Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Analizy predykcyjne dla marketingu

Co cię nie zabije, to cię wzmocni. Mówi się, że w przyszłości maszyny zamienią pracę w działach marketingu na automatyczne procesy, do których wystarczy jeden zdolny specjalista – narzędziowiec. Skąd pewność, że tak będzie? Takie wnioski da się wyciągnąć z analityki predyktywnej, która pozwala na zauważanie nadchodzących trendów. A może, zamiast poddawać się trendom, stać się specjalistą od ich przewidywania?

Analizy predykcyjne dla marketingu

Specjaliści od analityki biznesowej (business analytics) są zgodni co do tego, że analizy predykcyjne powinny zostać już dawno temu wprowadzone do krwiobiegu przedsiębiorstw. W przeszłości takie analizy były ograniczone mocą procesorów. Kiedy osiągnięcia sprzętowe zaczęły dorównywać oprogramowaniu, okazało się, że zamiast otrzymać przyjazne rozwiązania do zarządzania analityką, marketerzy i analitycy zaczęli się mierzyć z tysiącami „arkuszy kalkulacyjnych”, które jedynie zaciemniają obraz sytuacji rynkowej.

Rozwiązania z zakresu business analytics zbierają dane i generują raporty. Ponadto, dzięki hurtowniom danych, algorytmom statystycznym i technikom adaptacyjnym, narzędzia takie jak SAP BusinessObjects Edge potrafią sprawnie wizualizować pozyskane dane i opowiadają na ich podstawie historie, ukazujące możliwe warianty przyszłości. Dzięki nim widać, w jakim kierunku zmierza rynek. SAP HANA wraz z SAP Predictive Analytics stanowi zaś znakomity silnik do przetwarzania algorytmów i danych.

Peter F. Drucker powiedział, że „w komunikacji najważniejsze to usłyszeć to, co nie zostało powiedziane”. Aby stać się liderami rynku, warto wiedzieć, czego Twoi klienci będą szukać jutro, za miesiąc i za pięć lat. Być zawsze krok przed konkurencją, a nawet przed potencjalnymi nabywcami. Odkrywać przed nimi ich potrzeby, zanim ci czegokolwiek zapragną, zdobywać przewagę rynkową i wyznaczać trendy – to właśnie cel analiz predykcyjnych.

Artykuł pochodzi z

wydania specjalnego 2017

Kup ten numer

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.