Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

10 sposobów na wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu B2B

Na nasze postrzeganie kanału marketingowego w postaci mediów społecznościowych wpływa przede wszystkim Facebook, na którym marki komunikują się ze swoimi odbiorcami poprzez swoje Facebook Pages (popularnie zwane fan page’ami). Ze względu na powszechnie praktykowany jednostronny styl komunikacji wielu przedsiębiorcom może się wydawać, że social media to mało profesjonalne miejsce do budowania relacji biznesowych pomiędzy firmami. To jednak błąd. Należy dostrzec, że w działaniach B2B jeszcze bardziej niż w komunikacji marki z konsumentem liczą się: bezpośredni kontakt, indywidualne podejście i wzbudzenie zaufania. Serwisy takie jak Facebook lub Twitter dają możliwość budowania relacji opartych właśnie na tych zasadach i wartościach. Jako marketerzy nie możemy sobie pozwolić na ignorowanie ich potencjału. Trzeba tylko wiedzieć, jak go zagospodarować.

10 sposobów na wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu B2B

Czas czytania: ok. 10 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • jak wykorzystać media społecznościowe w budowaniu marki i w networkingu,
  • jak social media pomagają w zdobywaniu informacji o klientach i konkurencji,
  • jak wykorzystać je do inicjowania i domykania procesów sprzedażowych.
Na nasze postrzeganie kanału marketingowego w postaci mediów społecznościowych wpływa przede wszystkim Facebook, na którym marki komunikują się ze swoimi odbiorcami poprzez swoje Facebook Pages (popularnie zwane fan page’ami). Ze względu na powszechnie praktykowany jednostronny styl komunikacji wielu przedsiębiorcom może się wydawać, że social media to mało profesjonalne miejsce do budowania relacji biznesowych pomiędzy firmami. To jednak błąd. Należy dostrzec, że w działaniach B2B jeszcze bardziej niż w komunikacji marki z konsumentem liczą się: bezpośredni kontakt, indywidualne podejście i wzbudzenie zaufania. Serwisy takie jak Facebook lub Twitter dają możliwość budowania relacji opartych właśnie na tych zasadach i wartościach. Jako marketerzy nie możemy sobie pozwolić na ignorowanie ich potencjału. Trzeba tylko wiedzieć, jak go zagospodarować.

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.