Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Testy A/B – co powinien o nich wiedzieć każdy marketingowiec?

Łukasz Kosuniak Łukasz Kosuniak
Data dodania: 13.09.2016 | testy A/B

Fot.: fotolia.com

Testy A/B to kolejne hasło, które w swoim cyklu "ABC makretingu B2B" porusza Łukasz Kosuniak. Autor raz w tygodniu prezentuje jeden termin istotny dla zrozumienia najważniejszych zagadnień marketingu B2B.

A

A/B testing

Kiedyś o wyglądzie e-maila albo witryny WWW decydowali marketerzy, developerzy i wszyscy, którym wydawało się, że się na tym znają. Oczywiście profesjonalni marketerzy posługiwali się wiedzą opartą na badaniach eye trackingu czy heatmapach, ale ciągle było to pogranicze nauki i sztuki.

Reklama

Działo się tak, dopóki narzędzia analitycznie nie stały się na tyle dostępne, że najprościej jest wyprodukować kilka wersji strony, e-maila czy posta w sieciach społecznościowych, a następnie sprawdzić na małej grupie użytkowników, która wersja ma największy współczynnik otwarcia (open rate – OR) oraz liczbę kliknięć (click through rate – CTR).

Marketerzy B2B ciągle jeszcze mają sporo do nadrobienia w stosunku do koleżanek i kolegów z B2C, gdzie żadna licząca się kampania nie wejdzie na rynek bez wykonania tego typu testów.

Dobre narzędzia marketing automation (poprzednie hasło elementarza) posiadają tego typu moduły, dzięki czemu tworząc nową zautomatyzowaną kampanię, można zacząć od wykonania testu A/B, żeby treści miały jak największą skuteczność oraz by pracować na faktach i danych, a nie subiektywnym poczuciu estetyki.

Regularne stosowanie testów A/B sprawia też, że uczysz się od swoich klientów, jak powinien wyglądać skuteczny e-mailing, banner czy post w sieci społecznościowej.

Czy warto?

Liczby mówią same za siebie. Blog optimizely.com podaje kilka ciekawych przykładów:

  • Discovery dzięki testom A/B zwiększyło zaangażowanie w treści video o 6%,
  • Sony, stosując testy A/B do swojej strony e-commerce, zwiększyło sprzedaż o 20%,
  • Comscore, testując m.in. treści z wypowiedziami klientów, zwiększył liczbę leadów wygenerowanych w ten sposób o 69%.

Więcej o testach A/B:

Sprawdzony proces przeprowadzania testów A/B – artykuł z bloga Conversion.pl opisujący proces testów A/B oraz potencjalne pułapki, jakie w tym procesie czekają,

A/B Testing – teoria i praktyka testów A/B oraz konkretne przykłady rezultatów.

Zobacz pozostałe artykuły tego cyklu:

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na Newsletter, a nic Cię nie ominie.

Zobacz także

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły