Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Gra w skojarzenia, czyli dozwolone użycie cudzego znaku towarowego

Z ostatniego przeglądu prasy nie do końca poważnej wynika, że ostatnio – po latach zapomnienia – wraca moda na gry planszowe. Faktycznie – coraz więcej stoisk w galeriach handlowych oferuje takie formy rozrywki, przy których tradycyjny chińczyk wypada mniej więcej jak rysunek średnio uzdolnionego trzylatka przy obrazach impresjonistów. Są jednak gry, które nigdy z mody nie wyszły. Przykład? Gra w skojarzenia. Aby ułatwić sobie codzienne wybory, skrócić zbędną analizę – wybieramy rzeczy, które kojarzą nam się z czymś dobrym i sprawdzonym. Gramy w nie mniej lub bardziej świadomie, częściej lub rzadziej, ale prawie wszyscy. Grzechem byłoby nie wykorzystać tej ludzkiej skłonności w marketingu. Dlatego lubimy pochwalić się obecnym lub potencjalnym klientom naszymi partnerami biznesowymi. Szczególnie gdy mogą im się dobrze kojarzyć. A akurat w „planszy marketing” chodzi o to, by być kojarzonym z najlepszymi. Jak budujemy naszą planszę? Najlepiej wrzucić logo: kolorowe, rozpoznawalne, przykuwające uwagę. Zanim jednak opublikujemy w materiałach znak towarowy naszych bliższych lub trochę dalszych partnerów, zastanówmy się, jak to zrobić, by zachować reguły fair play.

Gra w skojarzenia, czyli dozwolone użycie cudzego znaku towarowego

Czas czytania: ok. 12 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • jakie warunki należy spełnić, by móc używać cudzego znaku towarowego,
  • czy platformy internetowe mogą wykorzystywać znaki towarowe oferowanych przez nie produktów,
  • kiedy możesz pochwalić się listą swoich klientów.
Z ostatniego przeglądu prasy nie do końca poważnej wynika, że ostatnio – po latach zapomnienia – wraca moda na gry planszowe. Faktycznie – coraz więcej stoisk w galeriach handlowych oferuje takie formy rozrywki, przy których tradycyjny chińczyk wypada mniej więcej jak rysunek średnio uzdolnionego trzylatka przy obrazach impresjonistów. Są jednak gry, które nigdy z mody nie wyszły. Przykład? Gra w skojarzenia. Aby ułatwić sobie codzienne wybory, skrócić zbędną analizę – wybieramy rzeczy, które kojarzą nam się z czymś dobrym i sprawdzonym. Gramy w nie mniej lub bardziej świadomie, częściej lub rzadziej, ale prawie wszyscy. Grzechem byłoby nie wykorzystać tej ludzkiej skłonności w marketingu. Dlatego lubimy pochwalić się obecnym lub potencjalnym klientom naszymi partnerami biznesowymi. Szczególnie gdy mogą im się dobrze kojarzyć. A akurat w „planszy marketing” chodzi o to, by być kojarzonym z najlepszymi. Jak budujemy naszą planszę? Najlepiej wrzucić logo: kolorowe, rozpoznawalne, przykuwające uwagę. Zanim jednak opublikujemy w materiałach znak towarowy naszych bliższych lub trochę dalszych partnerów, zastanówmy się, jak to zrobić, by zachować reguły fair play.

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.