Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Wydanie: wydanie specjalne 2014

fundamentysklepuinternetowego-e-commerce (1)
fundamentysklepuinternetowego-e-commerce (1)
Autor: Katarzyna Ryfka-Cygan
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
e-commerce

Zanim zaczniesz… fundamenty sklepu internetowego

Dziś przedstawię nieco odmienne podejście do kwestii planowania i ustalania strategii dla sklepu internetowego. Zamiast rozpisywać wielostronicowe biznes plany podaję 8 podstawowych pytań, na których znalezienie odpowiedzi ma na celu stworzenie fundamentów dla tego rodzaju przedsięwzięcia.

jakwybracoprogramowaniedlasklepuinternetowego-ecommerce-ehandel
jakwybracoprogramowaniedlasklepuinternetowego-ecommerce-ehandel
Autorzy: Maciej Pieńko  Justyna Dudek 
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
e-commerce

Jak wybrać oprogramowanie do sklepu internetowego?

Wybór odpowiedniego oprogramowania dla sklepu internetowego spędza sen z powiek niejednemu początkującemu e-przedsiębiorcy, a i ci bardziej doświadczeni też mają z tym problem. Liczba dostępnych rozwiązań, różne i często sprzeczne opinie specjalistów branży e-commerce też nie ułatwiają wyboru. Czym zatem kierować się przy wyborze silnika naszego sklepu internetowego?

Czy biznes internetowy potrzebuje CRM-a?

Kupujący to nie wykresy w Google Analytics czy wiersze w Excelu. Jeśli możesz z nimi porozmawiać tak jak w sklepie stacjonarnym – zrób to. Dowiesz się więcej o ich potrzebach i stworzysz lepszą ofertę.

servicedesignthinkingwecommerce
plus
servicedesignthinkingwecommerce
Autor: Andrzej Bogatko
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
e-commerce
service design

Service design thinking w e-commerce, czyli jak zaprojektować satysfakcjonującą usługę?

Sprzedaż przez internet w ostatnich latach w Polsce nabrała dużego rozpędu. Tymczasem systematycznie rosnąca konkurencja w branży e-commerce sprzyja spadkowi marży i rentowności biznesu. Czym w takim razie można zachęcić klienta do kupna, jeśli nie niską ceną? Co może stanowić dla niego realną wartość? Czy wysoki poziom satysfakcji okaże się decydujący?

Marketer+_Sheepla
Marketer+_Sheepla
Autor: Katarzyna Drynko
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
e-commerce
obsługa klienta

Wysyłaj zamówienia wygodniej i szybciej – optymalizacja procesów logistycznych w e-sklepie

Prowadzisz sklep internetowy i narzekasz na brak czasu? To problem wielu sprzedawców online. Wyodrębnienie logistyki jako elementu, na który przedsiębiorca sprzedający w sieci powinien zwrócić szczególną uwagę, jest potwierdzeniem ogromnej roli, jaką odgrywa ona w e-commerce. Na równi z zarządzaniem i marketingiem e-sklepy powinny stawiać na optymalizację procesów logistycznych. Procesy te należy z kolei rozumieć jako uporządkowany łańcuch wszystkich operacji związanych z przepływem dóbr.

Tożsamość marki a sklep internetowy

W poprzednim numerze „Marketera+” pisałam o tym, jak należy sprawnie komunikować markę, by uniknąć rozgoryczenia naszych klientów. Wspomniałam wówczas o komponentach, które mają wpływ na tożsamość marki, takich jak opakowanie, wzory pism, pieczątki, logotyp czy materiały promocyjne – reklamy, foldery, ulotki, plakaty itp. Mocny akcent położyłam również na wszystkie pozawizualne aspekty, począwszy od obsługi sprzedażowej, sposobu odbierania telefonów, standardu współpracy z klientami, a na serwisie posprzedażowym skończywszy. Celowo wówczas pominęłam aspekt dynamicznie rozwijającego się sektora e-commerce. Poniższy artykuł jest kontynuacją moich wywodów z poprzedniego numeru pisma, do których chciałabym się odnieść i opisać sposób budowania tożsamości marki w sklepie internetowym.

Jak zdobyć nowych klientów dzięki analizie konkurencji?

W prowadzeniu własnego biznesu w internecie niezbędne jest monitorowanie działań, jakich podejmuje się nasza najbliższa konkurencja. Dzięki temu będziemy w stanie skorygować własną ofertę, czyniąc ją najbardziej atrakcyjną dla użytkowników. I tym samym taką, którą wybiorą.

