Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Zobacz nowy numer "Marketer+"

Jak tworzyć przekaz do klienta? Skuteczna komunikacja i promocja marki

Kup Teraz!

Legalna Baza – o czym pamiętać przed wysyłką mailingu do baz zewnętrznych

Legalna Baza to pierwszy projekt edukacyjny w Polsce, stanowiący źródło rzetelnej wiedzy dla osób, które zamierzają skorzystać z wysyłki do zewnętrznych baz mailingowych.

Legalna Baza – o czym pamiętać przed wysyłką mailingu do baz zewnętrznych

Cel projektu

Kupno baz mailingowych jest obarczone dużym niebezpieczeństwem – w większości oferty sprzedaży baz są w Polsce działaniami niezgodnymi z prawem. Mimo to, na rynku funkcjonuje wiele podmiotów, które oferują zakup wolumenów, od kilku, ściśle wyselekcjonowanych adresów po kilkumilionowe bazy.

Właściciele firm oraz marketerzy nie posiadający własnej bazy mailingowej, świadomi wysokiej skuteczności działań w kanale email, często wybierają je jako główny sposób dotarcia do swoich klientów. Ze względu na brak wiedzy w tym zakresie, często padają ofiarami osób, które podają się za administratorów baz danych lub wprost oferują ich zakup.

Osoby, które chcą rozpocząć działania email marketingowe, w pierwszej kolejności przeszukują internet w poszukiwaniu ofert sprzedaży baz klientów. W serwisach aukcyjnych można znaleźć mnóstwo ofert tego typu, zarówno B2B jak i B2C. Należy jednak pamiętać, że wysyłka kampanii mailingowej na pozyskane w ten sposób adresy, niesie za sobą szereg negatywnych konsekwencji, których często kupujący nie są świadomi.

Wysyłka mailingowa na adresy z zakupionej bazy to przede wszystkim strata zainwestowanych pieniędzy. Oferowane bazy są pełne nieistniejących adresów odbiorców, a także adresów-pułapek, tzw. spamtrapów, umieszczanych przez dostawców poczty elektronicznej. Taki adres jest użyty wyłącznie w jednym celu – jeśli ktoś zrealizuje na niego wysyłkę, zostanie przez dostawcę zablokowany i straci możliwość późniejszych wysyłek na wszystkie adresy, będące w domenie dostawcy poczty.

Wysyłka do kupionej bazy to także ryzyko sankcji prawnych. Może ona skutkować nałożeniem kary w wysokości nawet do 3% przychodu firmy osiągniętego w poprzednim roku kalendarzowym. Co więcej, wszczęte postępowanie może być skutkiem skargi osoby prywatnej jak i urzędu.

Celem projektu Legalna Baza jest edukowanie rynku w zakresie korzystania z wysyłek do legalnych baz mailingowych, które jako jedyne gwarantują skuteczność tych działań.

Projekt dostarcza sprawdzonych informacji na temat:

  • samodzielnego weryfikowania rzetelności ofert poszczególnych administratorów baz danych,
  • legalnych rozwiązań w zakresie wysyłek zewnętrznych,
  • aktualnego stanu prawnego, jeśli chodzi o prowadzenie działań email marketingowych,
  • zagrożeń płynących z zakupu nielegalnych baz.

Do kogo skierowany jest projekt?

Odbiorcami projektu są wszystkie osoby, dla których email marketing to skuteczne narzędzie pozyskiwania nowych klientów a nie posiadają jeszcze własnej bazy mailingowej i chcą skorzystać z wysyłki zewnętrznej.

Korzystanie z zasobów Legalnej Bazy nie wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy oraz jest bezpłatne.

Partnerzy

Legalną Bazę tworzą praktycy i eksperci branżowi, dzięki czemu jest ona źródłem rzetelnych informacji. Wysoki poziom merytoryczny udostępnianych treści potwierdza również patronat uznanych podmiotów branży marketingowej takich jak: IAB Polska, Marketer+, Marketing przy kawie, Nowa Sprzedaż czy Dziennik Internautów.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.