Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Czytelnia Marketera – podcasty

Łukasz Kosuniak Łukasz Kosuniak
Data dodania: 10.01.2017 | b2b edukacja

Fot.: fotolia.com

W trzeciej części mini serii „Czytelnia Marketera” w ramach cyklu „ABC Marketingu B2B” czas na bardzo wygodne źródło wiedzy – podcasty. W Polsce stosunkowo mało popularne, są niezwykle pożyteczne dla osób, które nie chcą lub nie mogą czytać. Prowadząc auto, jadąc na rowerze, czy usypiając dziecko lepiej nie ryzykuj czytania – w takich sytuacjach znacznie lepiej sprawdzają się podcasty.

C

Czytelnia marketera – podcasty

Dziś przedstawiam moją listę podcastów, które sprawiają, że nawet najdłuższy korek czy kolejka do lekarza nie są czasem straconym.

Reklama

Podcasty zazwyczaj są osadzane na stronach autorów, dlatego podaję linki do każdej z nich. Warto tam zaglądać, bo często twórcy podcastów zamieszczają transskrypty, które mogą się przydać, jeżeli chcesz szybko wyszukać jakieś zagadnienie. O wiele wygodniej jest jednak korzystać z aplikacji mobilnej, dzięki czemu Twoje podcasty będą zawsze pod ręką. Ja najczęściej słucham ich w samochodzie w drodze do i z pracy. Oszczędzam w ten sposób sporo nerwów w korkach.

Posiadacze iPhone’ów znajdą wszystkie podcasty w iTunes, posiadacze Androidów muszą pobrać aplikację. Moim zdaniem najlepiej sprawdza się Pocket Casts (kosztuje kilkanaście złotych), ale takich aplikacji jest znacznie więcej zarówno dla Androida, iPhone’a oraz Windows Phone’a.

Pod każdym opisem znajdziesz link do podcastu w iTunes oraz w Pocket Casts.

Rozmowy B2B – Igor Bielobradek

W takim zestawieniu nie mogłem nie przyznać pierwszego miejsca podcastowi prowadzonemu przez Igora Bielobradka – eksperta marketingu B2B, który omawia bieżące wydarzenia, ciekawe publikacje oraz najnowsze trendy i zjawiska w marketingu oraz sprzedaży B2B. Igor dba o to aby każdy podcast zawierał jak najwięcej praktycznych wskazówek.

Przykładowe tytuły:

  • jakie trendy w marketingu B2B przyniesie rok 2017,
  • media społecznościowe stają się po prostu płatnym kanałem promocji,
  • Identyfikacja cyklu zakupowego klienta (ICZK).

Link Pocket Casts: http://pca.st/D75V

Link iTunes: https://itunes.apple.com/pl/podcast/podcast-rozmowy-b2b/id766045305

Strona WWW: b2b-marketing.pl  

Mała Wielka Firma, Marek Jankowski, Paweł Tkaczyk

Drugi polskojęzyczny podcast dotyczy szerokiego zagadnienia prowadzenia firmy. Znajdziesz tu nie tylko porady marketingowe ale i finansowe, związane z zarządzaniem firmą, zespołem itp. Jednym z autorów jest Paweł Tkaczyk, którego nie muszę chyba marketerom przedstawiać.

Przykładowe tytuły:

  • nietrafiona grupa docelowa,
  • content marketing – jak przyciągnąć czytelników na blog,
  • jak wybrać domenę internetową dla firmy.

Link Pocket Casts: http://pca.st/wra2

Link iTunes: https://itunes.apple.com/pl/podcast/ma-wielka-firma-mwf-prowadzenie/id351057279?mt=2

Strona WWW: spreaker.com/show/mala-wielka-firma

Content Inc with Joe Pulizzi

Joe Pulizzi – “ojciec chrzestny” Content Marketingu. Założyciel Content Marketing Institute. Prowadzi poza wieloma innymi kanałami, kilkuminutowy podcast, w którym każda audycja zawiera jedną praktyczną wskazówkę. Chodzi o to, aby słuchacz mógł jak najszybciej wprowadzić ją w życie. Bardzo ciekawa lektura dla dojrzałych firm oraz startupów, które chcą dzielić się swoją wiedzą z klientami, czyli zainteresowanych Content Marketingiem.

Przykładowe tytuły:

  • Publish Everywhere Does Not Work,
  • A New Business Case For Content Marketing,
  • How Sponsored Content Could Kill The Media.

