Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Obsługa reklamacji i niezadowolenia klienta

Sprzedawać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej. Słowo „śpiewać” zostało zastąpione słowem „sprzedawać” nieprzypadkowo. Każda firma sprzedaje. Jedna usługi, druga produkty, trzecia marzenia, czwarta piasek na pustyni i tak dalej. Jedna lepiej, druga gorzej – ale w każdym przypadku klienci wydają pieniądze i mają wysokie oczekiwania nie tylko w stosunku do produktu kupowanego, ale również (a nawet przede wszystkim) w stosunku do obsługi potransakcyjnej – w tym reklamacji i problemów, na jakie napotykają podczas współpracy. Mam nadzieję, że uda mi się przedstawić Wam to, jak ważne jest, aby jednak otoczyć klienta opieką na każdym etapie współpracy i wspierać go przez cały cykl jego życia, a w szczególności kiedy ma problem, zgłasza chęć reklamacji czy pretensje.

Obsługa reklamacji i niezadowolenia klienta

Czas czytania: ok. 11 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • jak ważna jest sprawna realizacja procesu reklamacji i zaangażowanie w obsługę niezadowolonych klientów,
  • jak „oczywista oczywistość” upośledza racjonalne działanie firm w obszarach obsługi potransakcyjnej klienta,
  • jakich zasad musisz przestrzegać, aby prawidłowo realizować obsługę niezadowolonych klientów.
Sprzedawać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej. Słowo „śpiewać” zostało zastąpione słowem „sprzedawać” nieprzypadkowo. Każda firma sprzedaje. Jedna usługi, druga produkty, trzecia marzenia, czwarta piasek na pustyni i tak dalej. Jedna lepiej, druga gorzej – ale w każdym przypadku klienci wydają pieniądze i mają wysokie oczekiwania nie tylko w stosunku do produktu kupowanego, ale również (a nawet przede wszystkim) w stosunku do obsługi potransakcyjnej – w tym reklamacji i problemów, na jakie napotykają podczas współpracy. Mam nadzieję, że uda mi się przedstawić Wam to, jak ważne jest, aby jednak otoczyć klienta opieką na każdym etapie współpracy i wspierać go przez cały cykl jego życia, a w szczególności kiedy ma problem, zgłasza chęć reklamacji czy pretensje.

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.