Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

To pytanie pada dość często z ust osób rozważających włączenie tego kanału do strategii marketingowej. Jednak od samego początku narzuca ono błędne spojrzenie na ideę działań reklamowych online w ogóle. Reklama w internecie umożliwia pomiar osiąganych w kampanii wyników na bieżąco, a to oznacza możliwość weryfikacji, w jakim stopniu reklama przekłada się na zysk firmy. Stąd właściwe pytanie: „Jaki będzie zwrot z reklamy na Facebooku?”.

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Czas czytania: ok. 6 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • jak ustalić i od czego powinien zależeć budżet przeznaczany na reklamę na Facebooku,
  • co wpływa na efektywność kampanii i jak obliczyć zwrot z inwestycji w reklamę (ROAS),
  • jakie są główne czynniki odpowiadające za wzrost kosztów reklamy na Facebooku,
  • jak zaplanować harmonogram wyświetlania reklam i jakie czynniki wziąć pod uwagę.
To pytanie pada dość często z ust osób rozważających włączenie tego kanału do strategii marketingowej. Jednak od samego początku narzuca ono błędne spojrzenie na ideę działań reklamowych online w ogóle. Reklama w internecie umożliwia pomiar osiąganych w kampanii wyników na bieżąco, a to oznacza możliwość weryfikacji, w jakim stopniu reklama przekłada się na zysk firmy. Stąd właściwe pytanie: „Jaki będzie zwrot z reklamy na Facebooku?”.
  • Joanna Poczęsna

    Bardzo dobry tekst, zdecydowanie zgadzam się, że pytanie typu “Ile kosztuje reklama na Facebooku? jest zgubne i źle nakierowuje potencjalnego reklamodawcę. Zamiast minimalizować koszty, trzeba przede wszystkim skupić na efektywności kampanii i to od tego uzależnić koszty.

  • Bardzo dobry i merytoryczny artykuł, jeden z wielu w MARKETER+. Mam i polecam

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.