Link Pocket Casts: http://pca.st/TP3A

Link iTunes: https://itunes.apple.com/us/podcast/content-inc-with-joe-pulizzi/id948387773

Strona WWW: contentmarketinginstitute.com

Online Marketing Made Easy with Amy Porterfield

Amy Porterfield to ekspert digital marketingu. Jest autorką książki “Facebook Marketing All in One for Dummies”. Jak sama mówi podcast jest jej ulubioną i główną formą kontaktu z potencjalnymi klientami.  Każda audycja to spora dawka praktycznych porad na temat prowadzenia i promowania firmy w sieci. Amy specjalizuje się szczególnie w generowaniu leadów poprzez social media, webinaria, content marketing czy e-mail marketing. Prowadzi bardzo popularne płatne kursy online, na które zazwyczaj po kilku minutach kończą się miejsca. Cenię Amy za zwięzłą formę i bardzo konkretne, praktyczne porady. Amy praktycznie do każdego podcastu dołącza dodatkowy materiał, który ułatwia wdrożenie jej porad.

Przykładowe tytuły:

  • 5 Common Facebook Ad Mistakes (and How to Fix Them),
  • How to Sell on a Webinar (Without Being Overly Salesy),
  • Five New Launch Lessons From My Most Successful Launch to Date

Link Pocket Casts: http://pca.st/F8xv3V

Link iTunes: https://itunes.apple.com/us/podcast/online-marketing-made-easy/id594703545?mt=2

Strona WWW: amyporterfield.com

ProBlogger Podcast: Blog Tips to Help You Make Money Blogging

Darren Rowse w swoim podcascie uczy jak sprawić aby Twój blog był popularny, wysoko ceniony I jeszcze przynosił dochód. Blogi Darrena: Digital-Photography-School.com oraz ProBlogger.net czyta ponad 5 milionów osób miesięcznie. Polecam marketerom, którzy prowadzą albo przygotowują się do uruchomienia firmowego bloga. Bardzo praktyczny blog, a porady proste w implementacji. Nic tylko słuchać i stosować. 

Przykładowe tytuły:

  • How to Use Quotes in Your Blog Content Legally and Ethically,
  • How I Doubled My Blogging Income and Had My Most Profitable Month Ever,
  • Three Things That Could Be Limiting the Potential of Your Blog.

Link Pocket Casts: http://pca.st/Z4fe

Link iTunes: https://itunes.apple.com/podcast/problogger-podcast-blog-tips/id1012723880

Strona WWW: problogger.com/podcast

The Smart Passive Income Online Business and Blogging Podcast

Pat Flynn  – twórca niezwykle popularnego bloga smartpassiveincome.com w podcaście o tym samym tytule dzieli się swoją wiedzą o wynikach swoich eksperymentów z nowymi formami promocji firmy, nowymi modelami biznesowymi czy narzędziami online marketingu. Eksperymenty zazwyczaj są bardzo udane, bo Pat jest źródłem inspiracji dla wielu blogerów. Pat ze szczegółami opisuje swoje strategie i zachęca do ich kopiowania. Jego ideą jest stworzenie produktów, które w swoim cyklu życia nie wymagają zbyt wiele wysiłku twórcy, a przynoszą regularny dochód. Myślisz, że to niemożliwe – sprawdź sprawozdania finansowe Pata – to jego wyróżnik – publikuje regularne raporty dotyczące jego przychodów i kosztów. Jest to niezwykle inspirujący podcast. Zachęcam do słuchania w poniedziałkowe poranki. Pat jest absolutną gwiazdą wśród blogerów i podcasterów, dlatego ma możliwość zapraszania bardzo interesujących gości. Wejdź również na jego stronę – znajdziesz tam bardzo dobry, darmowy kurs na temat tworzenia podcastów.

Przykładowe tytuły:

  • How Marco Schwartz Built a Business Based on the Internet of Things,
  • Step-by-Step Product Creation with Bryan Harris,
  • How to Become a Successful Affiliate Marketer

Link Pocket Casts: http://pca.st/spipod  

Link iTunes: https://itunes.apple.com/us/podcast/the-smart-passive-income-podcast/id383084001

Strona WWW: smartpassiveincome.com

Free Podcast Course – John Lee Dumas

John Lee Dumas to założyciel oraz prowadzący EntrepreneurOnFire. Ten podcast uczy… prowadzenia podcastu. Dowiesz się z niego, jak zacząć, jak skompletować sprzęt, jak monetyzować podcast oraz jak mądrze go promować. Praktyczne porady i odpowiedzi na pytania początkujących. 

Przykładowe tytuły:

  • Top 5 ways to monetize your Podcast audience,
  • The perfect Podcast launch plan,
  • Podcasting Equipment; a full explanation

Link Pocket Casts: http://pca.st/zCX5

Link iTunes: https://itunes.apple.com/us/podcast/free-podcast-course/id947671706?mt=2

Strona WWW: freepodcastcourse.com

Free Webinar Course – John Lee Dumas

Drugi podcast, którego autorem jest John Lee Dumas dotyczy organizacji, prowadzenia i wykorzystania w sprzedaży oraz marketingu webinarów. John zarobił w ten sposób ponad 1.5 miliona dolarów w jeden rok. W ponad sześćdziesięciu odcinkach podcastu dzieli się swoim doświadczeniem i daje praktyczne rady na temat wykorzystania webinarów w biznesie.   

Przykładowe tytuły:

  • The perfect Webinar email sequence,
  • How I generated $1.5 million on LIVE Webinars in 2014,
  • The 8-step Webinar process

Link Pocket Casts: http://pca.st/XnOP

Link iTunes: https://itunes.apple.com/us/podcast/free-webinar-course/id959407776?mt=2

Strona WWW: http://www.eofire.com/twc  

Podcasty Deloitte – Deloitte Poland

Jako przykład podcastu firmowego, polecam ten prowadzony przez Deloitte Polska. Komentarze ekspertów Deloitte na temat wybranych zagadnień biznesowych i gospodarczych. Większość tematów pochodzi z poza obszaru marketingu, ale podaję go jako przykład budowania eksperckiego wizerunku poprzez dzielenie się unikalną wiedzą.

Przykładowe tematy:

  • duże firmy a scena start-upowa,
  • rynek FinTech w Europie Środkowo-Wschodniej,
  • cyberprzestępcy mają dostęp nawet do 200 punktów umożliwiających atak na dużą firmę.

Link Pocket Casts: http://pca.st/fVVW

Link iTunes: https://itunes.apple.com/podcast/podcasty-deloitte/id290160885?mt=2

Strona WWW: deloitte.com/pl/podcasty

The Marketing Cloudcast

Drugi z firmowych podcastów prowadzony jest przez Salesforce. FirmaSalesforce, która znana jest jako producent bardzo popularnego CRM wchodzi intensywnie na rynek rozwiązań dla digital marketingu i dzięki podcastowi dzieli się wiedzą zewnętrznych i wewnętrznych ekspertów. Najnowsze trendy i narzędzia marketingu cyfrowego podane w bardzo ciekawej formie. Polecam szczególnie marketerom, który wdrożyli lub planują wdrożenie marketing automation. Salesforce pokazuje jak dobrze połączyć automatyzację marketingu z CRM.

Przykładowe tytuły:

  • What You Can Learn About Social From a B2B Software Company?
  • New Research: Content Marketing in 2017
  • Creating and Sharing Content on LinkedIn: The B2B Marketer’s Guide

Link Pocket Casts: http://pca.st/dM5n

Link iTunes: https://itunes.apple.com/us/podcast/the-marketing-cloudcast/id1034077637?mt=2

Strona WWW: marketingcloudcast.libsyn.com/podcast

 

To moja osobista lista podcastów, które mam nadzieje, przydadzą się i Tobie. Jak widzisz nie wszystkie skupiają się na marketingu B2B, część z nich to po prostu dobre przykłady do naśladowania. Jeżeli uważasz, że listę należy powiększyć – podaj swoje propozycje w komentarzach lub w social mediach pod tagiem #ABCMarketinguB2B.

 

Zobacz pozostałe artykuły tego cyklu:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na Newsletter, a nic Cię nie ominie.

Zobacz także

  • http://b2b-marketing.pl/ B2B Marketing Igor Bielobradek

    Bardzo dziękuję za to wyróżnienie! – to bardzo motywuje do dalszej pracy i produkcji kolejnych odcinków „Rozmów B2B” ;-) Pozdrowienia!

  • http://marketerinternetowy.pl/ Marketer Internetowy

    Dzięki za przydatną listę. Na pewno się przyda wielu początkującym.
    Pozdrawiam! :)

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły