Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Strategia komunikacji marki 2017 – trzy kluczowe aspekty, o których należy pamiętać

Łukasz Peliksza Łukasz Peliksza , Deloitte Communications Consulting Central Europe
Data dodania: 18.11.2016 | strategia komunikacji marki

Fot.: fotolia.com

W nadchodzącym roku w centrum zainteresowania marketerów i ekspertów ds. komunikacji nadal pozostaną doświadczenia oraz potrzeby klientów, które będą miały bezpośrednie odzwierciedlenie w projektowanych działaniach. Nie będzie można także uciec od odpowiedniego contentu, oddziaływania za pośrednictwem emocji, szybkiego reagowania czy też rozwiązań mobile. Jednakże obecna dynamika rynku i rynkowe procesy sprawiają, że trzeba również zwrócić uwagę na trzy istotne obszary, mogące okazać się kluczem do sukcesu w strategii komunikacji marki 2017.

z artykułu dowiesz sie
  • czego oczekuje młode pokolenie od komunikacji marki,
  • dlaczego nie można zapomnieć o technologiach cyfrowych w komunikacji,
  • jak zadbać o dobrą reputację online.

Generacja Z wkracza na rynek

W ostatnich latach dużo mówiło się o millenialsach i ich potrzebach. Tymczasem na horyzoncie pojawia się kolejna grupa Zetów, która stopniowo wkracza na rynek pracy i zaczyna stanowić ważny target z perspektywy sprzedażowej. To osoby, które:

Reklama
  • są dynamiczne,
  • otwarte,
  • dla których technologie, w tym nowe media, są nieoderwalnym elementem codzienności,
  • idealnie odnajdują się w chaosie informacyjnym spowodowanym przez mnogość przekazów napływających z różnych stron,
  • do perfekcji opanowały sztukę szybkiego sortowania i kategoryzowania informacji pod kątem wartościowych i interesujących ich treści,
  • posiadają bardzo wysoką zdolność funkcjonowania w wirtualnym świecie,
  • cenią sobie transparentność,
  • stale poszukują korzyści.

Te cechy są pewnym wyzwaniem i wymagają od firm odpowiedniego dopasowania treści oraz szybkiej analizy kanałów komunikacji. Niestety same social media nie wystarczą – należy tutaj brać pod uwagę m.in. komunikatory online, przeglądarki, aplikacje, a nawet gry. Istotne będą także angażujące rozwiązania oraz jasne przekazy, dlaczego doświadczenie danego produktu bądź marki będzie zyskowne już na etapie samej komunikacji. Ktoś może zadać pytanie: dlaczego generacja Z już teraz jest tak istotna? Odpowiedź jest prosta – już za moment ta grupa zacznie wpływać na aktualne trendy, a obecnie jej siła nabywcza jest szacowana na ok. 50 miliardów dolarów.

Cyfryzacja biznesu 

Digitalizacja i transformacja cyfrowa to rewolucja, która odbywa się we wszystkich sektorach gospodarki. Obecnie nie jest to już trend, a raczej wymóg rynkowy. Przedsiębiorcy mają świadomość, że takie podejście przekłada się na zwiększenie efektywności organizacji oraz określone zyski w perspektywie długofalowej. Jednak mimo to zaledwie niecała połowa polskich firm ma opracowany strategiczny plan biznesowy i inwestycyjny uwzględniający technologie cyfrowe, co może generować poważne straty.

Digitalizacja w kontekście komunikacji – wewnętrznej, jak i zewnętrznej – daje wiele możliwości, m.in. w zakresie nowych narzędzi wspierających procesy wizerunkowe i sprzedażowe.  Dlatego rok 2017 będzie niezwykle istotny pod względem odpowiedniego wykorzystania technologii VR i AR, które będą odgrywały coraz ważniejszą rolę w branży usług i dóbr konsumenckich. Rozwiązania 3D pozwalają zaangażować oraz wprowadzić klientów w zupełnie inny wymiar relacji z marką. Filmy 360, relacje live z drugiego końca świata czy też wirtualne wycieczki staną się codziennością.

Dodatkowo marketerzy nie mogą zapomnieć o technikach kognitywnych (poznawczych). Dzięki nim możliwe będzie efektywniejsze planowanie i wnioskowanie, a tym samym utrzymanie klientów… bo kto nie lubi, gdy marki czytają w jego myślach i odpowiadają na bieżące potrzeby?

Obowiązek online reputation management

Dobra reputacja online to obecnie jeden z największych atutów firm. Klienci szukają informacji o danym produkcie czy marce przede wszystkim w sieci. Współcześnie, w czasach dużej popularności mediów społecznościowych, szybkiego przepływu informacji i rosnącej roli konsumentów, organizacje stoją w ciągłym ogniu krytyki i wytykany jest im każdy błąd. Nawet najmniejsze potknięcie może mieć poważne konsekwencje biznesowe, dlatego ORM i analityka w tym zakresie to nie jest dobra praktyka, a zdecydowanie obowiązek.

Jeszcze kilka lat temu komunikacja w sieci przebiegała pionowo, ale obecnie sytuacja zmieniła się radykalnie. Strony internetowe to nie są statyczne broszury z możliwością ewentualnego komentowania. Treści generowane przez użytkowników stały się koniecznością, a interakcje na portalach społecznościowych są niezbędne do jakiegokolwiek sukcesu. Nieważne, jaki rodzaj biznesu reprezentuje dana firma – użytkownicy tweetują, komentują, pozostawiają wpisy na blogu czy też dzielą się doświadczeniami na Facebooku.

Dlatego warto przejąć całkowitą kontrolę nad marką i jej zainteresowaniem w internecie. Na rynku znajdziemy wiele przydatnych narzędzi ułatwiających ten proces, ale ważne jest także opracowanie odpowiedniej strategii działań i wdrożenie procedur. Nie wolno zapominać również o kluczowych elementach, takich jak: transparentność, bieżący monitoring i analiza nastawienia, szybkie reagowanie, grzeczność oraz wyciąganie wniosków z błędów swoich i konkurencji. Niezbędne będzie także przygotowanie gotowych oświadczeń i komunikatów na wypadek wystąpienia ewentualnych kryzysów.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na Newsletter, a nic Cię nie ominie.

Zobacz także

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły