Logowanie dla prenumeratorów

Pamiętaj mnie
Nie masz jeszcze prenumeraty Marketer+?
Nic straconego.

Zamów teraz »

×

Szukaj w serwisie

×

Bezpłatny newsletter

Na starcie otrzymasz:

Wyrażam zgodę na otrzymywanie Newslettera marketerplus.pl i informacji marketingowych zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).

×

Mixx Awards 2016: Jury wskazało kampanie, które mają szansę na złoto, srebro lub brąz

Redakcja Redakcja
Data dodania: 08.11.2016 | kampanie reklamowe

Za nami ostatnie, wielogodzinne posiedzenie Jury konkursu Mixx Awards 2016, organizowanego przez IAB Polska. W tegorocznej, dziesiątej edycji wpłynęła rekordowa liczba 226 zgłoszeń, z których ostatecznie do konkursu zakwalifikowano 218. To ponad dwukrotny wzrost w stosunku do edycji konkursu w poprzednich latach. Zdaniem jurorów ilość zdecydowanie przeszła w jakość, co wskazuje na dużą kreatywność i odwagę w forsowaniu świeżych, nowatorskich pomysłów na komunikację z rynkiem.

– Rekordowa liczba zgłoszonych prac świadczy przede wszystkim o rosnącej popularności i dużym prestiżu konkursu Mixx Awards – powiedział Bartosz Dobrzyński, Dyrektor Marketingu Play, Przewodniczący Jury. – Już nominacja jest formą docenienia kampanii zasługujących na zauważenie przez rynek i Jury. Złoto, srebro i brąz zarezerwowaliśmy dla kampanii wybitnych, które mocno wykraczają poza wszelkie schematy – dodaje.

Reklama

Aż 49 kampanii zdobyło łącznie 65 nominacji, w 15 konkursowych kategoriach, do złotych, srebrnych lub brązowych statuetek Mixx Awards. Niektóre ze zgłoszonych projektów – między innymi kampanie Allegro – Legendy Polskie, H&M Love Songs, Orange – Historie na Kartę, Alivia – Wojna z rakiem, łap jaja, Kilobity na Czarity oraz Nie chcę być strażakiem – powalczą o nagrody w kilku kategoriach.

Jurorzy podkreślają, że w tegorocznej edycji – oprócz kampanii dużych, znanych marek – bardzo mocna była reprezentacja kampanii społecznych i non-profit.

Cieszę się, że tak dużo zgłoszono kampanii społecznych i non-profit. Takie projekty często bywają efektowne, jednak nie zawsze idzie to w parze z ich skutecznością. Z tym większą przyjemnością nasze liczne nominacje zdobyły w tym roku kampanie, które były zarówno efektowne, jak i efektywne – skomentowała Anna Gruszka reprezentująca Universal McCann, jurorka grupy eksperckiej Efektywność.

Zauważanym, silnym trendem w zgłaszanych projektach był udział opiniotwórczych, znanych postaci – tzw. influencerów. Jurorzy poświęcili bardzo dużo uwagi tym zgłoszeniom.

– Analizując liczne kampanie z udziałem influencerów staraliśmy się wybierać propozycje wykraczające poza sztampę i utarte schematy. Nasze nominacje zdobyły kampanie odważne, tworzące zupełnie nową jakość – dodał Piotr Piętka, Prezes Publicis Media, Wiceprzewodniczący Jury.

W jubileuszowej, dziesiątej edycji konkursu Mixx Awards 2016 nagrody zostaną przyznane w kategoriach:

  • Brand Awareness and Positioning,
  • Product Launch,
  • Direct Response and Lead Generation,
  • Cross-Media Integration,
  • Public Service and non-profit campaign,
  • Branded Content,
  • Branded Site, Social – Community Building,
  • Online Marketing with Influencer,
  • Mobile,
  • Video online,
  • Games,
  • Interactive Out-of-Home and off-line,
  • Innovations oraz Business-to-Business.

Ze względu na brak zgłoszeń – zgodnie z regulaminem konkursu – nie powstały planowane kategorie: Email oraz Internet of Things. Nie przyznano nominacji w kategorii Use of Technology – mimo kilku naprawdę interesujących kampanii jury zdecydowało, że na tle prezentujących w tym roku wyjątkowo wysoki poziom zgłoszeń w innych kategoriach, w niezmiernie ważnym obszarze technologii oczekiwania były jeszcze większe.

Ogłoszenie wyników konkursu Mixx Awards 2016 nastąpi podczas uroczystej gali, która odbędzie się 1 grudnia br. w Multikino Złote Tarasy. Pełną listę nominowanych kampanii oraz zgłaszających je agencji i domów mediowych znaleźć można na stronie internetowej Mixx Awards 2016.

Galę poprzedzi Mixx Conference 2016, którą zainauguruje Natalia Hatalska omawiając najnowsze trendy w komunikacji online. Barbara Sołtysińska wraz z Rafałem Masnym otworzą część dedykowaną działaniom komunikacyjnym z udziałem wpływowych postaci. Wystąpienie Barbary Stawarz będzie wstępem do części poświęconej marketingowi treści. Natomiast segment dedykowany angażowaniu społeczności poprzez działania marketingowe i reklamowe poprowadzi Krzysztof Winnik. Najważniejszymi elementami konferencji będą jednak prezentacje case studies z najciekawszych projektów i kampanii z ostatniego roku, omawiane z perspektywy zarówno agencji czy domu mediowego, jak i z perspektywy klienta.

Zamów bilety na konferencję i galę

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na Newsletter, a nic Cię nie ominie.

Zobacz także

Newsletter

Mailing obsługuje:

Aktualny numer

Pod Lupą

Social media. Skuteczne praktyki

Z lektury dowiesz się m.in.: jakie trendy panują obecnie w social media, jak pozyskać pierwszych fanów i zwiększać zasięg, jakich błędów musisz się wystrzegać w „społecznościówkach”, jak zaplanować, przeprowadzić i zweryfikować kampanię na Facebooku, jak wykorzystać najnowsze funkcje Facebooka w komunikacji marki, jak napisać regulamin Facebook Lead Ads, jak wykorzystać Stories, czyli nową funkcję Instagrama w sprzedaży, co możesz zyskać dzięki Twitterowi i jak wykorzystać ten kanał w komunikacji, jak skutecznie działać na LinkedIn, jak wdrożyć strategię social selling w B2B i wiele więcej.

Kalendarz Marketera

Popularne artykuły