Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Sprzedaż może rosnąć, ale tylko przy efektywnym wsparciu

Poziom sprzedaży w coraz większym stopniu uzależniony jest od właściwej i różnorodnej promocji produktów. Reklama tradycyjna to wciąż wiodący kierunek działań. Jednak wymaga on z całą pewnością uzupełnienia o kampanie wspierające, czyli bezpośrednie dotarcie do klienta poprzez aktywności promocyjne. Konsumentom nie wystarczy dziś atrakcyjna reklama i chwytliwe hasło. Chcą dotknąć, posmakować, a więc sprawdzić produkt tuż przed jego zakupem.

Sprzedaż może rosnąć, ale tylko przy efektywnym wsparciu

Skuteczną formą wspierającą tradycyjne nośniki reklamowe i bezpośredni kontakt z konsumentem jest wykorzystanie nowinek technologicznych. Taka forma nie jest już zaskoczeniem, tym bardziej że tradycyjne narzędzia obecnie postrzegane są przez klientów jako niewystarczające źródło informacji.

Warto zadać sobie pytanie, jak ocenić danego usługodawcę, tak by móc stwierdzić, że jakość proponowanych przez niego rozwiązań wpłynie realnie na pozytywne postrzeganie produktów docelowych przez konsumentów?
Warto wyodrębnić podstawowe kryteria, które w dzisiejszych czasach decydują o skuteczności działań firmy outsourcingowej.

Po pierwsze, innowacyjność. Czołowe firmy – takie jak ASM GROUP – świadczące usługi wsparcia sprzedaży dość mocno rozwijają multimedialne formy prezentacji czy aplikacje mobilne. Te drugie pozwalają zarządzać procesami wsparcia sprzedaży w sposób efektywny i transparentny. Zdajemy sobie sprawę, że klienci oczekują rozwiązań na miarę naszych czasów, a z kolei konsumenci oczekują możliwości samodzielnego i bardziej dogłębnego zapoznania z produktami. Wymusza to niejako na branży elastyczność w kreowaniu projektów reklamowych, tak by jak najpełniej odpowiedzieć na zapotrzebowania rynku. Jesteśmy w trakcie cyfrowej rewolucji, która przyniosła popularność smartfonów i tabletów, dlatego należy jak najlepiej dostosować przekaz do aktualnych trendów. Co istotne, dostawcy nowoczesnych materiałów promocyjnych są w stanie dotrzeć do klientów z większą ilością informacji o produkcie. Dodatkowo wymuszają interakcję, co przy odpowiednio prowadzonej kampanii zwiększa rozpoznawalność marki.

Po drugie – doświadczenie oraz budowanie polityki rozwoju pracowników. Podobnie jak to ma miejsce w innych gałęziach gospodarki, duża liczba zrealizowanych zleceń – w szczególności dla dużych graczy – ma z reguły pozytywny wpływ na końcowe efekty odzwierciedlające się w wielkości sprzedaży. Jest to związane z posiadaniem bazy sprawdzonych menedżerów, promotorów, hostess, odpowiedniego zaplecza osób odpowiedzialnych za szkolenia nowych pracowników, a także narzędziami umożliwiającymi elastyczne reagowanie na potrzeby klienta.

Warto podkreślić raz jeszcze, że najskuteczniejszym rodzajem wsparcia sprzedaży jest kampania prowadzona kompleksowo, bo tylko w taki sposób relacja konsument-marka ma szansę na pełne ugruntowanie. W innym przypadku wpływ na decyzję klientów będzie wyłącznie impulsywny i oparty na chwilowych emocjach.

ASM GROUP oferuje zróżnicowaną ofertę oraz rozwiązania mające przynieść klientom kluczowe przewagi konkurencyjne. Świadczymy usługi w sposób kompleksowy – od produkcji, logistyki, montażu nośników POS, poprzez aktywności promocyjne, promotorów sprzedaży, merchandising, po outsourcing sił sprzedaży. To na nas ciąży odpowiedzialność za działania związane z ekspozycją towaru na półce, a następnie zwrócenie uwagi konsumenta i zachęcenie go do zakupu. Jednak długoletnie doświadczenie ASM GROUP pozwala na precyzyjne dostosowanie zakresu działań do wymagań klientów z różnych branż i tym samym na efektywne wsparcie jego sprzedaży.


ASM GROUP S.A. wraz ze spółkami zależnymi tworzy Grupę Kapitałową specjalizującą się w świadczeniu kompleksowych usług wsparcia sprzedaży. ASM GROUP działa na terenie Polski i Włoch. Grupa Kapitałowa prowadzi swoją aktywność w ramach czterech linii biznesowych: outsourcingu sił sprzedaży, merchandisingu, field marketingu oraz badań marketingowych. Dzięki znajomości rynku, zasięgowi działania, szerokim kompetencjom oraz know-how krajowych i zagranicznych ekspertów zrealizuje każdy projekt ukierunkowany na zwiększenie sprzedaży lub pomoc w promocji towarów. Z usług Grupy korzysta już ponad 600 klientów. Akcje ASM GROUP od marca 2013 roku notowane są na rynku NewConnect.

Więcej informacji na:
www.asmgroup.pl.


Artykuł promocyjny

Artykuł pochodzi z

wydania drukowanego 3/2015

Kup ten numer

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.