Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Emocje i zmysły a podejmowanie decyzji konsumenckich

Badania wskazują, że około 70% klientów podejmuje decyzje o zakupie w miejscu sprzedaży, a aż 66% pozytywnych opinii o marce ma podłoże emocjonalne, nawet gdy klienci nie są przekonani o racjonalności ich ocen*. To wszystkie wrażenia, doznania i emocje, jakie pojawiają się u klienta podczas jego pobytu w danej placówce handlowej, mają wpływ na podejmowanie decyzji konsumenckich. Im lepsze doświadczenia będą towarzyszyć nabywcy, tym więcej kupi i tym chętniej wróci do innych produktów danej marki. Jak więc go oczarować w miejscu sprzedaży? Jak sprawić, aby pokochał, zapamiętał i polecał nasz sklep i markę?

Emocje i zmysły a podejmowanie decyzji konsumenckich

Czas czytania: ok. 9 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • jak poprzez doznania zmysłowe wpływać na powstanie pozytywnych emocji w umyśle klienta,
  • jak przez oddziaływanie na zmysły i emocje konsumenta budować najlepsze doświadczenia zakupowe,
  • jak projektować przestrzeń sprzedaży, aby generowała pozytywne emocje i zwiększała zbyt.
Badania wskazują, że około 70% klientów podejmuje decyzje o zakupie w miejscu sprzedaży, a aż 66% pozytywnych opinii o marce ma podłoże emocjonalne, nawet gdy klienci nie są przekonani o racjonalności ich ocen*. To wszystkie wrażenia, doznania i emocje, jakie pojawiają się u klienta podczas jego pobytu w danej placówce handlowej, mają wpływ na podejmowanie decyzji konsumenckich. Im lepsze doświadczenia będą towarzyszyć nabywcy, tym więcej kupi i tym chętniej wróci do innych produktów danej marki. Jak więc go oczarować w miejscu sprzedaży? Jak sprawić, aby pokochał, zapamiętał i polecał nasz sklep i markę?

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.