Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Zwyczaje zakupowe „zniecierpliwionych” klientów

Z obserwacji rynku w ramach badań jakościowych ShoppingShow, które realizowane są w sposób ciągły od 2010 roku, wynika, że coraz bardziej zauważalne stały się pośpiech i zniecierpliwienie wśród konsumentów. Na pozór wydawać by się mogło, że to objaw konsumpcyjnego stylu życia, efekt tzw. makdonaldyzacji, o której jeszcze kilka lat temu rozprawiało i straszyło konsekwencjami wielu badaczy, a dzisiaj przestała już kogokolwiek dziwić. Ale nie, to raczej kształtująca się postawa konsumencka, która wymusza zupełnie nowe podejście do sprzedaży i to na wielu płaszczyznach.

Zwyczaje zakupowe „zniecierpliwionych” klientów

Czas czytania: ok. 16 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • jak kupują polscy konsumenci,
  • jaką rolę w procesie zakupowym pełnią urządzenia mobilne,
  • czym jest u-commerce,
  • kim jest i czym się charakteryzuje konsument digitalny,
  • czy integracja kanałów online z offline to „kaprys” czy może konieczna strategia sprzedaży.
Z obserwacji rynku w ramach badań jakościowych ShoppingShow, które realizowane są w sposób ciągły od 2010 roku, wynika, że coraz bardziej zauważalne stały się pośpiech i zniecierpliwienie wśród konsumentów. Na pozór wydawać by się mogło, że to objaw konsumpcyjnego stylu życia, efekt tzw. makdonaldyzacji, o której jeszcze kilka lat temu rozprawiało i straszyło konsekwencjami wielu badaczy, a dzisiaj przestała już kogokolwiek dziwić. Ale nie, to raczej kształtująca się postawa konsumencka, która wymusza zupełnie nowe podejście do sprzedaży i to na wielu płaszczyznach.

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.