Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Customer experience management w praktyce

Dobra baza danych klientów biznesowych powie nam o nich prawie wszystko. Pozwoli na segmentację geograficzną, demograficzną i branżową, analizę przychodów, rentowności, wyszukiwanie według liczby pracowników lub poziomu obrotów. Mamy obraz klienta i jego historię współpracy z firmą jak na dłoni. Ale to za mało, jeśli chcemy wdrożyć CEM
(ang. customer experience management). Chcąc zadbać o satysfakcję i lojalność klienta wobec firmy, warto oderwać nos od wykresów i poznać człowieka, a nie rekord w bazie.

Customer experience management w praktyce

Czas czytania: ok. 8 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • czym jest CEM (ang. customer experience management),
  • w jaki sposób można wprowadzić założenia CEM-u w organizacji,
  • jak CEM może wspierać dział obsługi klienta oraz dział marketingu w budowaniu i wzmacnianiu lojalności konsumenta.
Dobra baza danych klientów biznesowych powie nam o nich prawie wszystko. Pozwoli na segmentację geograficzną, demograficzną i branżową, analizę przychodów, rentowności, wyszukiwanie według liczby pracowników lub poziomu obrotów. Mamy obraz klienta i jego historię współpracy z firmą jak na dłoni. Ale to za mało, jeśli chcemy wdrożyć CEM
(ang. customer experience management). Chcąc zadbać o satysfakcję i lojalność klienta wobec firmy, warto oderwać nos od wykresów i poznać człowieka, a nie rekord w bazie.

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

  • Joliiiiie

    Innowacyjne podejście do zarządzania jest bardzo potrzebne, szczególnie w Polsce. Ostatnio pochłonęłam książkę “Lider Sprzedaży” Roberta Zycha. Świetnie napisana, z praktycznymi przykładami, jak zarządzać sprzedażą w firmie, ażeby odnieść rzeczywisty sukces – nie tylko w postaci maksymalnej sprzedaży, robienia wyników, słupków, itd. ale również w zakresie świadomego przywództwa i efektywnej współpracy zespołowej.

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.