedazy
Autor: Bartłomiej Juszczyk
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
lojalność klienta
programy lojalnościowe

Budowanie lojalności w sieciach sprzedaży

Projektowanie programów lojalnościowych dedykowanych klientom końcowym to temat omawiany dość szeroko zarówno w literaturze, jak i prasie. Kłopot zaczyna się wtedy, kiedy działania lojalnościowe powinny być skierowane do szczebla pośredniego w drodze dotarcia z produktem do konsumenta – czyli np. sieci sprzedaży, a jeszcze bardziej agentów, dilerów, ajentów, pośredników, przedstawicieli handlowych itp. Czy można tego typu systemy tworzyć w sposób podobny do klienckich? Nic bardziej mylnego.

Najczęściej popełniane błędy w programach motywacyjnych

Jeśli przeanalizujemy dostatecznie wiele programów motywacyjnych, można zauważyć szereg prawidłowości w funkcjonowaniu tego rodzaju przedsięwzięć. Dotyczy to także przyczyn najbardziej typowych błędów. W dość oczywisty sposób przekładają się one na niższą jakość promocji i jej efektywność. Większości tego rodzaju wad stosunkowo łatwo uniknąć, pod warunkiem że zdołamy je sobie uświadomić jeszcze przed wdrożeniem programu w życie.

kartaprzedplacona
kartaprzedplacona
Autor: Dariusz Deszczka
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
programy lojalnościowe

Karta przedpłacona – tysiące potrzeb, jedna nagroda

Odpowiednio przygotowany katalog nagród to skuteczny „wabik” na uczestników programów wsparcia sprzedaży. Organizatorzy akcji lojalnościowych i motywacyjnych coraz częściej zastanawiają się, jak zbudować idealny zestaw upominków, który zachęci uczestników do wzięcia udziału w realizowanym przez nich projekcie. Zbiory nagród mogą bowiem zawierać bardzo różne produkty i usługi, mogą być rozbudowane albo składać się tylko z jednej, uniwersalnej formy gratyfikacji, np. karty przedpłaconej. Firmy organizujące programy wsparcia sprzedaży coraz częściej dostrzegają korzyści wynikające z zastosowania kart pre-paid i decydują się na ich wykorzystanie jako jedynej formy nagrody oferowanej beneficjentom w ramach realizowanych akcji. Najważniejsze jest dla nich bowiem to, by wręczane upominki były atrakcyjne dla uczestników i jednocześnie optymalne kosztowo.

wplywsocialmedianalojalnosc
wplywsocialmedianalojalnosc
Autor: Dorota Pindel
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
lojalność klienta
marketing społecznościowy

Psychologiczny wpływ działań w social mediach na lojalność klientów

W dobie mediów społecznościowych komunikacja marki z konsumentem nie ogranicza się już tylko do jednostronnych emisji przekazu. Aktualnie w internecie toczy się dialog sprzedawcy z klientem, a charakter dyskusji jest kreowany przez to, jak marka planuje komunikacyjną strategię oraz jak użytkownik postrzega markę. Pomiędzy tymi dwoma biegunami leży lojalność, po którą wystarczy sięgnąć.

lojalnoscprzyszlegoklienta
lojalnoscprzyszlegoklienta
Autor: Natalia Gendaj
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
lojalność klienta
programy lojalnościowe

Lojalność przyszłego klienta

Programy lojalnościowe zwykle koncentrują się na próbach zatrzymania klienta przy brandzie poprzez system wymiany punktów na nagrody. Często zapomina się, że mogą być również wykorzystywane jako efektywny kanał komunikacji między marką a klientem – również tym jeszcze niepozyskanym. Warto przyjrzeć się temu wciąż słabo wykorzystywanemu potencjałowi programów lojalnościowych.

emailmarketingwprogramielojalnosciowym
emailmarketingwprogramielojalnosciowym
Autor: Krzysztof Dębowski
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
e-mail marketing
programy lojalnościowe

Skuteczna komunikacja e-mail marketingowa w programie lojalnościowym

O tym, że warto inwestować w lojalność klientów, przekonują nas już od dłuższego czasu m.in. stacje paliwowe i hipermarkety. Potencjał, jaki niesie za sobą dobrze przemyślany program lojalnościowy, zaczęli dzięki temu dostrzegać także mniejsi rynkowi gracze. W przypadku jednych i drugich przywiązanie konsumentów do marki przekłada się znacząco na wzrost sprzedaży. Lojalny klient kupuje bowiem więcej, jest mniej wrażliwy na zmieniającą się cenę i łatwiej wybacza marce różnego rodzaju błędy i wpadki. Co wobec tego powinniśmy zrobić i jak komunikować się z konsumentami, aby zdobyć ich wierność?

Wiadomość do zadań specjalnych, czyli jak budować lojalność klientów i zdobyć orędowników marki

Twórcy programów lojalnościowych jeszcze do niedawna stawiani byli przed trudnym wyborem: czy zdecydować się na precyzyjne rozwiązanie dedykowane tylko dla wybranej grupy klientów, czy też zaangażować do udziału szerokie grono konsumentów? W pierwszym przypadku ograniczeniu podlegał zasięg działania, w drugim – indywidualne podejście do różnych grup kupujących. Na szczęście obecnie dokonanie takiego wyboru nie jest już konieczne, a łączenie ze sobą wielu korzyści staje się coraz bardziej realne. Z pomocą przychodzą również rzadziej wykorzystywane w marketingu narzędzia, jak na przykład krótka wiadomość tekstowa.

opodatkowanieprogramowlojalnosciowych
plus
opodatkowanieprogramowlojalnosciowych
Autor: Rafał Ryba
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
prawo
programy lojalnościowe

Co agencja reklamowa powinna wiedzieć o opodatkowaniu programów lojalnościowych?

Agencja marketingowa, podejmując się realizacji programu lojalnościowego na zlecenie klienta, staje się odpowiedzialna nie tylko za jego zaplanowanie i zorganizowanie, ale również za wszystkie rozliczenia podatkowe. Niestety, wokół zagadnienia opodatkowania programów lojalnościowych krążą obecnie sprzeczne interpretacje.

Partner strategiczny

Dołączany, rozdawany, wręczany – czasem przypadkowo dobrany, często stanowi „wypełniacz” szerszych działań komunikacyjnych firmy, ot tym być powinien. Ale wciąż w kategoriach marketingowych przestrzeni określany z pogardą „zbędnikiem”, funkcjonalnym „kurzozbieraczem”, pieszczotliwą „durnostojką”. I tylko czasem ktoś o nim powie: NARZĘDZIE. Bohater marketingowego, drugiego planu. Niedoceniany choć nieoceniony. GADŻET REKLAMOWY. Jak żadne inne medium może odgrywać rolę multifunkcjonalną i doskonale odnajduje się w różnych płaszczyznach strategii komunikacyjnych.

wydawaniegratisowwujeciupodatkowym
plus
wydawaniegratisowwujeciupodatkowym
Autor: Tomasz Grzybowski
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
gadżety reklamowe
podatki
upominki biznesowe

Wydawanie gratisów w ujęciu podatkowym

Wydawanie gratisów, upominków, nagród jest obecnie powszechnie przyjętym działaniem marketingowym mającym na celu zwiększenie pozytywnej asocjacji marki, pogłębienie relacji z klientem, zwiększenie atrakcyjności produktu lub usługi. Sam pomysł na wydanie gratisu to dopiero połowa działań, które przedsiębiorca w ramach promowania swojej firmy powinien zaplanować. W drugiej linii czeka analiza skutków podatkowych. Jest ona bardzo ważna, jeżeli przedsiębiorca nie chce natknąć się na nieoczekiwane trudności, narazić siebie lub co gorsza klienta na nieprzyjemne kontakty z urzędem skarbowym.

grywalizacjawrozwojumarketerowisprzedawcow
plus
grywalizacjawrozwojumarketerowisprzedawcow
Autor: Michał Dziekoński
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
gry marketingowe
grywalizacja

Grywalizacja jako sposób na rozwój umiejętności marketerów i sprzedawców Część 1. Typy symulacji i gier

Mechanizmy grywalizacji (wykorzystanie mechanizmów gier do zmiany zachowań) zdobywają coraz większą popularność wśród marketerów w zakresie motywowania klientów do szeroko rozumianych zachowań zakupowych. Stosunkowo mało osób wie, że gry symulacyjne znakomicie nadają się do rozwijania kompetencji marketerów i sprzedawców i że są wykorzystywane w tym obszarze od kilkudziesięciu lat.

firmowe-szkolenie-od-zera
plus
firmowe-szkolenie-od-zera
Autor: Agnieszka Lis
Data dodania: 15.11.2013
Tematy
efektywność

Firmowe szkolenie od zera Część 3. Zaplanuj i zacznij. Potem tylko przeprowadź

„Kiedy pojawiają się pytania, na które nie ma odpowiedzi, oznacza to, że nastąpił kryzys”, mawiał Ryszard Kapuściński. KRYZYS. Finansowy, polityczny, ekonomiczny, mieszkaniowy, światopoglądowy. Najbardziej dotkliwy jest ten, który dotyczy nas bezpośrednio. Kiełbasa zamiast szynki. Pożyczona płyta DVD zamiast wyjścia do kina. Maleją przychody biur podróży, cięte są wydatki w przedsiębiorstwach. Często, bardzo często w pierwszej kolejności firmy zmniejszają wydatki na szkolenia. „W przyszłym roku”, „gdy odbijemy od dna” albo „kiedy skończy się kryzys” – słyszymy. Czy jednak organizacja wyjdzie z kryzysu obronną ręką, jeśli nie będzie szkolić kadry? Kierownictwo na ogół jest świadome, że sukces firmy to ludzie. Zaangażowani i... wykształceni. Ze szkoleń nie można, ot tak, bez konsekwencji zrezygnować.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły