Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

3 proste sposoby na ogrzanie cold mailingu

Redakcja Redakcja
Data dodania: 19.04.2016 | e-mail marketing

Wysyłanie maili do zewnętrznej bazy nie musi być trudne. W tym artykule poznasz 3 sposoby na zwiększenie efektywności cold mailingu oraz dowiesz się, co jest istotne przy wyborze dostawcy bazy. Czytaj dalej!

Reklama

Czy warto korzystać z zewnętrznych baz?

Wyobraź sobie, że chcesz przeprowadzić wysyłkę do bazy danych dostarczonej przez zewnętrzną firmę. Czy takie działanie ma w ogóle sens? Czy warto żebyś angażował swój czas i pieniądze? Czy może lepiej skupić się jedynie na budowaniu własnej bazy?

Jeżeli zależy Ci na uzyskaniu zasięgu i nie masz czasu na budowanie bazy odbiorców od zera, cold mailing może okazać się rozwiązaniem idealnym dla Ciebie. Na ogół polega on na przygotowaniu wysyłki do bazy odbiorców, którą kupujesz od zewnętrznej firmy. Jest to proces, który obarczony jest pewnym ryzykiem. Dlaczego?

Ponieważ baza bazie nierówna. Nie każda baza zawiera Twoich potencjalnych klientów. Są zbiory bardzo ogólne (np. wszyscy mężczyźni), ale mogą być też bardzo precyzyjne (np. kobiety z dziećmi w wieku 2-5 lat). Warto o tym pamiętać, bo wysyłka do niskiej jakości bazy, choć niezbyt kosztowna, może okazać się nieopłacalna. Z drugiej strony wysyłka do dobrej jakościowo bazy będzie kosztowała więcej, ale jednocześnie przyniesie Ci oczekiwany efekt biznesowy.

Brace yourself, cold mailing is coming

Cold mailing w wypadku wielu firm może pozwolić na osiągnięcie dodatkowych zysków. Poniżej przeczytasz o 3 sposobach, które pozwolą Ci na jak najbardziej efektywne wykorzystanie tego narzędzia.

1) Nie śpimy, profilujemy!

Wyobraź sobie, że do laboratorium jest zaproszonych kilkadziesiąt osób. Przed każdą z nich pojawiają się różne przedmioty. Jeśli dana osoba jest realnie zainteresowana przedmiotem, może go sobie wziąć. Pomijając skrajne przypadki brania wszystkiego jak leci, każda z osób dokona określonych wyborów. Te wybory to jej preferencje – możemy powiedzieć, że Adam lubi piłkę nożna i piwo, bo wybrał właśnie te przedmioty. Natomiast Kasia woli zajmować się ogrodem – wybrała konewkę i zestaw nasion.

Podobnie jest z profilowanymi bazami danych. Każda osoba, która znajduje się w takiej bazie wcześniej wykonała różne aktywności w sieci. Na tej podstawie tworzy się profile behawioralne i grupuje użytkowników. Jeżeli jesteśmy firmą ogrodniczą, zamiast słać maile na ślepo, możemy przygotować wysyłkę do 1000 osób podobnych do Kasi z przykładu wyżej.

GRAFIKA 1

Przykłady profili znajdziesz tutaj.

2) Pamiętaj o swoim celu

Wysyłając maile pamiętaj, żeby kreacje były dostosowane do grupy docelowej. Ważne jest też uwzględnienie Twojego celu. Chcesz zaprezentować nowy produkt? Zachęcić użytkowników do rejestracji? A może Twoim celem jest zapis na newsletter?
Niezależnie od tego, co ma być – na ogół jest to przejście na jakiś landing page, czyli stronę www, na której użytkownik ma wykonać określoną akcję. Sam mailing również powinien przygotowywać odbiorcę do jej wykonania – być ciekawy, trafiać w dobrze rozpoznaną potrzebę, wyróżniać się z masy innych maili, które otrzymuje odbiorca.

GRAFIKA 2

3) Karm leada swego

Większość osób nie ma kontaktu z bazą. Albo ma bazę, której jakość można porównać do występów polskiej reprezentacji w piłce nożnej kilka lat wstecz.

Kiedy rozpoczynasz kampanię e-mail, ważne żeby była ona przemyślana. Proces lead nurturing polega na „rozgrzewaniu” danego użytkownika – zapoznaniu go z ofertą, zbiciu wymówek, z powodu których nie kupuje, ostatecznie skłonieniu do zakupu. Możesz tutaj posłużyć się kilkoma mailami lub np. kampaniami hybrydowymi, będącymi, w najprostszym ujęciu, połączeniem działań e-mail i SMS lub kilku maili.

GRAFIKA 3

Przykładowo, jeśli ktoś kliknie w link z maila, którego do niego wysłałeś, taka osoba otrzyma dodatkową wiadomość SMS np. z informacją o promocji w Twoim sklepie. Zwiększa to prawdopodobieństwo zakupu.

Więcej na temat działań hybrydowych przeczytasz tutaj.

Jak kupować zewnętrzną bazę danych?

Przy zakupie zwróć uwagę na to czy baza rzeczywiście zawiera rekordy, które mogą być zainteresowane Twoimi produktami lub usługami. Zwróć uwagę na posiadane zgody marketingowe oraz to czy baza została zarejestrowana w GIODO. Dodatkowo poproś o przykładowe estymacje rynku z danej branży oraz estymacje dla Twojego produktu.

Pamiętaj, że za dużą część sukcesu cold mailingu odpowiada jakość bazy oraz to czy odpowiednio będziesz mógł ją „rozgrzać”. Warto więc wybierać dostawców którzy oferują kampanie hybrydowe.

Tekst powstał przy współpracy firmą DBMS Sp. z o.o.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na Newsletter, a nic Cię nie ominie.

Zobacz także

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły