Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Content marketing – rewolucja w promocji sklepu internetowego

Z każdym rokiem właściciele sklepów internetowych stają przed coraz trudniejszym zadaniem skutecznego promowania ich biznesów. Wzrastająca konkurencja, zwiększające się budżety marketingowe największych firm, dynamiczne zmiany w branży marketingu internetowego... Te problemy często prowadzą do podejmowania nieudanych prób promocji i nieefektywnego wydawania budżetów. Nadzieją na zmianę tej sytuacji jest kolejna zmiana i nowy trend w e-marketingu – content marketing.

Content marketing – rewolucja w promocji sklepu internetowego

Czas czytania: ok. 9 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • czym jest content marketing,
  • jak możesz wykorzystać tę ideę w przypadku Twojego sklepu,
  • jakie zalety ma ten rodzaj promocji.
Z każdym rokiem właściciele sklepów internetowych stają przed coraz trudniejszym zadaniem skutecznego promowania ich biznesów. Wzrastająca konkurencja, zwiększające się budżety marketingowe największych firm, dynamiczne zmiany w branży marketingu internetowego... Te problemy często prowadzą do podejmowania nieudanych prób promocji i nieefektywnego wydawania budżetów. Nadzieją na zmianę tej sytuacji jest kolejna zmiana i nowy trend w e-marketingu – content marketing.
  • Kilimandżaro

    Już od dawna wiadomym jest, że unikalna treść to klucz do sukcesu w pozytywnym ocenieniu przez Google, a działania content-marketingowe mają to tylko wspomóc. Tylko jak w takim wypadku przekonać do rozpoczęcia prac nad tym rodzajem promocji klienta, który jak najniższym kosztem chce osiągnąć efekty pokroju Coca-Coli czy Dell’a. W miesiąc. Wciąż negocjując cenę.
    Ważne jest również wszystko to, co będzie przed rozpoczęciem CM: stworzenie person potencjalnych klientów, “wgryzienie się” w ich problemy i próba rozwiązania ich. Jasne określenie celów swojej firmy i tego, co chcemy osiągnąć poprzez działania content marketingowe. Oczywiście będzie to zwiększenie ruchu na stronie i sprzedaży. Ale czy nie warto postawić tych dwóch celów niżej w hierarchii, by pierwsze miejsca zajęło zwiększenie wiarygodności i zaufania wśród klientów? Wykreowanie się na eksperta w danej dziedzinie?

    Warto także zwrócić uwagę na tzw. ZMOT – Zerowy Moment Prawdy u każdego klienta, który przed zakupem sprawdza sklep, od którego chce coś kupić – szuka o nim informacji, opinii. To również wtedy dużą rolę odgrywa content marketing i efekty, jakie przyniesie jego działanie. I nie jest to miesiąc lub dwa – na skutki tych działań trzeba poczekać dłużej. :)

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.