Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Nowe podejście do segmentacji, czyli w jaki sposób dostosować ofertę do rzeczywistych potrzeb klientów?

Wielu menedżerów uważa segmentację klientów za podstawę wszelkich działań marketingowych firmy – i tak też w rzeczywistości jest. Dla przykładu, agencja zajmująca się organizacją imprez biznesowych mogłaby traktować swoich klientów jako dużą jednorodną grupę, do której adresowałaby ten sam wystandaryzowany produkt. Oczekiwania klientów nie są jednak takie same, bo podczas gdy jedni będą szukali rozrywki lub mocnych wrażeń, inni woleliby się spotkać na eleganckim bankiecie. Kluczem do sukcesu każdego przedsiębiorstwa jest dostosowanie oferty do oczekiwań jego odbiorców. W tego typu przypadkach z pomocą przychodzi segmentacja klientów, która pozwala połączyć jednostki w większe grupy, podobne pod kątem wybranych aspektów. Zgodnie ze statystykami segmentacja jest narzędziem znanym oraz docenianym – aż 92% firm działających w branży B2B segmentuje swoich klientów. W niniejszym artykule skupimy się na tym, w jaki sposób robić to skutecznie i jak wykorzystać pełen potencjał tkwiący w tym narzędziu.

Nowe podejście do segmentacji, czyli w jaki sposób dostosować ofertę do rzeczywistych potrzeb klientów?

Czas czytania: ok. 11 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • czym jest segmentacja oraz jakie są korzyści z jej stosowania,
  • jak przeprowadzić dobrą segmentację,
  • jakie są zalety oraz wady różnych metodologii segmentacyjnych,
  • jakie cechy klientów powinna uwzględniać dobra segmentacja,
  • jak przełożyć wyniki segmentacji na działania rynkowe.
Wielu menedżerów uważa segmentację klientów za podstawę wszelkich działań marketingowych firmy – i tak też w rzeczywistości jest. Dla przykładu, agencja zajmująca się organizacją imprez biznesowych mogłaby traktować swoich klientów jako dużą jednorodną grupę, do której adresowałaby ten sam wystandaryzowany produkt. Oczekiwania klientów nie są jednak takie same, bo podczas gdy jedni będą szukali rozrywki lub mocnych wrażeń, inni woleliby się spotkać na eleganckim bankiecie. Kluczem do sukcesu każdego przedsiębiorstwa jest dostosowanie oferty do oczekiwań jego odbiorców. W tego typu przypadkach z pomocą przychodzi segmentacja klientów, która pozwala połączyć jednostki w większe grupy, podobne pod kątem wybranych aspektów. Zgodnie ze statystykami segmentacja jest narzędziem znanym oraz docenianym – aż 92% firm działających w branży B2B segmentuje swoich klientów. W niniejszym artykule skupimy się na tym, w jaki sposób robić to skutecznie i jak wykorzystać pełen potencjał tkwiący w tym narzędziu.

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.