Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Wydanie: wydanie specjalne 2013

mysl-globalnie-zacznij-lokalnie
mysl-globalnie-zacznij-lokalnie
Autor: Dolores Greń
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
marketing MŚP

Myśl globalnie, zacznij lokalnie, czyli 7 marketingowych grzechów głównych popełnianych przez MŚP

Przecież to proste, myśli wiele osób decydujących się na założenie własnej działalności gospodarczej. Jak będę miał już przychody, to zainwestuję w reklamę. Niestety, statystyki są nieubłagane. Co roku upada prawie 90% nowych firm. Prześledźmy 7 pułapek, w które wpadają przedsiębiorcy. Bo mniej boleśnie jest przecież uczyć się na błędach innych.

strategia-marketingowa-msp
strategia-marketingowa-msp
Autor: Bartosz Fabianowicz
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
marketing MŚP
strategia marketingowa

Czy strategia marketingowa jest potrzebna małym i średnim firmom?

Czy zdarzyło Ci się zadać sobie pytanie, gdzie poszukiwać klientów, jak walczyć o nich na rynku i co zrobić, aby spośród wszystkich firm, z którymi konkurujesz, wybrali właśnie Twoją? Czy takie same dylematy masz, zastanawiając się, w jaki sposób i czy w ogóle się reklamować? A jeśli już uznasz to za konieczność, to czy masz pewność, w które media zainwestować? Na które zapewnienia i statystyki telemarketerów i handlowców się skusić? Jeśli większość tych pytań spędza sen z Twoich powiek, to oznacza, że działasz na mocno konkurencyjnym rynku i zdecydowanie potrzebny jest Ci dobry plan działania – krótko mówiąc: strategia marketingowa. Taka, która pozwoli Twojej marce zabłysnąć na rynku, zaoszczędzić pieniądze, Tobie doda pewności w codziennym działaniu, a Twojemu biznesowi da solidnego kopa.

identyfikacja-wizualna-dla-msp
identyfikacja-wizualna-dla-msp
Autor: Jacek Kłosiński
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
branding
marketing MŚP

System identyfikacji wizualnej dla małej i średniej firmy

Identyfikacja wizualna to podstawowa wyprawka każdej marki wyruszającej na podbój serc konsumentów. Pozwala szybko wyróżnić produkt lub firmę spośród oferty konkurencji i stanowi swoistą sygnaturę zostawiającą ślad w pamięci odbiorców. Mimo że większość ludzi to wzrokowcy, oceniający i zapamiętujący to, co dzieje się w ich otoczeniu głównie za pośrednictwem oczu, to w wielu firmach kwestie wizualnej prezencji są traktowane jako problem drugiej kategorii.

jakprzygotowacoferte
jakprzygotowacoferte
Autor: Rafał Mróz
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
marketing MŚP
sprzedaż

Prezentacja oferty: jak nakłonić klienta, by napił się wody?

Wyobraź sobie, że Twój klient pływa w czystym, górskim strumieniu, a Ty chcesz go przekonać, żeby napił się wody z butelki. I jeszcze Ci za to zapłacił. Jak sądzisz – dasz radę?

marketingtargowy
marketingtargowy
Autor: Piotr Szczepaniak
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
event marketing

Jak wycisnąć 200% normy z wystawiania się na targach?

Jeszcze 10 lat temu targi były jedną z najbardziej popularnych form promocji firmy. Dziś głównym obszarem poszukiwań kontrahentów, partnerów i klientów stał się internet. Czy przy planowaniu budżetu marketingowego warto uwzględniać udział w targach? Jak wybrać wydarzenie i się do niego przygotować?

wielkiformatmalegoisredniegoprzedsiebiorstwa
wielkiformatmalegoisredniegoprzedsiebiorstwa
Autor: Agnieszka Maszewska
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
marketing MŚP
reklama zewnętrzna

Wielki format małego lub średniego przedsiębiorstwa

Mała, średnia czy duża firma – każda komunikuje się z otoczeniem (nawet gdy wydaje się jej, że tego nie robi, że nie chce lub nie potrzebuje – także wysyła pewien komunikat). Jednak wybór kanału komunikacji zależy od różnych czynników i nawet jeśli chodzi wyłącznie o jeden, dajmy na to outdoor, to zdarza się spotkać skrajne stanowiska. Opinia, że wielkoformatowa reklama zewnętrzna to prestiżowa forma reklamy dla określonych, wybranych firm, marek czy usług, jest równie często spotykana jak ta, że wielkoformatowa reklama zewnętrzna to – wraz z tradycją przekazów mówionych czy jak powiedzielibyśmy dzisiaj: marketingiem szeptanym – najdłużej istniejące i być może ostatnie medium masowe.

publicrelationswmsp
publicrelationswmsp
Autor: Adam Misa
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
marketing MŚP
public relations

Czy małe i średnie firmy powinny interesować się PR-em?

Public relations (PR) to działania, które budują zaufanie i wizerunek. To elementy towarzyszące procesowi podejmowania przez potencjalnego klienta decyzji o ewentualnej współpracy z naszą firmą. Public relations umożliwia szerszą jej prezentację i to z różnych perspektyw. Nie potrzebuje dużych budżetów, ale na pewno wymaga dużego zaangażowania, czasu, wiedzy i doświadczenia.

jakskuteczniepisacosobiewsieci
jakskuteczniepisacosobiewsieci
Autor: Daria Urbańska
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
content marketing
copywriting
e-marketing

Być to za mało, czyli jak skutecznie pisać o sobie w sieci

Jeszcze kilka lat temu e-marketingiem rządziło hasło „Jeśli nie ma Cię w sieci, to znaczy, że nie istniejesz”. Dzisiaj niestety nie wystarczy już być. W zalewie informacji napływających do odbiorcy w wirtualnym świecie trzeba się wyróżnić. Jeśli zatem masz już swoje miejsce w sieci, ale nie wiesz, jak je zagospodarować, czas poznać podstawowe zasady „bycia widocznym”.

crmrozwiazaniedlamalejisredniejfrmy
crmrozwiazaniedlamalejisredniejfrmy
Autor: Katarzyna Dyrcz
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
marketing MŚP
sprzedaż
zarządzanie relacjami

CRM – rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw?

Angielskie pojęcie Customer Relationship Management (CRM) oznacza zarządzanie relacjami i kontaktami z klientami. Jest to podejście stawiające w centrum konsumenta i jego zadowolenie ze świadczonych przez firmę usług, co w efekcie ma dostarczać jej długoterminowych korzyści. Proces ten obejmuje etap przedsprzedażowy (opiekę nad leadem), sprzedażowy oraz posprzedażowy (obsługę klienta). Na rynku dostępne są narzędzia, które pomagają realizować tę strategię – są to systemy CRM.

komunikacjasmswmalejfirmie
komunikacjasmswmalejfirmie
Autorzy: Andrzej Ogonowski  Anna Isakow 
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
marketing mobilny
marketing MŚP

SMS – skuteczne narzędzie dla każdego biznesu

Komunikacja SMS jeszcze do niedawna postrzegana była przez biznes jako rozwiązanie dodatkowe i dostępne tylko dla nielicznych. M-kupony zniżkowe wysyłane były klientom przede wszystkim przez znane marki, a SMS-owym systemem powiadomień o statusie zamówionego towaru dysponowały tylko największe e-sklepy. Tymczasem sektor małych i średnich przedsiębiorstw jest na polu marketingu SMS-owego coraz bardziej aktywny i skuteczny.

jakrozmawiaczagencjainteraktywna
jakrozmawiaczagencjainteraktywna
Autor: Magdalena Leszczyńska
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
e-marketing
marketing MŚP

Strona www dla małego biznesu, czyli jak rozmawiać z agencją interaktywną

Dane Google’a mówią, że aż 92% polskich przedsiębiorców korzysta z internetu, natomiast zaledwie 54% polskich firm ma stronę internetową. Przedsiębiorstwa te docierają do ponad 19 milionów internautów. Jest więc o co walczyć. Jak przygotować stronę internetową? Jak rozmawiać z agencją interaktywną? Co trzeba zrobić, zanim umówimy się na spotkanie z wykonawcą www? Oto kilka rad.

jakprzygotowaclandingpage
jakprzygotowaclandingpage
Autorzy: Błażej Abel  Agata Rabsztyn 
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
e-marketing

Jak przygotować skuteczną stronę docelową?

Landing page to jeden z podstawowych elementów kampanii reklamowej w internecie. Skuteczna reklama nie kończy się bowiem na stworzeniu ciekawych bannerów i ułożeniu chwytliwych tekstów reklamowych, tak samo jak kliknięcie w reklamę nie świadczy jeszcze o sukcesie kampanii. Należy także zadbać o to, co stanie się z odbiorcą po kliknięciu w owy przekaz.

bodowanieprzewagikonkurencyjnejpoprzeztechnologie
bodowanieprzewagikonkurencyjnejpoprzeztechnologie
Autor: Mateusz Kowalczyk
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
e-commerce
sprzedaż

Budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez technologię

Załóżmy, że zajmujemy się koordynowaniem zamówień różnego typu produktów w firmie. Zauważamy, że kończy się zapas mydła, którego używamy z innymi współpracownikami w konkretnej placówce przedsiębiorstwa. Chcemy złożyć zamówienie u swojego dostawcy środków czystości. Nic nowego, prawda? Dzwonimy, ale dostawca zamiast przyjąć zamówienie, proponuje spotkanie i chce przedstawić nam nową, specjalną ofertę. Spotkania biznesowe z handlowcami, którzy mają taką właśnie „specjalną ofertę”, niekoniecznie muszą należeć do tych przyjemnych. Nasze nastawienie do tego typu spotkań jako klientów jest „takie sobie”. Mamy wrażenie, że nie dość, iż stracimy czas, to jeszcze złożona nam propozycja będzie wyraźną kpiną. Wtem handlowiec zaskakuje pytaniem: „Ile wydają państwo co miesiąc na całą chemię i środki czystości, których potrzeba w waszej placówce?”. Podajemy konkretną kwotę, po czym słyszymy: „Dzięki mojej ofercie obniżą państwo te koszta w spektakularny sposób...”. Uwaga skupiona?

inwestycjawmobileinwestycjawsprzedaz
inwestycjawmobileinwestycjawsprzedaz
Autor: Rafael Moucka
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
e-commerce
marketing mobilny

E-sklep – inwestycja w mobile inwestycją w sprzedaż

W 2012 roku Polacy spędzali w „mobilnym internecie” średnio 3 godziny i 23 minuty tygodniowo (badania Orange i Gazeta.pl). Nie mamy jeszcze wyników badań dotyczących 2013 roku, ale biorąc pod uwagę wszechobecność mobilnych rozwiązań, jestem przekonany, że byłyby wyższe. Kiedyś „technologie jutra”, obecnie zdecydowanie „technologie dziś”, zdominowały rynek każdej branży i nie pozwalają o sobie zapomnieć. Chcemy czy nie – wobec mobile’a nie możemy pozostać obojętni.

analizakluczemdosukcesuwecommerce
analizakluczemdosukcesuwecommerce
Autor: Kamil Brożek
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
analityka internetowa
e-commerce

Analiza kluczem do sukcesu w e-commerce

Właściciele sklepów internetowych od dawna zastanawiają się, jak zwiększyć atrakcyjność tych punktów i sprawić, aby klienci do nich wracali. Co jest kluczem do sukcesu w branży e-commerce? Odpowiedzią jest Big Data, czyli elektroniczny zbiór informacji o tym, jak klient zachowuje się na stronie internetowej.

e-mailmarketingmsp
e-mailmarketingmsp
Autor: Maciej Ossowski
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
e-mail marketing
marketing MŚP

E-mail marketing w MŚP: jak przeskoczyć przeszkody i sprzedawać dzięki newsletterom

E-mail marketing to obszar, który w roku 2013 nadal zdobywa dużą popularność. Reklama poprzez e-mail zapewnia dobrą promocję firmy, pozwala zwiększyć sprzedaż przy niskim nakładzie kosztów. W tym artykule dowiesz się, jak łączyć i wdrożyć e-mail marketing, poznając przykłady praktycznych case’ów zastosowań firm z sektora MŚP.

generowanieleadowwinternecie
generowanieleadowwinternecie
Autor: Marcin Kostecki
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
marketing MŚP
sprzedaż

Generowanie leadów – skuteczne pozyskiwanie klientów w internecie

Oczywistym jest stwierdzenie, że każda firma musi pozyskiwać nowych klientów, aby się rozwijać na rynku. Marketing tworzy produkty, zaś sprzedaż produktów generuje przychód, lecz bez reklamy nie dotrzemy z naszym produktem do żadnego klienta. Jak zatem pozyskiwać nowych klientów, którzy zainteresują się produktami lub usługami naszej firmy, jeżeli nie dysponujemy dużym (od 10 tys. zł wzwyż) budżetem marketingowym na działania w internecie?

wizerunekmarkiwwyszukiwarce
wizerunekmarkiwwyszukiwarce
Autor: Tomasz Orzechowski
Data dodania: 15.10.2013
Tematy
e-marketing
zarządzanie marką

Wizerunek marki w wyszukiwarce wizerunkiem marki online

Nowa firma zaczyna stawiać pierwsze kroki w biznesie. Pełna entuzjazmu rozwija działalność, a aby zwiększyć udziały w rynku, reklamuje swoje usługi i produkty – również w sieci. Nowoczesna strona internetowa, promocja w social mediach, linki sponsorowane w wyszukiwarce, bannery i reklama na portalach internetowych. Czy liczba klientów zwiększa się proporcjonalnie do rosnącego budżetu na promocję? Nie zawsze. Jak zatem budować marketing konwersji? Jak stworzyć stabilną reputację marki i jej strategiczną pozycję w internecie?

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły