Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Zobacz nowy numer "Marketer+"

Generowanie leadów i sprzedaży w internecie. Performance marketing w praktyce

Kup Teraz!

Mixx Awards 2016: Jury wskazało kampanie, które mają szansę na złoto, srebro lub brąz

Za nami ostatnie, wielogodzinne posiedzenie Jury konkursu Mixx Awards 2016, organizowanego przez IAB Polska. W tegorocznej, dziesiątej edycji wpłynęła rekordowa liczba 226 zgłoszeń, z których ostatecznie do konkursu zakwalifikowano 218. To ponad dwukrotny wzrost w stosunku do edycji konkursu w poprzednich latach. Zdaniem jurorów ilość zdecydowanie przeszła w jakość, co wskazuje na dużą kreatywność i odwagę w forsowaniu świeżych, nowatorskich pomysłów na komunikację z rynkiem.

Mixx Awards 2016: Jury wskazało kampanie, które mają szansę na złoto, srebro lub brąz

– Rekordowa liczba zgłoszonych prac świadczy przede wszystkim o rosnącej popularności i dużym prestiżu konkursu Mixx Awards – powiedział Bartosz Dobrzyński, Dyrektor Marketingu Play, Przewodniczący Jury. – Już nominacja jest formą docenienia kampanii zasługujących na zauważenie przez rynek i Jury. Złoto, srebro i brąz zarezerwowaliśmy dla kampanii wybitnych, które mocno wykraczają poza wszelkie schematy – dodaje.

Aż 49 kampanii zdobyło łącznie 65 nominacji, w 15 konkursowych kategoriach, do złotych, srebrnych lub brązowych statuetek Mixx Awards. Niektóre ze zgłoszonych projektów – między innymi kampanie Allegro – Legendy Polskie, H&M Love Songs, Orange – Historie na Kartę, Alivia – Wojna z rakiem, łap jaja, Kilobity na Czarity oraz Nie chcę być strażakiem – powalczą o nagrody w kilku kategoriach.

Jurorzy podkreślają, że w tegorocznej edycji – oprócz kampanii dużych, znanych marek – bardzo mocna była reprezentacja kampanii społecznych i non-profit.

Cieszę się, że tak dużo zgłoszono kampanii społecznych i non-profit. Takie projekty często bywają efektowne, jednak nie zawsze idzie to w parze z ich skutecznością. Z tym większą przyjemnością nasze liczne nominacje zdobyły w tym roku kampanie, które były zarówno efektowne, jak i efektywne – skomentowała Anna Gruszka reprezentująca Universal McCann, jurorka grupy eksperckiej Efektywność.

Zauważanym, silnym trendem w zgłaszanych projektach był udział opiniotwórczych, znanych postaci – tzw. influencerów. Jurorzy poświęcili bardzo dużo uwagi tym zgłoszeniom.

– Analizując liczne kampanie z udziałem influencerów staraliśmy się wybierać propozycje wykraczające poza sztampę i utarte schematy. Nasze nominacje zdobyły kampanie odważne, tworzące zupełnie nową jakość – dodał Piotr Piętka, Prezes Publicis Media, Wiceprzewodniczący Jury.

W jubileuszowej, dziesiątej edycji konkursu Mixx Awards 2016 nagrody zostaną przyznane w kategoriach:

  • Brand Awareness and Positioning,
  • Product Launch,
  • Direct Response and Lead Generation,
  • Cross-Media Integration,
  • Public Service and non-profit campaign,
  • Branded Content,
  • Branded Site, Social – Community Building,
  • Online Marketing with Influencer,
  • Mobile,
  • Video online,
  • Games,
  • Interactive Out-of-Home and off-line,
  • Innovations oraz Business-to-Business.

Ze względu na brak zgłoszeń – zgodnie z regulaminem konkursu – nie powstały planowane kategorie: Email oraz Internet of Things. Nie przyznano nominacji w kategorii Use of Technology – mimo kilku naprawdę interesujących kampanii jury zdecydowało, że na tle prezentujących w tym roku wyjątkowo wysoki poziom zgłoszeń w innych kategoriach, w niezmiernie ważnym obszarze technologii oczekiwania były jeszcze większe.

Ogłoszenie wyników konkursu Mixx Awards 2016 nastąpi podczas uroczystej gali, która odbędzie się 1 grudnia br. w Multikino Złote Tarasy. Pełną listę nominowanych kampanii oraz zgłaszających je agencji i domów mediowych znaleźć można na stronie internetowej Mixx Awards 2016.

Galę poprzedzi Mixx Conference 2016, którą zainauguruje Natalia Hatalska omawiając najnowsze trendy w komunikacji online. Barbara Sołtysińska wraz z Rafałem Masnym otworzą część dedykowaną działaniom komunikacyjnym z udziałem wpływowych postaci. Wystąpienie Barbary Stawarz będzie wstępem do części poświęconej marketingowi treści. Natomiast segment dedykowany angażowaniu społeczności poprzez działania marketingowe i reklamowe poprowadzi Krzysztof Winnik. Najważniejszymi elementami konferencji będą jednak prezentacje case studies z najciekawszych projektów i kampanii z ostatniego roku, omawiane z perspektywy zarówno agencji czy domu mediowego, jak i z perspektywy klienta.

Zamów bilety na konferencję i galę

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.