Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Optymalizacja zysku z marketingu w wyszukiwarce

Ustalenie jako celu kampanii SEM stałego docelowego kosztu konwersji lub określonej stopy zwrotu z inwestycji w reklamę (ROI) jest powszechnie stosowaną praktyką. Stosując te strategie, najczęściej nie osiągamy optymalnych wyników, a nierzadko część działań reklamowych przynosi straty. Jedynie cel w postaci maksymalizacji zysku z kampanii w oparciu o analizę krańcowego kosztu konwersji pozwala na ustalenie wydatków reklamowych na optymalnym poziomie. W artykule przedstawiona została istota tej koncepcji oraz formuły matematyczne i metody pomiaru ułatwiające jej wykorzystywanie w praktyce.

Optymalizacja zysku z marketingu w wyszukiwarce

Czas czytania: ok. 16 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • jakie znaczenie ma pojęcie zysku krańcowego w zarządzaniu kampaniami w wyszukiwarce,
  • kiedy ma miejsce niedoinwestowanie i przeinwestowanie w SEM oraz gdzie znajduje się punkt optymalny,
  • jaka jest matematyczna formuła optymalnej inwestycji w kampanię w wyszukiwarce i jak można ją wykorzystać w praktyce,
  • jakie znaczenie ma lifetime value pozyskanego klienta w zarządzaniu kampaniami SEM.
Ustalenie jako celu kampanii SEM stałego docelowego kosztu konwersji lub określonej stopy zwrotu z inwestycji w reklamę (ROI) jest powszechnie stosowaną praktyką. Stosując te strategie, najczęściej nie osiągamy optymalnych wyników, a nierzadko część działań reklamowych przynosi straty. Jedynie cel w postaci maksymalizacji zysku z kampanii w oparciu o analizę krańcowego kosztu konwersji pozwala na ustalenie wydatków reklamowych na optymalnym poziomie. W artykule przedstawiona została istota tej koncepcji oraz formuły matematyczne i metody pomiaru ułatwiające jej wykorzystywanie w praktyce.

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.