Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Nowoczesna obsługa klienta nigdy nie istniała

Pojęcie „nowoczesnej obsługi klienta” nie istnieje, podobnie jak pojęcie „starodawnej obsługi klienta”. Niewątpliwie zmieniły się nam narzędzia – zamiast posłańców wysyłamy kurierów, przekrzykiwanie się z innymi klientami przed oferentem zostało zastąpione elektronicznymi aukcjami, a zamiast chodzenia między stoiskami na targu przesuwamy kciukiem po ekranie smartfona w aplikacji do porównywania cen. Mimo to klienci pozostali tacy sami: każdy z nas chce uzyskać najlepszy rezultat, podejmując najmniejsze możliwe ryzyko. Tak było 10 wieków temu i będzie tak za tysiąc lat, ponieważ natura człowieka polega na minimalizacji ryzyka, którego – żeby było ciekawiej – nie umie on ocenić ani zmierzyć.

Nowoczesna obsługa klienta nigdy nie istniała

Czas czytania: ok. 14 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • dlaczego jakość obsługi nie ma związku z zaspokajaniem potrzeb klientów,
  • kiedy uczenie sprzedawców dobrej obsługi klienta jest marnowaniem czasu i pieniędzy,
  • co sprawia, że – nawet mimo niskich cen – klienci odchodzą do konkurencji.
Pojęcie „nowoczesnej obsługi klienta” nie istnieje, podobnie jak pojęcie „starodawnej obsługi klienta”. Niewątpliwie zmieniły się nam narzędzia – zamiast posłańców wysyłamy kurierów, przekrzykiwanie się z innymi klientami przed oferentem zostało zastąpione elektronicznymi aukcjami, a zamiast chodzenia między stoiskami na targu przesuwamy kciukiem po ekranie smartfona w aplikacji do porównywania cen. Mimo to klienci pozostali tacy sami: każdy z nas chce uzyskać najlepszy rezultat, podejmując najmniejsze możliwe ryzyko. Tak było 10 wieków temu i będzie tak za tysiąc lat, ponieważ natura człowieka polega na minimalizacji ryzyka, którego – żeby było ciekawiej – nie umie on ocenić ani zmierzyć.

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.