Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Poznaj Local Awareness – przyszłość reklamy lokalnej na Facebooku

Tomasz Starzyński , Up & More
Data dodania: 08.08.2016 | social media

Fot.: fotolia.com

40% Amerykanów przyznaje, że oferty na Facebooku, które można zrealizować w lokalnym sklepie, zachęcają ich do kupna danego produktu*. Lokalizacja to najważniejszy element (zaraz po dopasowaniu do zainteresowań i historii zakupowej) procesu kupowania wpływający na decyzję zakupową konsumenta obecnego na Facebooku. Co więcej, 1/5 zakupów lokalnych wg badań Google nie była wcześniej planowana**. To ogromny potencjał, dotychczas rzadko wykorzystywany przez reklamodawców w Polsce.

z artykułu dowiesz sie
  • czym jest Local Awareness,
  • w czym pomoże Ci reklama lokalna,
  • jak najlepiej wykorzystać możliwości reklamy lokalnej.

Reklamy Local Awareness to najlepsze rozwiązanie, aby dotrzeć do osób przebywających w danej chwili blisko określonej lokalizacji. Otrzymują one reklamy z priorytetem na newsfeedzie, a interakcja z reklamą może oznaczać:

Reklama
  • uruchomienie nawigacji (lub aplikacji do prowadzenia komunikacji publicznej) i prowadzenie do celu;
  • uruchomienie połączenia telefonicznego;
  • wysłanie wiadomości prywatnej;
  • polubienie strony;
  • przekierowanie na landing page.

Każdy użytkownik jest identyfikowany na podstawie jego bieżącej lokalizacji dzięki sygnałowi GPS wysyłanemu w aplikacji Facebook. Położenie jest weryfikowane za każdym razem w momencie otwarcia aplikacji.

Reklamy typu „rozpoznawalność lokalna” są reklamami zasięgu dziennego, co oznacza, że jeden użytkownik zobaczy je tylko jeden raz w ciągu doby.

Jak można wykorzystać Local Awareness?

  • Emitowanie ofert specjalnych i aktualnych promocji do wykorzystania w sklepie lub placówce firmy.
  • Zainteresowanie ofertą osób przebywających w okolicy.
  • Wpływanie na spontaniczne, nieplanowane zakupy.
  • Organizowanie wyprzedaży towarów.
  • Dotarcie do klientów, którzy rozważają decyzję o zakupie u pobliskiej konkurencji.
  • Prowadzenie rekrutacji wśród osób przebywających w okolicy.
  • Obecność na określonych eventach.
  • Targetowanie na lokalizacje konkurencji.

Najważniejsze korzyści płynące ze stosowania LA

  • Reklama typu Local Awareness ma priorytet nad innymi reklamami w aktualnościach – jest reklamą z unikalnym zasięgiem dziennym.
  • Bardziej precyzyjne określanie grupy docelowej na podstawie jej bieżącej lokalizacji.
  • Możliwości łączenia ze wszystkimi formami targetowania, w tym remarketingiem, custom audience czy wykluczeniami.

Wiele lokalizacji

Dla podmiotów z wieloma lokalizacjami dostępne są możliwości tworzenia, zarządzania i raportowania wieloma punktami jednocześnie. Każda jednostka reklamowa może być dynamiczna, prezentując najbliższą lokalizację czy dedykowany numer telefonu. Użytkownik zawsze otrzyma reklamę najbliższej jednostki w danej kampanii. W raportach kampanii reklamodawca otrzyma dane dotyczące położenia użytkowników i ich dopasowania do poszczególnych lokalizacji. Dane te pozwalają oszacować potencjał osób w grupie docelowej przebywającej w określonym promieniu np. w ciągu jednego tygodnia.

Reklamy Local Awareness mogą wykorzystywać pojedynczą grafikę, karuzele lub wideo. Dodatkowo pojawia się funkcjonalność tzw. store locator, czyli zaszytej na Facebooku interaktywnej mapy pokazującej najbliższe punkty, każdy z adresem, numerem telefonu, stroną WWW i przewidywanym czasem dojazdu.

Wyzwania mierzalności

Dużym wyzwaniem reklam LA do tej pory była mierzalność, zwłaszcza przeliczenie kosztów kampanii z ich dokładnym efektem offline. Dodatkowa funkcjonalność w systemie raportowania, czyli metryka Store Visits, pozwoli reklamodawcom lepiej pokazać efekt reklam LA nie tylko w kontekście estymacji liczby osób, które odwiedziły sklep po zobaczeniu reklamy lokalnej, ale także posłuży do optymalizacji kreacji, targetowania oraz analizy danych między punktami sprzedaży.

Idąc krok dalej, można także wykorzystać Conversion Offline API, aby przesłać do Facebooka dane odnośnie sprzedaży offline i zweryfikować je z prowadzonymi kampaniami, zarówno w kontekście najprostszych metryk, jak i kliknięcia/wyświetlania, a także np. danych geograficznych (skąd przyjeżdżają do mnie klienci? Jaki efekt przyniosła kampania w danym regionie?).

*źródło: www.screenwerk.com/2014/08/19/survey-finds-60-of-consumers-visit-facebook-pages-before-buying-in-stores/
**źródło: www.think.storage.googleapis.com/docs/how-advertisers-can-extend-their-relevance-with-search_research-studies.pdf)

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na Newsletter, a nic Cię nie ominie.

Zobacz także

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły