Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Wydanie: wydanie specjalne 2015

orbitvu-glowne
orbitvu-glowne
Autor: Orbitvu
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
e-commerce
fotografia produktowa

Zadbaj o retailera, czyli jak profesjonalna fotografia produktowa w pakiecie z towarem zwiększa liczbę zamówień w hurtowniach

Sektor B2B w branży e-commerce opiera się w dużej mierze na relacjach pomiędzy hurtownikami, często w postaci dużych importerów, producentów lub autoryzowanych przedstawicieli międzynarodowych marek, oraz właścicielami sklepów internetowych. Firmy działające na tym rynku muszą regularnie borykać się z problemami związanymi z zarządzaniem asortymentem i zmiennością ofert. Prowadząc sprzedaż standardowego, dostępnego w wielu sklepach produktu, ciężko konkurować inaczej niż ceną. Ponadto w sytuacji, gdy na danym rynku jeden dostawca dyktuje cenę podstawową, detaliści odpowiedzialni za sprzedaż internetową walczą o rynek, drastycznie obniżając swoje marże.

social-wifi-wifi-jako-narzedzie-marketingowe
social-wifi-wifi-jako-narzedzie-marketingowe
Autor: Social WiFi
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing mobilny
marketing MŚP
remarketing

Jak zmienić Wi-Fi w narzędzie marketingowe?

Rewolucja informacyjna przyniosła ze sobą wiele zmian. Początkowo zarezerwowany dla małej grupy odbiorców dziś internet dostępny na skalę globalną modyfikuje nasze zachowania. Nie jesteśmy już w stanie wyobrazić sobie, jak moglibyśmy funkcjonować bez stałego połączenia z siecią. Dynamiczny rozwój świata technologii sprawił, że możemy podłączyć się do niej w dowolnym miejscu na Ziemi, a darmowy dostęp do Wi-Fi stał się standardem w punktach usługowych.

jak-dotrzec-do-klientow-z-segmentu-b2b-glowne
jak-dotrzec-do-klientow-z-segmentu-b2b-glowne
Autor: Diana Czarnecka
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
obsługa klienta

Jak dotrzeć do klientów z segmentu B2B?

Prowadząc działania skierowane do klientów biznesowych, wielu marketerów korzysta z metod dotarcia do klienta, które cieszą się powodzeniem w komunikacji do segmentu B2C. Powierzchowne założenie, że wśród konsumentów z tych grup występują te same zachowania, bynajmniej nie przybliża nas do wyczekiwanego sukcesu. Bo choć linia między B2B a B2C zdaje się czasami zacierać, jej przeoczenie może być katastrofalne w skutkach.

b2b-ludzie-kupuja-od-ludzi
plus
b2b-ludzie-kupuja-od-ludzi
Autor: Rafał Mróz
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
obsługa klienta
sprzedaż

W B2B ludzie kupują od ludzi – firmy są tylko na fakturach

Jako sprzedawcy automatycznie zaakceptowaliśmy paradygmat, że decyzje zakupowe w B2B są opisane procedurami i dyscypliną, objęte logicznymi procesami i nie ma w nich miejsca na emocje. Prawda jest jednak zaskakująca. I lepiej ją znać, zanim rozpocznie się swoją prezentację na sali pełnej VIP-ów.

marketing b2b czyli czlowiek do czlowieka
plus
marketing b2b czyli czlowiek do czlowieka
Autor: Szeran Millo
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B

Marketing B2B, czyli człowiek do człowieka

Kiedy słyszysz „marketing B2B”, to co przychodzi Ci do głowy? Ukierunkowane na inne firmy: reklama, promocja, sprzedaż? A może popularne pozyskiwanie leadów? Są to słuszne skojarzenia, choć gdy zdecydowana większość marketerów stosuje to pojęcie szeroko, to już nie każdy potrafi interpretować je odpowiednio głęboko.

houston-mamy-problem
plus
houston-mamy-problem
Autor: Mateusz Woźniak
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
komunikacja marketingowa
marketing B2B

Houston, mamy problem

Człowiek jest istotą stadną. Od zarania dziejów, od początku istnienia własnego gatunku łączył się w grupy – w grupie łatwiej było zdobywać pożywienie, schronienie, grupa dawała wsparcie, opiekę, chroniła przed niebezpieczeństwem i pomagała zwyciężać wrogów. Zmiany niesione przez ewolucję, powstawanie i upadki wielkich cywilizacji, przełomy i rewolucje technologiczne – wszystko to odciskało piętno na funkcjonowaniu ludzkości; wciąż jednak człowiek potrzebował towarzystwa innych przedstawicieli własnej rasy.

przepis-na-skuteczny-btl
przepis-na-skuteczny-btl
Autor: Izabela Supeł
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
programy lojalnościowe

Przepis na skuteczny BTL

Klient oczekuje produktów i usług skierowanych tylko do niego. Stąd coraz popularniejsze działania BTL dedykowane konkretnemu odbiorcy. Czy mogą one zastąpić tradycyjne i wysokobudżetowe akcje marketingowe?

Dobre relacje to dobre transakcje, czyli B2B 4 U

Marketingiem zajmuję się od kilku dobrych lat. Ponieważ regularnie pojawiam się na eventach branżowych i kieruję działaniami w social media w kilku kanałach, chciałbym podzielić się z Wami moimi radami dotyczącymi nawiązywania kontaktów i budowania relacji z klientami z punktu widzenia osoby odpowiedzialnej za marketing, a nie za sprzedaż.

b2b to nie b2c
plus
b2b to nie b2c
Autor: Bartłomiej Juszczyk
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
komunikacja marketingowa
marketing B2B

B2B to nie B2C

Komunikacja B2B niesie za sobą szereg specyficznych uwarunkowań, innych od tych klasycznych działań marketingowych B2C. Pozwolę sobie na podstawie lat doświadczeń podzielić się praktyczną wiedzą na temat tego, jak przygotowywać, prowadzić i badać komunikację B2B, a zwłaszcza uczynić ją skuteczną. Powiem również, jakich błędów nie popełniać w działaniach nakierowanych na naszych partnerów, kontrahentów, odbiorców biznesowych. Tym bardziej że gdy patrzę na rynek i przypadki, z którymi przychodzi mi pracować, widzę wyraźnie, jak wiele działań podejmowanych przez firmy okazuje się zbędnymi lub źle zaplanowanymi, a w efekcie niedającymi oczekiwanych efektów.

nowe-podejscie-do-segmentacji
plus
nowe-podejscie-do-segmentacji
Autor: Monika Chodowicz
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B

Nowe podejście do segmentacji, czyli w jaki sposób dostosować ofertę do rzeczywistych potrzeb klientów?

Wielu menedżerów uważa segmentację klientów za podstawę wszelkich działań marketingowych firmy – i tak też w rzeczywistości jest. Dla przykładu, agencja zajmująca się organizacją imprez biznesowych mogłaby traktować swoich klientów jako dużą jednorodną grupę, do której adresowałaby ten sam wystandaryzowany produkt. Oczekiwania klientów nie są jednak takie same, bo podczas gdy jedni będą szukali rozrywki lub mocnych wrażeń, inni woleliby się spotkać na eleganckim bankiecie. Kluczem do sukcesu każdego przedsiębiorstwa jest dostosowanie oferty do oczekiwań jego odbiorców. W tego typu przypadkach z pomocą przychodzi segmentacja klientów, która pozwala połączyć jednostki w większe grupy, podobne pod kątem wybranych aspektów. Zgodnie ze statystykami segmentacja jest narzędziem znanym oraz docenianym – aż 92% firm działających w branży B2B segmentuje swoich klientów. W niniejszym artykule skupimy się na tym, w jaki sposób robić to skutecznie i jak wykorzystać pełen potencjał tkwiący w tym narzędziu.

perspektywy tworzenia i realizowania polityki cenowej
plus
perspektywy tworzenia i realizowania polityki cenowej
Autor: Marcin Sebastian Rogowski
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
zarządzanie cenami

Perspektywy tworzenia i realizowania polityki cenowej w segmencie B2B

Mimo że większość firm potrafi dostarczyć dużą wartość, to jednak jest mniej skuteczna w jej odzyskiwaniu w postaci odpowiednich cen. W niezwykle konkurencyjnym segmencie B2B brak jasno sprecyzowanej polityki cenowej może przyczynić się do poważnych kłopotów. Z drugiej strony praktyka dowodzi, że usprawnienie polityki cenowej pozwala na zwiększenie zysku przynajmniej o 1-3 punkty procentowe.

Lojalność w sektorze B2B

Walka o lojalność klienta biznesowego (podobnie jak o biznesowego partnera) przybiera dziś coraz bardziej wyrafinowaną postać. Z pewnością wyczerpują się proste rezerwy. Nie wystarczy samo uruchomienie programu lojalnościowego, by wzrosła lojalność odbiorców. Warunkiem sukcesu staje się nieustanne poszukiwanie nowych pomysłów i rozwiązań, przyglądanie się rynkowej rzeczywistości oraz pilne śledzenie marketingowych trendów.

sprzedawaj slowem
plus
sprzedawaj slowem
Autor: Joanna Adamowska
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
sprzedaż
wystąpienia publiczne

Sprzedawaj słowem, czyli jak stworzyć efektywną prezentację, która nie jest reklamą

Nie od dziś wiadomo, że sprzedawać jest łatwiej, gdy ma się narzędzie w postaci dobrze przygotowanej prezentacji. Okazuje się jednak, że jej stworzenie jest nie lada wyzwaniem.

upominki reklamowe w relacjach biznesowych
plus
upominki reklamowe w relacjach biznesowych
Autor: Katarzyna Zych
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
upominki biznesowe

Upominki reklamowe w relacjach biznesowych

W biznesie liczy się trwałość relacji i zwrot z dokonywanych inwestycji. Upominki biznesowe są narzędziem marketingowym przynoszącym korzyści w obu tych płaszczyznach.

reklama 360
reklama 360
Autor: reklama360
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
event marketing

REKLAMA360 – targi ery 3.0

Współczesny trend w marketingu zmierza do zatarcia stosunku klient–sprzedawca na rzecz partnerstwa i współpracy. Osiągnięcie planu sprzedażowego, zbudowanie wizerunku, ugruntowanie pozycji marki, poznanie i spełnienie potrzeb klienta odbywa się dziś w dużej mierze online. Jak w tym kontekście wypada wystawianie się na targach?

jak maksymalizowac roi w marketingu targowym b2b
plus
jak maksymalizowac roi w marketingu targowym b2b
Autor: Anna Wilma
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
event marketing
marketing B2B

Jak maksymalizować ROI w marketingu targowym B2B?

Jeśli byłeś na targach, mogłeś zauważyć rozbieżności: połowa stoisk jest pełna energii, generuje szum i przyciąga tłum, podczas gdy druga wydaje się być opustoszała i wypełniona znudzonymi pracownikami. Jak znaleźć się w gronie tych pierwszych wystawców i sprawić, by ekspozycja firmy przyniosła jak najwięcej korzyści?

w swietle reflektorow event marketing w b2b
plus
w swietle reflektorow event marketing w b2b
Autor: Diana Czarnecka
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
event marketing
marketing B2B

W świetle reflektorów, czyli o event marketingu w segmencie B2B

Świat marketingu podlega nieustannym, bardzo dynamicznym zmianom. Nowe trendy wypierają te, które uległy przedawnieniu, branżowe słowniki wzbogacone zostają o kolejne pojęcia, a coraz bardziej kreatywne akcje angażują klientów na nieosiągalnym dotąd poziomie. Jednak marketerzy nie zwalniają tempa – stawiają coraz odważniejsze kroki w kierunku innowacji i jeszcze większej efektywności podejmowanych działań, zmieniając równocześnie oblicze sprawdzonych narzędzi, by móc je zaprezentować współczesnemu klientowi w odmienionej, dopasowanej do jego potrzeb odsłonie.

pr w praktyce
plus
pr w praktyce
Autor: Dagna Ważyńska
Data dodania: 15.07.2015
Tematy
marketing B2B
public relations

PR w praktyce – o biznesie i dla biznesu

Bill Gates wypowiedział bardzo ważne dla PR-u zdanie: „If I was down to the last dollar of my marketing budget I’d spend it on PR!”*. Przytoczony cytat świadczy o tym, że nawet przysłowiowy ostatni grosz warto jest zainwestować w strategię public relations. Szczególnie gdy mówimy o działaniach, które skierowane są do środowiska biznesowego i umożliwiają nam dotarcie do niezwykle ważnej grupy docelowej, jaką są obecni i przyszli klienci czy partnerzy biznesowi. Ale samo zaangażowanie finansowe i realizowanie kolejnych założeń strategii nie wystarczy. Musimy również dać coś od siebie, zbudować dwukierunkową komunikację opartą na zaangażowaniu, wejść w interakcję z klientami oraz mediami, a finalnie zbudować relacje. Niezliczone możliwości PR-u, content i inbound marketingu ułatwiają nam zaistnienie na scenie medialnej oraz w umysłach i sercach klientów.

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły