Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Wydanie: marketer+ #4 2012

rebranding_marki
plus
rebranding_marki
Autor: Jacek Kłosiński
Data dodania: 15.11.2012
Tematy
zarządzanie marką
zarządzanie relacjami

Rebranding marki – jak go przeprowadzić?

Wielu specjalistów z zakresu biznesu, marketingu i budowania marki próbowało opisać i scharakteryzować problem rebrandingu. Nigdzie nie trafiłem jednak na tak dobrze oddające specyfikę tego zagadnienia stwierdzenie, jak to sformułowane przez... Paulo Coelho. Pisarz ten napisał kiedyś, że „ludzie nieustannie tęsknią za odmianą, a jednocześnie pragną, by wszystko pozostało takie jak dawniej”.

employer_branding
employer_branding
Autor: Joanna Przemyślańska-Włosek
Data dodania: 15.11.2012
Tematy
komunikacja wewnętrzna

Employer branding – silna marka pracodawcy

Google i Microsoft to firmy, które w tym roku po raz kolejny znalazły się w światowym rankingu najbardziej atrakcyjnych pracodawców1. Nieprzypadkowo, oprócz silnego wizerunku idealnego pracodawcy, łączy je również wysoka pozycja w rankingu najbardziej rozpoznawalnych i dochodowych marek2.

strategiecrm
strategiecrm
Autor: Maciej Stanusch
Data dodania: 15.11.2012
Tematy
strategia marketingowa
zarządzanie relacjami

Strategie CRM

O CRM-ach napisano i powiedziano już niemal wszystko: powstały na ten temat dziesiątki książek, setki artykułów, dziesiątki tysięcy stron internetowych, odbyto też tysiące wystąpień na konferencjach, których były one głównym tematem. Jedni je wychwalają, inni wskazują trudności we wdrożeniu.

crm_contact_center
crm_contact_center
Autor: Marta Sypuła
Data dodania: 15.11.2012
Tematy
telemarketing
zarządzanie relacjami

CRM w contact center

CRM i contact center. Jedno i drugie służące, pośrednio lub bezpośrednio, budowaniu odpowiednich relacji z klientem. Coraz bardziej powszechne, wciąż udoskonalane, oferujące więcej i więcej. O ile więcej oferują, gdy się wzajemnie uzupełniają? Kto, co i ile może zyskać, gdy contact center wykorzystuje informacje zawarte w systemie zarządzania relacjami z klientem?

Social CRM. Jak utrzymywać relacje z klientami przy pomocy mediów społecznościowych

Coraz więcej ludzi trafia do sieci w poszukiwaniu informacji na temat produktów. Stanowi to ogromne wyzwanie dla biznesu, którego treści i komunikacja z klientami muszą nieść podobną wartość co rekomendacje od znajomych. Jak w takim razie, w obliczu tej nowej rzeczywistości utrzymywać relacje z klientami przy pomocy mediów społecznościowych?

multichannel_configure_price_quote
multichannel_configure_price_quote
Autor: Stanisław Piechowicz
Data dodania: 15.11.2012
Tematy
zarządzanie relacjami

Multichannel Configure Price Quote, czyli jak zwiększyć przewagę konkurencyjną poprzez upgrade funkcjonalności CRM-u

Po fali zainteresowania, a następnie wdrażania systemów klasy CRM, stały się one rynkowym standardem. Choć prognozy dla tego rozwiązania były optymistyczne, to coraz częściej pojawia się jego krytyka oraz dyskusja niedostarczonych korzyści – niedostatecznego wzrostu sprzedaży produktów lub usług, a tym samym nie tak wysokiego, jak oczekiwano, wzrostu zysków. Jako reakcja i remedium zarazem wskazuje się rozwiązania klasy CPQ, które wspierają proces sprzedażowy: od konfiguracji, przez wycenę, po przygotowanie oferty dla klienta. Podobnie jak CRM stanowią one wsparcie dla sprzedawców, konsultantów, jak też samych klientów w kanałach self-serwisowych. Ich funkcjonalności koncentrują się przede wszystkim na przyjaznym i szybkim personalizowaniu oferty wraz z możliwością złożenia zamówienia zweryfikowanego pod kątem poprawności.

zautomatyzowanapersonalizacja
zautomatyzowanapersonalizacja
Autor: Katarzyna Dyrcz
Data dodania: 15.11.2012
Tematy
marketing automation
sprzedaż

