Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Czytelnia Marketera B2B – książki

Świat marketingu B2B czasem wydaje się mniej dynamiczny niż jego konsumencka część. To tylko pozory. W rzeczywistości ta dziedzina rozwija się w nieprawdopodobnym tempie i co kilka tygodni pojawiają się ciekawe zasoby lub narzędzia.

Czytelnia Marketera B2B – książki

Czytelnia Marketera B2B

Dlatego kolejne hasło w Akademii Marketingu B2B to C jak „Czytelnia Marketera B2B”. Aby zachować stosunkowo zwięzłą formę, w pierwszej części zaprezentuję najciekawsze moim zdaniem książki. W kolejnych tygodniach przejdziemy do blogów, witryn www, podcastów i ebooków.

Książki

Zacznę od najważniejszego moim zdaniem autora i moderatora niezwykle ciekawego projektu: Content Marketing Institute – Joe Pulizzi. Zasługuje on na osobny nagłówek w naszej serii:

Content Marketing – Joe Pulizzi

Ten niezwykle aktywny pisarz, manager i promotor content marketingu wydał szereg książek, z których każda warta jest czytania, podkreślania i cytowania. Oto one:

Content Marketing – pozostali

  • Jedną z pierwszych książek o content marketingu, jaką w ogóle miałem okazję czytać była: Youtility: Why Smart Marketing Is about Help Not Hype. Dzięki niej zrozumiałem, że warunkiem dobrej treści jest nie tylko jej atrakcyjność, ale też przydatność – użyteczność. Wiedza, którą się dzielimy produkując treści musi być podana tak, aby jak najszybciej można ją było zastosować. Dla mnie było to ważne odkrycie.
  • W budowaniu platformy, dzięki które treść będzie widoczna i skuteczna może pomóc książka: Platform: Get Noticed in a Noisy WorldAutor Michael Hayatt to wybitny bloger i przedsiębiorca, który zbudował swoją pozycję stosując innowacyjne metody tworzenia i promocji treści.

Analiza potrzeb klienta i rozeznanie rynku

Marketing Automation

Jeżeli chcesz dowiedzieć się skąd wzięła się automatyzacja marketingu – polecam dwie książki. Pierwsza to Digital Body Language – napisana przez Stevena Woodsa – jednego z założycieli firmy Eloqua, która zanim jeszcze została zakupiona przez Oracle była ikoną marketing automation dzięki stworzeniu doskonałego narzędzia MA oraz wzorcowemu stosowaniu content marketingu.

Druga książka: Revenue EngineGdzie jednym z autorów jest wspomniany wyżej Steven Woods, dotyczy zagadnienia Revenue Performane Management. Dla każdego managera doskonałe wprowadzenie do zagadnienia, które jak się okazuje jest bardzo ściśle powiązane z zarządzaniem i automatyzacją marketingu.

Social Media i Branding

Pierwszą poświęconą w całości mediom społecznościowym książką, którą przeczytałem była: The B2B Social Media Book: Become a Marketing Superstar by Generating Leads with Blogging, LinkedIn, Twitter, Facebook, Email, and More. Polecam szczególnie marketerom B2B rozpoczynającym lub planującym działania B2B w mediach społecznościowych.

Legendarny Philip Kotler zagadnieniom marketingu B2B poświęcił książkę: B2B Brand Management. Jako współautor w charakterystyczny dla siebie sposób pokazuje podstawowe różnice pomiędzy budowaniem marki oraz jej komunikacją pomiędzy B2B i B2C.

Polecam też książkę, której autorka  – Viveka von Rosen skupia się na konkretnym narzędziu social media – LinkedIn. W książce: LinkedIn Marketing: An Hour a Day przedstawia szereg porad dotyczących wykorzystania Linkedin w marketingu i sprzedaży. Porady podzielone są na niewielkie rozdziały ułatwiające szybkie zastosowanie zdobytej wiedzy.

Oczywiście to moja subiektywna lista – niestety w 100% złożona z anglojęzycznych tytułów. W kolejnych częściach (blogi, podcasty, wydawnictwa) sytuacja polskich tytułów będzie wyglądała trochę lepiej. Na pewno są wartościowe książki dla B2B marketerów, których nie znam. Podziel się proszę własną listą w komentarzu lub używając hashtagu #ABCMarketinguB2B.

Uwaga: nie mam żadnych korzyści finansowych z zamieszczania linków do książek. W Akademii Marketingu B2B opisałem zjawisko afiliacji, ale w tym przypadku z niego nie skorzystam. Robię to, bo wydaje mi się, że może to być przydatne – szczególnie jeżeli korzystasz z ebooków. 

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.