Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Monitoring sieci – niezbędne narzędzie marketera

W kolejnym odcinku cyklu Narzędzia Marketera rozmawiamy z Mikołajem Winkielem z Brand24 o monitoringu sieci.

Monitoring sieci – niezbędne narzędzie marketera

Czas czytania: ok. 2 minuty

Z artykułu dowiesz się:
  • co zyskuje firma korzystając z monitoringu sieci,
  • kto powinien korzystać monitoringu.

mikoaj-winkiel

Dlaczego warto korzystać z narzędzi do monitoringu internetu?

Przede wszystkim dlatego, że warto wiedzieć i znać opinie jakie pojawiają się w sieci. A w internecie ludzie rozmawiają o wszystkim. Daje to ogromne pole do badań czy analityki zachowań klientów. Dzięki temu można się dowiedzieć m.in.:

Odpowiedzi udzielił Mikołaj Winkiel, Brand24
  • jakie są mocne i słabe strony naszych produktów,
  • co dla internautów jest najważniejsze,
  • na co powinniśmy zwrócić mniejszą uwagę chociażby przy promocji/marketingu.

Monitoring pozwala także na profesjonalną obsługę klienta online, który często swoje żale wylewa w mediach społecznościowych, warto więc trzymać rękę na pulsie. Pozwala to także na szybką reakcję na rodzące się bardzo często w sieci kryzysy. To zaledwie kilka przykładów na to jakie korzyści zyskuje firma korzystając monitoringu.

A jak monitoring może przełożyć się na zyski dla firmy?

Monitoring można wykorzystać np. do social sellingu, czyli do wyszukiwania możliwości sprzedażowych.

Przykład:

duża część internautów zamiast szukać w sieci produktu czy rozwiązania, pisze o swoich poszukiwaniach na Twitterze albo Facebooku – jeżeli nasze rozwiązanie może rozwiązać problem internauty to mamy gotowego klienta.

Działania w oparciu o monitoring mogą też przynieść zyski w dłuższej perspektywie – bo takie działania poprawiają wizerunek. A dobry wizerunek powoduje, że więcej konsumentów jest skłonnych rozważyć ofertę danej firmy.

Kto powinien korzystać z takich narzędzi?

Każdy. Monitoring może być przydatny na każdym etapie istnienia biznesu, a nawet przed jego startem. Możliwości monitoringu wykraczają dalece poza monitoring marki.

  • Jeżeli potrzebujemy zrobić research przed startem produktu – monitoring pozwala na zbadanie grupy docelowej, ich zachowań czy miejsc w których nasi przyszli klienci są najaktywniejsi.
  • Możemy również, dzięki monitoringowi kategorii, wyłapać liderów opinii, których następnie możemy zaprosić do kampanii promocyjnej.

Tak naprawdę z monitoringu może korzystać każdy – od małych, lokalnych biznesów do największych korporacji. I każdy powinien.

Dowiedz się więcej o narzędziach marketera

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.