5sposobownapierwszasprzedazwesklepie
5sposobownapierwszasprzedazwesklepie
Autor: Agnieszka Lekszycka
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
e-commerce
komunikacja marketingowa
sprzedaż

5 sposobów na pierwszą sprzedaż w e-sklepie

Stworzenie sklepu internetowego to dzisiaj nie problem. Dzięki gotowym rozwiązaniom dostępnym na platformach SaaS często wystarczy do tego tak naprawdę kilka kliknięć. Załóżmy, że już Ci się udało postawić w sieci własny punkt sprzedaży. Masz już stronę sklepu, a nawet jego wersję mobilną. Ale po fazie początkowej ekscytacji pojawia się moment przerażenia: „co teraz?”. Sklep działa, produkty są, ale... zamówień brak. No właśnie. Czy przygotowując swój e-commerce’owy biznes, zaplanowałeś, jak pozyskasz pierwsze zamówienia? Dziś zdradzę Ci, jak to zrobić.

jakskuteczniepromowacsklepinternetowy
plus
jakskuteczniepromowacsklepinternetowy
Autor: Magdalena Kurcz
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
content marketing
e-commerce
e-mail marketing

Co robić, by skutecznie promować swój sklep internetowy

Prowadząc własny sklep internetowy, szczególnie na początku swojej drogi, staniesz przed trudnym zadaniem: zrobić coś samemu czy zapłacić za to innym? Wybrać narzędzie darmowe czy może płatne? Jeżeli nie jesteś specjalistą w branży internetowej z kilkuletnim doświadczeniem, przyda Ci się kilka ważnych informacji.

socialmediawsluzbieehandlu
plus
socialmediawsluzbieehandlu
Autor: Szymon Lisowski
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
e-commerce
marketing społecznościowy

Social media w służbie e-handlu

Zwykło się mówić: „Nie ma cię na Facebooku – nie istniejesz”. Analogicznej odpowiedzi udzielą zwolennicy innych popularnych serwisów społecznościowych. Czy to samo dotyczy firm prowadzących sprzedaż przez internet? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Jedno jest jednak pewne – media społecznościowe stawiają e-handlowców w świetle nowych możliwości, które wykorzystane w odpowiedni sposób mogą przynieść realne korzyści.

contentmarketing-rewolucja-sklepinternetowy
contentmarketing-rewolucja-sklepinternetowy
Autor: Piotr Urbaniak
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
content marketing
e-commerce

Content marketing – rewolucja w promocji sklepu internetowego

Z każdym rokiem właściciele sklepów internetowych stają przed coraz trudniejszym zadaniem skutecznego promowania ich biznesów. Wzrastająca konkurencja, zwiększające się budżety marketingowe największych firm, dynamiczne zmiany w branży marketingu internetowego... Te problemy często prowadzą do podejmowania nieudanych prób promocji i nieefektywnego wydawania budżetów. Nadzieją na zmianę tej sytuacji jest kolejna zmiana i nowy trend w e-marketingu – content marketing.

ukrytapersfazja-ecommerce
plus
ukrytapersfazja-ecommerce
Autor: Bartłomiej Kukuła
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
e-commerce
komunikacja marketingowa

Ukryta perswazja w służbie e-commerce

Czy wszystkie nasze decyzje są świadome i racjonalne? Na ile ukryte techniki perswazji wpływają na nasze wybory? Co sprawia, że ludzie zgadzają się robić to, do czego ich zachęcamy? Poniższy artykuł zawiera wiele cennych spostrzeżeń, które mogą stać się inspiracją do praktycznego zastosowania taktyk perswazji w świecie e-commerce.

sprzedazwielokanalowa
plus
sprzedazwielokanalowa
Autor: Mirosław Sobieraj
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
e-commerce
responsive web design
sprzedaż

Przepis na większe zyski – rewolucja w sprzedaży wielokanałowej

Od kilku lat mówi się o niezwykle dynamicznym rozwoju handlu internetowego. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się kanałów sprzedaży. Ubiegły rok był kolejnym, w którym polski rynek handlu elektronicznego osiągnął fenomenalne tempo wzrostu, bo na poziomie około 15,3%. Celem każdej firmy jest maksymalizacja zysków, którą umożliwia m.in. powiązanie tradycyjnych kanałów sprzedaży z tymi najnowocześniejszymi.

e-merchandising-ecommerce
plus
e-merchandising-ecommerce
Autor: Marcin Piwowarczyk
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
e-commerce
merchandising

E-merchandising – na czym oprócz sprzedaży może zarabiać sklep internetowy?