Zautomatyzowana personalizacja i marketing, które sprzedają

Obecny cykl sprzedażowy jest o 22% dłuższy niż pięć lat temu i bardziej złożony. Konsumenci mają do dyspozycji coraz więcej opcji zakupowych i możliwość łatwego dotarcia do informacji w internecie. Z tego też powodu wydłuża się faza „dojrzewania” klientów do zakupu. W połączeniu z bardziej bezosobowymi i wirtualnymi relacjami sprzedawców z klientami oraz rosnącą liczbą tych drugich sprawiło to, że powstała potrzeba automatyzacji akcji marketingowych i ich personalizacji, aby zapobiec utracie zdobytych leadów. Rozwiązaniem jest marketing automation.

jak-odzyskac-utraconego-klienta
jak-odzyskac-utraconego-klienta
Autor: R. Paweł Stefaniak
Data dodania: 15.11.2012
Tematy
lojalność klienta
zarządzanie marką

Jak odzyskać utraconego klienta?

Działalności gospodarczej towarzyszy budowa portfela klientów. Współczesna dynamika zmian ekonomiczno-gospodarczych powoduje konieczność obserwowania otoczenia i zachowań konsumentów. Duże zaangażowanie w pozyskanie nowych klientów sprawia, że często umyka moment, kiedy obecni nabywcy odchodzą. Odzyskanie utraconego klienta to perspektywa zwiększenia sprzedaży, okazja do wprowadzenia usprawnień w firmie i rozwijania współpracy.

Jak wycenić nowy produkt, czyli parę słów o Price Sensitivity Meter

Jaką cenę ustalić dla nowego produktu? Jak najwyższą? Taką jak konkurencja? Koszty produkcji razy dwa, trzy? Niezbyt wielu przedsiębiorców zastanawia się nad tym, jak ważna jest cena i obierają oni właśnie takie podejście, które niestety nie sprawdza się w przypadku wielu produktów. Czasami to właśnie zbyt wysoka albo – paradoksalnie – zbyt niska cena może przesądzić o powodzeniu lub, niestety, porażce przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek.

wspolpraca_z_agencja_sem
wspolpraca_z_agencja_sem
Autor: Małgorzata Próchniak
Data dodania: 15.11.2012
Tematy
e-marketing
zarządzanie relacjami

Współpraca z agencją SEM – rozliczenia i weryfikacja efektów

Projektując nowe narzędzia, Google stawia zawsze na ich przejrzystość i prostotę obsługi. Nie inaczej wygląda to w przypadku systemu reklamowego AdWords. Regularnie powstają nowe poradniki, zarówno w formie tekstowej, jak i wideo, a początkujący reklamodawcy mogą nieraz skorzystać z pomocy specjalisty Google przy zakładaniu swojej pierwszej kampanii. Opanowanie podstaw nie jest trudne, ale to za mało, by prowadzić naprawdę efektywne kampanie.

Kiedy kryzys to naprawdę kryzys?

Polskie wersje kryzysów w social media to najczęściej sytuacje wynikające z komunikacyjnych niezręczności i braku planów „wczesnego reagowania”. Poważne kryzysy oznaczają straty nie tylko wizerunkowe, ale również finansowe i nie zdarzają się tak często. Warto jednak wiedzieć, jak radzić sobie z jednymi i drugimi.

Angażowanie przede wszystkim, czyli jak to się robi na Facebooku

Wyobraź sobie, że wchodzisz na imprezę, na której spotyka się tłum ludzi. Dobrze się bawią, rozmawiają, plotkują, flirtują, czasem kłócą. Chcesz zostać przez nich zauważony, dotrzeć do jak największej grupy i wzbudzić zainteresowanie? Zapoznaj się więc z regułami pobytu u gospodarza, rozluźnij krawat i wczuj w atmosferę. Witaj na Facebooku, największym internetowym miejscu spotkań, czynnym przez całą dobę.

po_co_nam_uzytkownicy_mobilni
po_co_nam_uzytkownicy_mobilni
Autor: Anna Godek-Biniasz
Data dodania: 15.11.2012
Tematy
marketing mobilny
zarządzanie relacjami

Po co nam użytkownicy mobilni?

Coraz większa sprzedaż oraz popularność smartfonów i tabletów przy jednoczesnych globalnych spadkach sprzedaży laptopów sprawiają, iż coraz głośniej zaczyna się mówić o tak zwanej „erze post-PC”. Charakteryzuje się ona przede wszystkim zmianą w sposobie konsumpcji internetu i sposobem komunikacji w ogóle. Co to oznacza w praktyce? Że nadal chcemy i potrzebujemy internetu, ale wymagamy też, aby treści i przekaz były dostosowane do danego urządzenia i szybkiego łączenia się ze światem w modelu „tu i teraz”.

praktyka_wystąpień_publicznych
plus
praktyka_wystąpień_publicznych
Autor: Agnieszka Lis
Data dodania: 15.11.2012
Tematy
wystąpienia publiczne

Praktyka wystąpień publicznych. Bądź mówcą doskonałym Część 1. Strach ma wielkie oczy

Na placu zabaw przedszkolanka nawołuje dzieci. Ustawia je pod bramką, jednocześnie tłumacząc konieczność zjedzenia teraz obiadu, argumentuje, dyskutuje. Scena rodem ze scenariusza o amerykańskich przedmieściach. Albo polskich. Uzmysławia, że przemawiamy wszyscy i niemal w każdych okolicznościach. Jeżeli za warunek „przemówienia” lub „wystąpienia” uznamy konieczność istnienia audytorium – to przedszkolanka prowadziła wystąpienie.

jak-sprzedawac-przez-telefon
plus
jak-sprzedawac-przez-telefon
Autor: Rafał Mróz
Data dodania: 15.11.2012
Tematy
sprzedaż
telemarketing

Jak sprzedawać przez telefon? Część 2. Jak odszukać i zaprezentować korzyści, które zainteresują rozmówcę?

Zdobycie uwagi rozmówcy jest najważniejszym celem rozpoczęcia rozmowy telefonicznej. Ale zaraz po nim wielu handlowców niweczy swój wysiłek, operując podczas prezentacji oferty językiem korzyści. Problem w tym, że zamiast faktycznie przedstawiać korzyści, prezentują tylko cechy, funkcje albo właściwości produktu. A nawet jeśli mówią o prawdziwej wartości, klienci wykazują brak zainteresowania. Z drugiej części cyklu dowiesz się, dlaczego takie podejście nie działa i jak opracować i przedstawić klientowi listę korzyści możliwych do osiągnięcia, które będą dla niego ważne i interesujące.

tożsamość_biznesowa_w_technikach_negocjacji
plus
tożsamość_biznesowa_w_technikach_negocjacji
Autor: Dagmara Klekowska
Data dodania: 15.11.2012
Tematy
sprzedaż

Tożsamość biznesowa w technikach negocjacji Część 3. „Kilka słów kluczowych” na temat neurolingwistycznego programowania

Abrakadabra, czary-mary, hokus-pokus czy magia lingwistyczna w sprzedaży naprawdę istnieje? NLP udowadnia, że owszem – są przynajmniej trzy magiczne słowa, które zaczarują umysł klienta i przekonają do zakupu naszej a nie żadnej innej oferty, jeśli tylko odpowiednio ich użyjemy.

tworzenie-marki-doskonalej
tworzenie-marki-doskonalej
Autor: Jan Czerniawski
Data dodania: 15.11.2012
Tematy
strategia komunikacji marki
zarządzanie marką

Tworzenie marki doskonałej Część 3. Żeby coś znaczyć, trzeba się odznaczać

Marki nigdy nie żyją w próżni. Bliższa i dalsza rynkowa konkurencja ma swoje nazwy, logo i szereg różnie wykorzystywanych narzędzi marketingowych. Sama branża z reguły wykształca swój własny, niepisany „kod”, do którego można się dostosować, wtapiając w tło, lub od którego można się odciąć, ryzykując bycie outsiderem. Na samym końcu markę jednak czeka najtrudniejszy test: zostaje zaprezentowana odbiorcom. Od tego, jak i czy w ogóle zostanie zrozumiana, uwiarygodniona i zapamiętana, zależy powodzenie całego procesu jej tworzenia.

planowanie_kampanii
plus
planowanie_kampanii
Autor: Karolina Jarocka
Data dodania: 15.11.2012
Tematy
kampanie reklamowe
reklama zewnętrzna

Planowanie kampanii i wskaźniki mediowe Część 5. Outdoor

Gdziekolwiek nie spojrzysz, ona tam jest – reklama zewnętrzna wkomponowała się w krajobraz tak mocno, że stała się jego stałą częścią. Coraz większe, podświetlane, niestandardowe tablice na przystankach, budynkach, ulicach próbują zatrzymać Twój wzrok. Przed tą formą przekazu nie uciekniesz, ale czy dasz się jej uwieść?

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły