Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Czytelnia Marketera B2B – książki

Łukasz Kosuniak Łukasz Kosuniak
Data dodania: 20.12.2016 | książki

Fot.: fotolia.com

Świat marketingu B2B czasem wydaje się mniej dynamiczny niż jego konsumencka część. To tylko pozory. W rzeczywistości ta dziedzina rozwija się w nieprawdopodobnym tempie i co kilka tygodni pojawiają się ciekawe zasoby lub narzędzia.

Czytelnia Marketera B2B

Dlatego kolejne hasło w Akademii Marketingu B2B to C jak „Czytelnia Marketera B2B”. Aby zachować stosunkowo zwięzłą formę, w pierwszej części zaprezentuję najciekawsze moim zdaniem książki. W kolejnych tygodniach przejdziemy do blogów, witryn www, podcastów i ebooków.

Reklama

Książki

Zacznę od najważniejszego moim zdaniem autora i moderatora niezwykle ciekawego projektu: Content Marketing Institute – Joe Pulizzi. Zasługuje on na osobny nagłówek w naszej serii:

Content Marketing – Joe Pulizzi

Ten niezwykle aktywny pisarz, manager i promotor content marketingu wydał szereg książek, z których każda warta jest czytania, podkreślania i cytowania. Oto one:

Content Marketing – pozostali

  • Jedną z pierwszych książek o content marketingu, jaką w ogóle miałem okazję czytać była: Youtility: Why Smart Marketing Is about Help Not Hype. Dzięki niej zrozumiałem, że warunkiem dobrej treści jest nie tylko jej atrakcyjność, ale też przydatność – użyteczność. Wiedza, którą się dzielimy produkując treści musi być podana tak, aby jak najszybciej można ją było zastosować. Dla mnie było to ważne odkrycie.
  • W budowaniu platformy, dzięki które treść będzie widoczna i skuteczna może pomóc książka: Platform: Get Noticed in a Noisy WorldAutor Michael Hayatt to wybitny bloger i przedsiębiorca, który zbudował swoją pozycję stosując innowacyjne metody tworzenia i promocji treści.

Analiza potrzeb klienta i rozeznanie rynku

Marketing Automation

Jeżeli chcesz dowiedzieć się skąd wzięła się automatyzacja marketingu – polecam dwie książki. Pierwsza to Digital Body Language – napisana przez Stevena Woodsa – jednego z założycieli firmy Eloqua, która zanim jeszcze została zakupiona przez Oracle była ikoną marketing automation dzięki stworzeniu doskonałego narzędzia MA oraz wzorcowemu stosowaniu content marketingu.

Druga książka: Revenue EngineGdzie jednym z autorów jest wspomniany wyżej Steven Woods, dotyczy zagadnienia Revenue Performane Management. Dla każdego managera doskonałe wprowadzenie do zagadnienia, które jak się okazuje jest bardzo ściśle powiązane z zarządzaniem i automatyzacją marketingu.

Social Media i Branding

Pierwszą poświęconą w całości mediom społecznościowym książką, którą przeczytałem była: The B2B Social Media Book: Become a Marketing Superstar by Generating Leads with Blogging, LinkedIn, Twitter, Facebook, Email, and More. Polecam szczególnie marketerom B2B rozpoczynającym lub planującym działania B2B w mediach społecznościowych.

Legendarny Philip Kotler zagadnieniom marketingu B2B poświęcił książkę: B2B Brand Management. Jako współautor w charakterystyczny dla siebie sposób pokazuje podstawowe różnice pomiędzy budowaniem marki oraz jej komunikacją pomiędzy B2B i B2C.

Polecam też książkę, której autorka  – Viveka von Rosen skupia się na konkretnym narzędziu social media – LinkedIn. W książce: LinkedIn Marketing: An Hour a Day przedstawia szereg porad dotyczących wykorzystania Linkedin w marketingu i sprzedaży. Porady podzielone są na niewielkie rozdziały ułatwiające szybkie zastosowanie zdobytej wiedzy.

Oczywiście to moja subiektywna lista – niestety w 100% złożona z anglojęzycznych tytułów. W kolejnych częściach (blogi, podcasty, wydawnictwa) sytuacja polskich tytułów będzie wyglądała trochę lepiej. Na pewno są wartościowe książki dla B2B marketerów, których nie znam. Podziel się proszę własną listą w komentarzu lub używając hashtagu #ABCMarketinguB2B.

Uwaga: nie mam żadnych korzyści finansowych z zamieszczania linków do książek. W Akademii Marketingu B2B opisałem zjawisko afiliacji, ale w tym przypadku z niego nie skorzystam. Robię to, bo wydaje mi się, że może to być przydatne – szczególnie jeżeli korzystasz z ebooków.  

 

Zobacz pozostałe artykuły tego cyklu:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na Newsletter, a nic Cię nie ominie.

Zobacz także

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły