Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Zobacz nowy numer "Marketer+"

Generowanie leadów i sprzedaży w internecie. Performance marketing w praktyce

Kup Teraz!

10 przykazań na…angażującą kreację reklamową

Przeprowadzone w ostatnim czasie badania jednoznacznie pokazują, jakie elementy sprawdzają się najlepiej w kreacji reklamowej online. Są to rich media. Raport „Digital Advertising Benchmark” (za rok 2015) pokazuje, że wskaźnik zaangażowania na standardowym banerze wynosi 1,76%, podczas gdy na banerze rich mediowym – 13,45%. Co zatem zrobić, by osiągnąć takie wyniki? Odpowiedź jest bardzo prosta. Należy wzbogacić swoje kreacje o kilka dodatkowych elementów.

10 przykazań na…angażującą kreację reklamową

1. Zajawka wideo

Chcąc zainteresować użytkownika filmem, warto wybrać kilka najlepszych kadrów, zapętlić je tak, żeby przyciągały, i obudować atrakcyjną grafiką. Taką reklamę warto zaprezentować na największych formatach displayowych, wyciszając dźwięk. Przygotowany w ten sposób baner uczyni reklamę intrygującą, a nie nachalną. Działa to tak jak teaser kinowy zachęcający do kliknięcia przycisku „play”.

1

2. Wideo

Do internetu można przenieść po prostu spot telewizyjny, ale warto wykorzystać też dodatkowe materiały reklamodawcy, takie jak poradniki, wywiady czy tzw. making-off. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenie w kreacji filmu w technologii 360° lub interaktywnego spotu, dzięki czemu użytkownik ma wpływ na to, co się dzieje w materiale. Tak przygotowany niestandardowy spot sam w sobie wciąga w interakcję.

3. Expand

Gdy po kliknięciu w kreację reklamową użytkownik zechce wejść w interakcję z Twoimi treściami, zaprezentuj mu elementy na warstwie ekspandowanej, które dodatkowo go zaangażują.

3

4. Interaktywność

Pozwól użytkownikowi „pobawić się” reklamowanym produktem. Wyobraź sobie, że umożliwiasz potencjalnemu kupcowi samochodu poznanie modelu, którym on się interesuje. Niech zmieni kolor, doda wybrane przez siebie elementy opcjonalne lub posłucha dźwięku silnika – zwłaszcza jeśli jest to samochód sportowy. A to wszystko ciągle w obrębie danej kreacji reklamowej.

5. Animacje

Wyobraźnię użytkownika najlepiej pobudzają wszelkiego rodzaju animacje. Jeśli na banerze pokazujesz samochód, to pozwól mu przejechać po ekranie. Jeśli reklamujesz film o dinozaurach, to niech pazury jednego z takich gadów rozdrapują warstwę ekspandowaną. Możliwości jest naprawdę wiele, a niepohamowana fantazja w tym przypadku jest jak najbardziej pożądana.

2

6. Informacje tekstowe

Rich media pozwalają dawkować informacje tekstowe. Nie musisz od razu zarzucać swojego odbiorcy skomplikowanymi i długimi opisami. Warto pokazać mu detale w momencie, gdy wykaże już zainteresowanie danym produktem i sam tego zapragnie.

7. Galeria zdjęć

Skoro na banerze jest już wideo, opisy tekstowe i dodatkowe animacje, to nie powinno zabraknąć również zdjęć. Daj użytkownikom szansę przyjrzeć się szczegółom, różnym opcjom kolorystycznym czy po prostu poznać produkt od środka.

7

8. Linki i przyciski CTA (ang. call to action)

Zaangażowanemu użytkownikowi warto dać możliwość przejścia na stronę docelową konkretnego produktu/usługi, zwłaszcza jeśli kreacja rich mediowa prezentuje ich kilka. Wyobraź sobie, że reklamujesz nowe kosmetyki, a spotem jest tutorial robienia makijażu. Użytkownik zainteresowany użytym w filmie konkretnym produktem otrzymuje możliwość przejścia do oferty  prezentowanego eyelinera, który pokazał się obok spotu w momencie używania go przez makijażystkę.

5

9. Wtyczki społecznościowe

Zaangażowany odbiorca chętnie podzieli się przyswojonymi treściami ze znajomymi. Umieszczając wtyczki społecznościowe, zachęcaj go do udostępniania i komentowania już z poziomu kreacji ekspandowanej.

4

10. Wyciągnij wnioski z kampanii…

…i kolejną zrób jeszcze lepszą, bazując na zachowaniach użytkownika oraz działaniach, jakie wykonał na kreacji.

Wdrażając powyższe punkty do swoich kreacji, wciągasz użytkowników w interakcje z Twoimi treściami. Przekłada się to na wyniki kampanii – CTR, wskaźnik zaangażowania i średni czas spędzony z kreacją.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.