Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Skuteczna kampania linków sponsorowanych

Justyna Bakalarska Justyna Bakalarska
Data dodania: 21.10.2016 | marketing w wyszukiwarkach

Fot.: fotolia.com

W kolejnym odcinku cyklu Narzędzia marketera przyglądamy się ponownie kampaniom linków sponsorowanych. Wiedzą na ich temat dzieli się w wywiadzie Edyta Wsół - certyfikowany specjalista Google AdWords.

z artykułu dowiesz sie
  • jak optymalizować kampanie AdWords,
  • jakie błędy można popełnić w tym zakresie,
  • kiedy zdecydować się na audyt kampanii.

edytaJakie są najskuteczniejsze sposoby optymalizacji kampanii linków sponsorowanych?

Optymalizacja kampanii AdWords jest złożonym procesem, który różni się w zależności od typu kampanii oraz celu prowadzonych działań. Inaczej należy podejść do kampanii produktowej, dążącej do maksymalizacji liczby transakcji, a inaczej do kampanii wizerunkowej mającej budować świadomość marki. Jednak dla wszystkich można wskazać cechy wspólne, o które należy zadbać, by kampanie przynosiły pożądane rezultaty.

Reklama

Optymalizacja zaczyna się już na etapie tworzenia struktury kampanii. Klarowny podział na grupy reklam z dopasowanymi tematycznie słowami kluczowymi/grupami produktów/miejscami docelowymi itd. (w zależności od metody kierowania) to połowa sukcesu, ponieważ dobrze zorganizowanym kontem zarządza się szybciej i efektywniej.

Kolejny krok to stworzenie reklam. Ich treść i atrakcyjne przedstawienie oferty w formie graficznej lub tekstowej powinno zachęcać użytkownika do kliknięcia w nie. Ważne jest także to, aby reklama pokazywała korzyści dla potencjalnego klienta oraz zawierała wezwanie do działania. Nie bez znaczenia jest też landing page, na którym osoba klikająca w reklamę powinna odnaleźć to, czego szukała.

Gdy kampania jest już stworzona, przychodzi czas na monitoring działań. Na ten etap składa się między innymi:

  • dostosowywanie stawek,
  • wykluczanie niepożądanych lub mało skutecznych słów kluczowych i miejsc docelowych,
  • testowanie nowych reklam.

Aby skuteczność kampanii wzrastała, należy analizować prowadzone działania za pomocą narzędzia Google Analytics, które po połączeniu z kontem AdWords daje dostęp do wielu interesujących statystyk mogących pomóc w lepszym optymalizowaniu kampanii.

Co może wpływać na brak skuteczności w kampaniach linków sponsorowanych?

Odpowiedź na to pytanie zawiera się częściowo w poprzednim. Osoby mające znikomą wiedzę o systemie Google AdWords popełniają podstawowe błędy podczas przygotowywania struktury kampanii. Poza złym doborem typu kampanii, często powielaną złą praktyką jest przygotowanie jednej kampanii kierowanej na sieć wyszukiwania z jedną grupą reklam i bardzo dużą liczbą słów kluczowych. To z kolei negatywnie wpływa na skuteczność komunikatów reklamowych, które nie są idealnie dopasowane do poszczególnych fraz.

Na obniżenie skuteczności kampanii linków sponsorowanych wpływa też dopasowanie słów kluczowych. Domyślnie każde słowo w kampanii posiada dopasowanie przybliżone, co może powodować, że reklamy będą się wyświetlać nie tylko na wskazane słowo, ale i jego synonimy. Z kolei dopasowanie ścisłe może aż nadto zawęzić zasięg słów, dlatego typ dopasowania trzeba dobrać do potrzeb kampanii, jak i budżetu, jakim dysponuje reklamodawca.

Kolejne błędy tkwią w tekstach reklam, które mogą mieć zbyt ogólne opisy lub linkują do nieadekwatnych stron docelowych, przez co użytkownicy albo nie klikną w reklamę w ogóle, albo znajdą się na stronie, która nie odpowiada ich wyszukiwaniu i związanych z nim oczekiwań.

Czynników sprawiających, że kampanie nie przynoszą efektów jest wiele i należy stale monitorować wszystkie dostępne ustawienia, aby skuteczność działań rosła.

Jaki powinien być sygnał do tego aby sięgnąć po audyt kampanii? Kto i kiedy powinien się na niego decydować?

Najczęstszą przyczyną sięgnięcia po audyt kampanii linków sponsorowanych jest niezadowolenie klientów z dotychczas prowadzonych działań. Jak wiadomo, każda firma lub osoba zlecająca optymalizację kampanii ma wobec nich konkretne oczekiwania związane z realizacją różnych celów biznesowych. Gdy te cele nie są osiągane, pojawia się wątpliwość co do skuteczności kampanii AdWords i to jest moment, w którym należy zlecić przeprowadzenie audytu. Pomoże on ocenić, w których elementach kampanii znajdują się błędy i jakie są możliwości ich naprawy, co pozwoli prowadzić bardziej efektywne działania.

Dowiedz się więcej o narzędziach marketera

Zobacz pozostałe artykuły tego cyklu:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na Newsletter, a nic Cię nie ominie.

Zobacz także

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły