Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Wysyłaj zamówienia wygodniej i szybciej – optymalizacja procesów logistycznych w e-sklepie

Prowadzisz sklep internetowy i narzekasz na brak czasu? To problem wielu sprzedawców online. Wyodrębnienie logistyki jako elementu, na który przedsiębiorca sprzedający w sieci powinien zwrócić szczególną uwagę, jest potwierdzeniem ogromnej roli, jaką odgrywa ona w e-commerce. Na równi z zarządzaniem i marketingiem e-sklepy powinny stawiać na optymalizację procesów logistycznych. Procesy te należy z kolei rozumieć jako uporządkowany łańcuch wszystkich operacji związanych z przepływem dóbr.

Wysyłaj zamówienia wygodniej i szybciej – optymalizacja procesów logistycznych w e-sklepie

Wiemy już, że innowacyjne rozwiązania i technologie są w stanie zapewnić powodzenie e-biznesów. Sheepla wyszła naprzeciw wyzwaniu i stworzyła narzędzia, które dbają o wygodę klientów. Dzięki integracji sklepu z systemami informatycznymi przewoźników nadawanie przesyłek staje się znacznie prostsze. Sheepla wspiera i wyręcza obsługę sklepu, przejmując i automatyzując powtarzalne czynności, takie jak np. ręczne kopiowanie danych odbiorcy w celu tworzenia dokumentów przewozowych.

Dla kogo jest Sheepla

Polski rynek e-commerce cechuje się intensywnym wzrostem, a rodzime sklepy internetowe potencjałem i rozwojem. Integracja oprogramowania sprzedażowego z aplikacjami firm kurierskich służy przede wszystkim do bezpośredniego przygotowania przesyłek w systemach klientów, a także śledzenia ich statusów. Optymalizacja procesów dotyczy zarówno dużych sklepów wysyłających po kilka tysięcy przesyłek tygodniowo, jak i małych, wypracowujących wolumen na poziomie 100 przesyłek miesięcznie. Integracja zapewnia użytkownikowi odczuwalne korzyści – przede wszystkim szybkość i wygodę.

Różne rodzaje integracji

Sheepla zapewnia dwa rodzaje integracji: aktywną i pasywną. W przypadku tej pierwszej sklepy pracujące na platformach sklepowych, tj. Magento, PrestaShop, Sote, OpenCart, Shoplo (niedługo także Shoper), mogą przygotować przesyłki w zakresie własnego systemu IT. Sklep nie musi używać dodatkowych aplikacji do wysyłki towarów oraz kopiować danych do różnych systemów, co jest szczególnie ważne w przypadku korzystania z usług więcej niż jednego przewoźnika. Integracja pasywna pozwala zintegrować autorskie systemy sprzedażowe oraz inne dostępne na rynku platformy sklepowe, serwisy aukcyjne i systemy magazynowe. W takim przypadku zarządzanie przesyłkami odbywa się z poziomu platformy Sheepla. System ma jednolity, uniwersalny dla wszystkich zintegrowanych przewoźników interfejs umożliwiający nadawanie przesyłek w zautomatyzowany sposób. Dzięki tym rozwiązaniom integracja współpracujących aplikacji jest elastyczna i powszechnie stosowana przez e-sklepy. Komunikacja systemów poprzez WebAPI umożliwia ekspresową wymianę informacji o odbiorcy, wybranym przewoźniku i jego usłudze. Dzięki tej metodzie przygotowanie i wydruk dokumentów przewozowych zajmuje zaledwie kilka sekund.

Świadomy konsument to wymagający konsument

Wśród oczekiwań konsumentów wobec e-sklepów możemy wymienić głównie szybką, dostosowaną do potrzeb i bezpieczną dostawę produktu w dowolne miejsce oraz wygodny zwrot zamówionego towaru. Ponadto istotna jest również sprawna komunikacja pomiędzy kupującym a sprzedawcą. Te dość oczywiste oczekiwania klienta przy pewnej skali działalności sklepu internetowego nie są wbrew pozorom łatwe do zrealizowania, gdyż wymagają posiadania najwyższej jakości procedur operacyjnych. Dlatego Sheepla zapewnia automatyczną komunikację e-mailową i SMS-ową, dzięki czemu odbiorca jest na bieżąco z aktualnym statusem jego przesyłki.

Zamiast sprzedawać, pomagaj kupować

Głównym wyzwaniem sprzedających w sieci jest osiągnięcie jak najwyższego współczynnika konwersji. Tutaj jednak największym problemem są odwiedzający, którzy nie dokonali zakupu lub porzucili koszyk. Powodów, dlaczego tak się dzieje, jest wiele. Sheepla oprócz usprawnienia procesu tworzenia i nadawania przesyłki skupiła się też na wsparciu klienta e-sklepu, pomagając mu w wyborze dogodnej metody dostawy zamówionego towaru. Odpowiednio skonfigurowana aplikacja zarządza dostępnością produktów i wyceną sposobu dostawy w zależności od zawartości koszyka (m.in. gabarytów i liczby produktów), miejsca odbioru czy godziny składania zamówienia (dostawa tego samego dnia). Integracja z Sheepla zapewnia także wyświetlenie mapki, na której umieszczone są punkty odbioru dla usługodawców takich jak InPost, Ruch, Poczta Polska, PointPack czy własne punkty odbioru, np. sklepy stacjonarne. Dzięki tej funkcjonalności klient e-sklepu może wybrać dowolną formę dostawy przesyłki w odpowiadającej mu cenie czy lokalizacji.

Bo liczą się koszty

Optymalizacja tych działań jest ważna nie tylko dla sprzedawcy, ale przede wszystkim dla klienta, ponieważ to o niego i jego zadowolenie walczy cała strona podażowa rynku. Integracja systemów obniża koszty operacyjne e-przedsiębiorcy, a koszt obsługi logistycznej wpływa także na finalną cenę towaru dostępnego w e-sklepie. Optymalizacja tego obszaru pomoże zredukować zarówno wydatki na magazynowanie oraz kompletację przesyłek, jak i ich dostarczenie do odbiorcy.


Automatyzacja logistyki w sklepie www.zlotewyprzedaze.pl

Zaawansowana implementacja

Złote Wyprzedaże to największy klub zakupowy w Polsce oferujący ubrania i dodatki najlepszych światowych marek oraz znanych projektantów w promocyjnych cenach – nawet do 80% taniej w stosunku do pierwotnej ceny. Sprzedaż odbywa się w ramach kilkudniowych wyprzedaży, o których zarejestrowani użytkownicy są informowani za pomocą newslettera. Wzrost liczby zamówień spowodował ryzyko spowolnienia czasu ich realizacji i wystąpienia pomyłek przy wysyłce. Po osiągnięciu wysokiej skali sprzedaży konieczne było usprawnienie procesów związanych z realizacją zamówień i wysyłki towarów. Ze względu na nietypowy proces realizowania zamówienia (wydłużony czas od momentu zamówienia do wysłania produktu) integracja sklepu www.zlotewyprzedaze.pl wymagała zaawansowanych i dedykowanych rozwiązań po stronie Sheepla. W ramach współpracy rozwiązanie zostało wdrożone na rynek polski, bułgarski oraz rumuński, co wymagało dodatkowej integracji po stronie Sheepla, przewoźników Econt oraz Cargus.

Integracja i optymalizacja procesu

W Złotych Wyprzedażach Sheepla wdrożyła łącznie 8 metod dostawy, w tym punkty odbioru, które klient może wybrać za pośrednictwem mapki. Dzięki integracji klient oszczędza czas potrzebny na zarządzanie przesyłkami, minimalizuje koszty oraz automatyzuje i optymalizuje proces logistyczny biznesu.

Rozwiązania magazynowe

Rozwiązania IT Sheepla udostępniły podgląd stanu zamówień w czasie rzeczywistym na podstawie statusu przesyłki. Ma to duże znaczenie dla rozliczeń podatkowych. Wdrożenie Sheepla umożliwiło również bieżący monitoring na potrzeby sklepowego BOK-u – dzięki dostępowi do szczegółowej informacji sklep może zapewnić wysoką jakość obsługi. Sheepla zintegrowana jest również z WMS-em sklepu (magazynowym systemem informatycznym). Ciągły przepływ danych pomiędzy platformą a magazynem pozwala kontrolować jego stan. Wdrożenie aplikacji Sheepla Desktop App zautomatyzowało proces drukowania etykiet termicznych w magazynie. Po skompletowaniu produktów skanowany jest kod kreskowy znajdujący się na dokumencie WZ, system szczytuje dane przesyłki i etykieta jest drukowana automatycznie. W ramach integracji Sheepla wdrożyła także w Złotych Wyprzedażach moduł do obsługi zwrotów. Umożliwia on stałe kontrolowanie zwracanych produktów, wysyłanie automatycznych powiadomień do klientów i aktualizowanie bieżących stanów magazynowych.


Artykuł promocyjny

Artykuł pochodzi z

wydania specjalnego 2014

Kup ten numer

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.