Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

„Nowa Sprzedaż” #3 (10): social selling i skuteczna sprzedaż w mediach społecznościowych

7 czerwca miałem okazję uczestniczyć w Forum IAB - największej konferencji na temat marketingu i reklamy internetowej w Polsce. Dzień ten mogę podsumować trzema hasłami: sztuczna inteligencja, roboty, big data. Dlaczego wspominam o konferencji stricte marketingowej w magazynie poświęconym sprzedaży? Dlatego że żyjemy w bardzo ciekawych czasach, w których dosłownie na naszych oczach sprzedaż zmienia się bardzo dynamicznie, a dzisiejszy handlowiec, czy tego chce czy nie, musi się rozwijać - intensywniej niż wcześniej.

„Nowa Sprzedaż” #3 (10): social selling i skuteczna sprzedaż w mediach społecznościowych

Według badania „Death of a (B2B) salesman” przeprowadzonego przez Forrester do 2020 roku milion sprzedawców straci pracę. Dlaczego? Ponieważ proces zakupowy diametralnie się zmienia. Klienci coraz częściej wolą korzystać z samoobsługowych rozwiązań e-commerce’owych. Technologia umożliwiająca tworzenie spersonalizowanych ofert dla klientów jest dostępna dziś dla wszystkich firm, bez względu na ich wielkość.

Dziś dobry handlowiec musi być po części dobrym marketerem, znającym technologie, aplikacje i różnego rodzaju coraz to nowsze narzędzia. Musi mieć również świadomość tego, że dzisiejszy klient kupuje produkt, mając już wiedzę na jego temat, którą samodzielnie zdobył, najczęściej w sieci.

Rozwój technologii i mediów społecznościowych sprawił, że droga między sprzedawcą a klientem uległa znacznemu skróceniu. Jako handlowcy możemy szybciej i prościej dotrzeć praktycznie do każdej osoby. Serwisy, takie jak LinkedIn, Facebook, YouTube czy Instagram, pozwalają nam zaprezentować swoje produkty i usługi oraz siebie jako eksperta praktycznie przed nieograniczoną grupą odbiorców, przy relatywnie niskich kosztach.

Temat przewodni 10. numeru „Nowej Sprzedaży” to social selling i skuteczna sprzedaż w mediach społecznościowych. Podpowiadamy, jak wykorzystać potencjał social mediów, budować własną sieć kontaktów i sprzedawać skutecznie na Facebooku, Linkedinie i Instagramie.

„Nowa Sprzedaż” #3 (10) to 30 Autorów, 108 stron, 20 artykułów, 3 felietony. Wydanie zaczyna się od rewelacyjnego felietonu Rafała Mroza, który wspominając o wynalezienie koła i receptury panierki w KFC oraz kolonizowaniu Księżyca, obala mity o lojalności klientów, a kończą Wojciech Herra, który w felietonie o wakacyjnej nagości podpowiada, jak atrakcyjnie opakować swoją ofertę, by ją sprzedawać bez „ściągania gaci”, czyli udzielania rabatów oraz Marcin S. Rogowski, który odwołując się do bajki o trzech świnkach pokazuje jak z troską dbać o swoich klientów.

Karolina Jóźwik podpowiada, jak z uśmiechem rozpoczynać rozmowy handlowe, a Monika Mucha przybliża sprawdzone techniki finalizacji sprzedaży.

Mick Griffin i Aneta Głowacka na przykładach z Brand24 dzielą się wskazówkami, jak zaplanować strategię social selling. Rafał Judek opisuje, jak osiągnął mistrzowski poziom na LinkedInie i zbudował sieć liczącą ponad 7000 kontaktów. 7 stron sprawdzonej na własnej skórze wiedzy – obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy z głową chcą aktywnie działać na LinkedInie. Franciszek Georgiew dzieli się konkretnymi tipami, jak pozyskiwać nowych klientów i realizować cele sprzedażowe na Facebooku – masa wskazówek, 3 analizy przypadków i porównanie wad i zalet różnych typów wpisów. Paulina Skrzypczak i Tomasz Wierzbicki na przykładzie sklepu z artykułami dla dzieci pokazują, jak wykorzystywać adresy e-mailowe swoich klientów i bazy danych z CRM przy tworzeniu reklam na Facebooku i jak mądrze połączyć sprzedaż na Facebooku z innymi kanałami.

Magdalena Daniłoś krótko i bardzo praktycznie pokazuje, jak wykorzystać moc wideo, by zwiększyć sprzedaż w social mediach, obrazując wszystko przykładami m.in. Brand24, Slacka i Mariusza Łodygi. Jagoda Kaczmarek podpowiada, jak krok po kroku odkryć sprzedażowy potencjał Instagrama. Marta Sulikowska radzi jakich słów używać, by sprzedawać więcej w social mediach – fantastyczne zestawienie 7 grup słów, które sprawią, że Twoje treści sprzedażowe będą skuteczniejsze. Grzegorz Miecznikowski przedstawia 5 sprawdzonych sposobów na pozyskiwanie klientów B2B w mediach społecznościowych – wszystkie poparte przykładami z Polski. Iza Bitowt tłumaczy, dlaczego wiele firm świadomie rezygnuje z podawania adresów e-mail na stronie WWW na rzecz chatów i podpowiada jak zautomatyzować obsługę klientów w social mediach, dzięki wdrożeniu botów. Jagoda Prętnicka-Markiewicz pokazuje na przykładzie m.in. salonu fryzjerskiego, jak pozyskać nowych klientów, poprawić obsługę klienta i sprzedaż dzięki monitoringowi mediów społecznościowych.

W dziale prawnym niezawodna Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk radzi jak zgodnie z prawem pozyskiwać kontakty w social mediach i pokazuje m.in. jak krok po kroku wypełnić formularz Facebook Lead Ads

Praktycznymi wskazówkami, jak pozyskiwać leady i sprzedawać podczas konferencji branżowych dzieli się Paweł Sala. Czym się wyróżnić, kiedy Twoja oferta jest bardzo podobna do oferty konkurencji podpowiada Szymon Lach. Maciej Sasin na przykładach pokazuje, jak z głową dawać rabaty i tworzyć rentowne promocje cenowe.

Kamil Szymański na postawie historii Arnolda Schwarzeneggera i Jima Hinesa podpowiada jak dbać o zespół sprzedażowy. Jacek Urbański przedstawia analizę promocji cenowej w strefie wejścia do sklepu i podpowiada, jak sterować ruchem klientów. Marcin S. Rogowski w ostatniej odsłonie cyklu „Radykalne negocjacje – gra tylko dla orłów!” radzi, o czym pamiętać prowadząc negocjacje we własnej firmie.

Swoimi doświadczeniami ze sprzedażą w mediach społecznościowych dzielą się Natalia Maruszczak z CallPage.io, Rahim Blak z edrone, Maciej Ossowski z GetResponse, Piotr Stohnij z ICAN, Bartosz Majewski z RightHello i Katarzyna Granops-Szkoda ze SprawnyMarketing.pl.

Czytając „Nową Sprzedaż” #2 (9), dowiesz się:

  • czym jest strategia social selling i jak ją krok po kroku zaplanować,
  • jak poprzez Facebooka docierać do swoich klientów,
  • jak wykorzystywać adresy e-mailowe swoich klientów i bazy danych z CRM-u przy tworzeniu reklam na Facebooku,
  • w jaki sposób połączyć działania reklamowe na Facebooku z innymi kanałami online,
  • jak generować leady B2B w mediach społecznościowych,
  • dlaczego warto zbudować i rozwijać profesjonalny profil na LinkedInie,
  • jakie słowa skutecznie poprawią Twoje wyniki sprzedaży w kanałach takich jak Instagram, Facebook czy Twitter,jakich błędów nie popełniać, by nie zniechęcić klientów,
  • dlaczego warto używać chatbotów do obsługi klienta i sprzedaży,
  • jak zgodnie z prawem tworzyć reklamy i zbierać leady na Facebooku,
  • jak postępować, jeśli w rozmowie na czacie Twój klient podaje jakieś swoje dane osobowe,
  • co mówi prawo o wysyłaniu niespodzianek osobom, których potrzeby odkryłeś dzięki monitoringowi mediów społecznościowych.
  • czym wyróżnić Twój podobny produkt na tle konkurencji,
  • jak najskuteczniej rozpocząć rozmowę handlową,
  • jakie są najpopularniejsze techniki finalizacji sprzedaży i jak je skutecznie stosować.
  • jak tworzyć rentowną promocję cenową,
  • jak otoczenie negocjacji wpływa na ich końcowy wynik i jak zarządzać czasem podczas negocjacji.

Autorzy „Nowej Sprzedaży” 3 (10):

Swoja wiedzą i doświadczeniami w „Nowej Sprzedaży” #3 (10) podzielili się: Iza Bitowt, Rahim Blak, Magdalena Daniłoś, Franciszek Georgiew, Aneta Głowacka, Katarzyna Granops-Szkoda, Mick Griffin, Agnieszka Grzesiek-Kasperczak, Wojciech Herra, Karolina Jóźwik, Rafał Judek, Jagoda Kaczmarek, Szymon Lach, Bartosz Majewski, Łukasz Marciniak, Natalia Maruszczak, Grzegorz Miecznikowski, Rafał Mróz, Monika Mucha, Maciej Ossowski, Jagoda Prętnicka-Markiewicz, Marcin S. Rogowski, Paweł Sala, Maciej Sasin, Paulina Skrzypczak, Piotr Stohnij, Marta Sulikowska, Kamil Szymański, Jacek Urbański, Tomasz Wierzbicki.

Zamów już teraz dziesiąty numer „Nowej Sprzedaży”

Możesz również zamówić prenumeratę z dostępem do wydań archiwalnych w formacie PDF

 

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.