Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Zobacz nowy numer "Marketer+"

Generowanie leadów i sprzedaży w internecie. Performance marketing w praktyce

Kup Teraz!

Czytelnia Marketera – blogi

W poprzedniej części tej mini serii w ramach ABC Marketingu B2B przedstawiłem książki, które moim zdaniem warto dołączyć do swojej biblioteki. Dziś dwa dodatkowe źródła wiedzy, które towarzyszą mi na co dzień – blogi i podcasty.

Czytelnia Marketera – blogi

Blogi, które warto znać:

Content Marketing:

  • Content Marketing Institute obowiązkowy adres dla każdego zainteresowanego content marketingiem. Prowadzony przez legendarnego Joe Pulizzi’ego jest nieocenionym źródłem fachowej wiedzy i inspiracji dla marketerów nie tylko z obszaru B2B.
  • B2B-Marketing – polskojęzyczny blog prowadzony przez Igora Bielobradka – eksperta w obszarze marketingu B2B. Igor porusza wiele interesujących zagadnień (min.generowanie leadów, automatyzacja marketingu) a jego szczególnym zainteresowaniem cieszy się tematyka content marketingu. Warto podkreślić, że to jedyny znany mi Polak, który miał okazję wygłosić prezentację podczas Content Marketing World – najważniejszej na świecie konferencji poświęconej tematyce content marketingu. Igor również posiada swoją listę polecanych książek i stron, na którą regularnie zaglądam.

Automatyzacja Marketingu i Generowanie Leadów:

  • Blog Eloqua – obecnie Oracle Marketing Cloud – Nie znajdziesz tu nachalnego komunikatu produktowego, ale użyteczną wiedzę podzieloną na przyswajalne fragmenty. To jeden z najlepszych blogów o automatyzacji marketingu jakie obserwuję.
  • Blog SalesforceSalesforce – producent świetnego narzędzia CRM dołączył do ligi producentów marketing automation. I bardzo szybko zmniejsza dystans do liderów. Warto obserwować ten blog, bo kto jak kto, ale to właśnie Salesforce będzie w stanie wytłumaczyć sprzedawcom korzystającym z CRM wartość marketing automation. Podobnie jak w przypadku Eloqua wiele wartościowych treści połączonej z umiejętnie podanym komunikatem produktowym.  
  • Hubspot i Marketo to mniej znane w Polsce firmy tworzące narzędzia dla marketerów B2B. Jednak ich blogi to bardzo cenne źródła wiedzy na temat generowania leadów, automatyzacji marketingu i content marketingu.
  • Warte polecenia blogi prowadzą również polskie firmy tworzące rozwiązania e-mail i marketing automation. Ja polecam szczególnie blog Getresponse oraz Salesmanago, który dzieli się konkretną i prostą w implementacji wiedzą na blogu.

Prowadzenie bloga

  • Problogger Jeżeli chcesz zostać gwiazdą blogosfery – koniecznie dodaj ten adres do ulubionych. Ponad 8000 postów, każdy warty nauczenia się na pamięć. Jego założyciel, Darren Rowse, zdobywał wiedzę promując przy pomocy bloga swoją firmę fotograficzną. Obecnie jest bloggerem, cenionym ekspertem, podcasterem, autorem książek i ebooków i ciągle znajduje czas, aby uczyć technik fotografii.
  • Blog Michała Szafrańskiego  – kolejny polski akcent, którego nie mogło zabraknąć. Nie jest to typowy blog dla marketerów, ale sposób w jaki Michał zawojował polską blogosferę budzi mój niekłamany podziw. Posty Michała to często elaboraty rozkładające na czynniki pierwsze różne aspekty optymalizacji budżetu, prowadzenia biznesu czy prowadzenia bloga i podcastu. Michał dzięki dbałości o jakość produkowanych treści stał się wzorem do naśladowania dla wielu profesjonalnych bloggerów. Warto dodać do ulubionych nawet jeżeli… nie lubisz oszczędzać pieniędzy.

Digital Marketing i social media

  • Social Media Examiner – przystępnie o trendach, narzędziach i sposobach promowania biznesu w mediach społecznościowych. Blog zbudowany jest głównie w oparciu o wywiady z ekspertami i osobami, które dzięki umiejętnemu wykorzystaniu mediów społecznościowych odniosły spektakularne sukcesy biznesowe. Dla mnie jest to ciekawa baza do wychwytywania nowych, ciekawych osób do obserwowania.
  • Pat Flynn – niezwykle inspirujący blogger, podcaster i przedsiębiorca, którego dewizą jest absolutna transparentność. Oznacza to, że publikuje swoje zestawienia przychodów i kosztów. Pat na swojej stronie testuje nowe strategie prowadzenia biznesu w sieci i dzieli się wnioskami niezależnie od efektu. Sam nazywa siebie królikiem doświadczalnym. Dzięki jego poradom możesz przejść przyspieszony kurs najnowszych trendów w digital marketingu nie wychodząc z domu.
  • Jeżeli chcesz zacząć stosować Social Selling, polecam Blog Linkedin Znajdziesz tam sporo informacji nie tylko o biznesowych narzędziach Linkedin, ale też ciekawe porady na temat social sellingu.

Channel Marketing

W B2B wiele firm działa w modelu pośrednim – resellerskim. Stosunkowo niewiele jest dobrych treści na temat marketingu do i przez resellerów.

  • Channel Marketer Report – witryna, która zbiera nowości na temat programów, technologii i trendów w świecie channel marketingu B2B. Wartościowy adres dla poszukiwaczy pomysłów i inspiracji.
  •  Blog firmy Avertek, dostawcy platformy do zarządzania procesami sprzedaży i marketingu resellerskiego, w którym temat channel marketingu jest omawiany w dwóch perspektywach – dostawcy i resellera. Bardzo użyteczna i pożyteczna wiedza.
  • Blog Channel Insider będzie szczególnie przydatny jeżeli pracujesz w branży IT. Jest tworzony na potrzeby sprzedawców usług dodanych tzw. Value Added Resellers, którzy są oczkiem w głowie producentów rozwiązań i sprzętu IT. Przegląd zagadnień sprzedażowych i marketingowych specyficznych dla channel marketingu w branży IT.

To oczywiście moja subiektywna lista blogów, które w miarę regularnie śledzę. Oczywiście w sieci jest znacznie więcej cennych źródeł wiedzy o marketingu B2B, dlatego potraktuj to zestawienie jako punkt startowy i stwórz własną listę. Podziel się nią w komentarzach, na Twitterze albo LinkedIn dodając #ABCMarketinguB2B – niech pozostali czytelnicy też skorzystają.

Wielu bloggerów z mojej listy prowadzi też podcasty i videoblogi – przedstawię je w kolejnej części miniserii Czytelnia Marketera w ramach ABC Marketingu B2B.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.