Termin „merchandising” coraz częściej pojawia się w kontekście działań e-commerce. Wiele osób utożsamia go jednak głównie z punktem widzenia właściciela e-sklepu, czyli z użytecznością, doświadczeniem zakupowym i zwiększaniem konwersji. Rosnący rynek e-commerce, konkurencja i profesjonalizacja działań sklepów powoduje, że wśród producentów i właścicieli marek zaczyna się także walka o monetyzację przestrzeni e-sklepów.

fotografiaproduktowa3603d
fotografiaproduktowa3603d
Autor: Konrad Maj
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
e-commerce
fotografia produktowa

Jak tworzyć prezentacje 3D/360 stopni?

Atrakcyjne prezentowanie produktów w wirtualnym świecie połączone z przekazaniem wyczerpujących informacji o ich cechach musi być połączone z interakcją na linii produkt-kupujący. Interaktywna prezentacja 3D/360 spełnia ten wymóg, a przy pomocy dedykowanych rozwiązań jej stworzenie jest zoptymalizowane zarówno pod względem nakładów pracy, jak i poświęconego na to czasu.

5-sposobow-optymalizacje-wysylki-e-mail-marketingowej
plus
5-sposobow-optymalizacje-wysylki-e-mail-marketingowej
Autor: Paulina Pacek
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
e-commerce
e-mail marketing

5 sposobów na optymalizację wysyłki e-mail marketingowej

Co liczy się w biznesie? Skuteczność i efektywność. Dlatego tak ważne jest, aby optymalizować działania i na bieżąco dostosowywać je do wymagań rynku. W dobie rewolucji internetowej obserwujemy, jak handel rozkwita w sieci. Konkurencja jest ogromna, więc marketerzy szukają kolejnych dróg dotarcia do klienta. Jednym ze skutecznych sposobów na zaistnienie w świadomości odbiorcy jest kampania e-mail marketingowa. Jako że e-mail jest bardzo popularnym medium komunikacji, trzeba mocno się postarać, aby za jego pomocą się wyróżnić i najlepiej utrafić w wymagania klienta. W poniższym tekście opowiem, jak optymalizować wysyłki e-mail marketingowe w celu uzyskania najlepszych wyników.

10-rodzajow-e-maili-ktore-wysylac-kazdy-sklep-internetowy
10-rodzajow-e-maili-ktore-wysylac-kazdy-sklep-internetowy
Autor: Michał Leszczyński
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
e-commerce
e-mail marketing

10 rodzajów e-maili, które powinien wysyłać każdy sklep internetowy

E-mail marketing to niezrównany środek komunikacji, który pozwala skutecznie budować świadomość marki, autentyczne zaangażowanie odbiorców i jednocześnie sprzedaż niezbędną do prowadzenia biznesu. Mimo swojego szerokiego spektrum możliwości bywa on często sprowadzany do ograniczonej funkcji wysyłania e-maili handlowych przy okazji realizowanych promocji. Przesyłane niejednokrotnie wiadomości sprzedażowe stają się z czasem tendencyjne, przewidywalne i nieangażujące, co czyni je nieskutecznymi. Przedstawię Ci dziś nieco inną stronę e-mail marketingu. Oto 10 rodzajów wiadomości, które pozwolą Ci rozwinąć Twój e-sklep.

abc-marketingu-bezposredniego-sms
plus
abc-marketingu-bezposredniego-sms
Autor: Daniel Zawiliński
Data dodania: 15.07.2014
Tematy
e-commerce
marketing mobilny

ABC marketingu bezpośredniego SMS

91,4% firm uznało marketing SMS za skuteczne narzędzie w swojej branży. Konwersję sprzedażową powyżej 30% zadeklarowało aż 58,9% spośród badanych przedsiębiorców. Mimo że na ogół kampanie SMS-owe traktowane były przez respondentów jako narzędzie uzupełniające inne działania, to prawie 7 na 10 przedsiębiorstw, które po raz pierwszy skorzystały z tego narzędzia, zadeklarowało, że w przyszłości jeszcze go użyje. Tak wynika z badania „Komunikacja SMS w Polsce 2013 – Suplement dla biznesu” przeprowadzonego przez platformę SerwerSMS.pl w ubiegłym roku.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły