Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Zobacz nowy numer "Marketer+"

Generowanie leadów i sprzedaży w internecie. Performance marketing w praktyce

Kup Teraz!

Podstawy Public Relations. Ucz się od najlepszych! – nowy projekt edukacyjny Prowly.com

Rokrocznie uczelnie w Polsce rekrutują kilkaset tysięcy studentów. Jednak nawet tak imponująca liczba osób, która je kończy, wciąż nie jest w stanie zaspokoić potrzeb rynku. Branża public relations jest jedną z tych, które zmieniają się wyjątkowo dynamicznie, dlatego Prowly, jako platforma, która ma ułatwiać PR-owcom pracę w erze digitalu, rozwija projekt edukacyjny Prowly Academy. I wydaje w jego ramach ebooka o podstawach w PR-ze.

Podstawy Public Relations. Ucz się od najlepszych! – nowy projekt edukacyjny Prowly.com

Komunikacja ma obecnie charakter bardziej kontekstowy, spersonalizowany i zlokalizowany. Odbywa się „dokładnie na czas”. Dzisiejszy konsument jest bardziej świadomy i ma jeszcze silniejszą pozycję niż kiedykolwiek wcześniej. Wszyscy musimy się dostosować do cyfrowej transformacji. Ebook „Podstawy w Public Relations. Ucz się od najlepszych!”, do którego Prowly zaprosiło topowych ekspertów z branży, może w tym pomóc. Materiały zostały podzielone na 5 sekcji.

Pierwsza odpowiada na pytanie, czym właściwie jest współczesne Public Relations. Wspólnie z ekspertami (Sebastianem Hejnowskim z MSL Group, Grzegorzem Millerem z Millermedia, Grzegorzem Szczepańskim z Hill+Knowlton Strategies/ZFPR-u, Stephenem Waddingtonem z Ketchum, Charliem de Mierrem z Porter Noveli London, Olką Kaźmierczak z Fashion PR Talks/POP UP Grupy i Danielle Hibbert z Clearbox) analizujemy definicje PR-u zaproponowane przez światowe instytucje zrzeszające firmy PR-owskie i podejmujemy próbę stworzenia nowych, bardziej aktualnych.

W tej samej sekcji znajdziemy tekst Macieja Szarolety, dyrektora strategii w Albedo Marketing i autora bloga marketingowego mrbrand.pl, o prawdziwej misji PR-u. Szaroleta rozprawia się z nim z kilkoma „mitami” pokutującymi w branży: „Jedno z najbardziej bezsensownych zdań w PR brzmi: „Chcemy mieć masę publikacji”. To pomieszanie z poplątaniem. Zamiana celu ze środkiem. Żadna marka nie potrzebuje publikacji. To nie jest powodem jej istnienia. Misja marki jest bardzo prosta – pomóc firmie rozkwitać. Wszystko, co do tego prowadzi, jest uzasadnione. Reszta nie ma sensu.” – pisze.

Kolejny materiał we wprowadzeniu to lista kompetencji, które są warunkiem koniecznym dla rozwoju pomyślnej kariery w public relations. 20 lat temu odpowiedź na to pytanie brzmiałaby: wykształcenie, notatnik z numerami telefonu do przedstawicieli mediów i pokaźny budżet. Czasy się jednak zmieniły. Jakie umiejętności są dzisiaj niezbędne w tej branży? – na to pytanie odpowiada Anna Morris, Managing Director z agencji Clearbox.

Sekcję wieńczy 4 case’y z cyklu „Jak udało mi się wejść w branżę PR?” – swoimi początkami i doświadczeniem dzielą się: Łukasz Głombicki z LifeTube, Anna Wiatr z Aliganza Fashion Agency, Jakub Prószyński znany jako Pijaru Koksu oraz Magdalena Gronert z Digital Deloitte. Ta ostatnia przyznaje bez ogródek, że „bywa PR-wym ćpunem”, „żyje swoim zawodem i jest uzależniona od nowych zadań, publikacji, reakcji odbiorców, wdrożonych kampanii reklamowych, nawiązywania nowych kontaktów z dziennikarzami czy przedstawicielami mediów”.

Druga część ebooka to spora dawka praktyki – uczy, jak łączyć PR z content marketingiem (Matylda Setlak-Żwirek z All 4 Comms) oraz uczula, na co zwrócić uwagę, gdy zabieramy się za budowanie strategii PR-owej (Rafał Sałak z Prowly).

Po niej płynnie przechodzimy do eksperckich komentarzy na temat trendów, które każdy spec odpowiedzialny za komunikację powinien mieć obecnie na względzie. Kierunki wyznaczają: Piotr Czarniak z Walk PR, Łukasz Majewski, Sabine Raabe z Biscuit Public Relations, Tomasz Górski z SaasGenius, Anna Lebedeva z SEMrush, Anna Przybysz z Takaoto.pro, Agnieszka Walczak-Skałecka z silnemarkiosobiste.pl, Andrzej Gruszka z MindProgress, Clare Lane z PR Daily, Kasia Młynarczyk z Socjomanii, Kamil Bolek z indaHash, Monika Witoń z Dentzu Aegis Network Polska i Krystian Dudek z PUBLICO/PSPR.

Ponieważ profesja PR-owa znów wróciła do zestawienia 10 najbardziej stresujących zawodów, w ebooku znajdziecie również proste i użyteczne zestawienie praktyk, które pomogą wam w pracy nad pozytywnym wizerunkiem oraz takich, których powinniście unikać, jak ognia.

Na koniec Prowly przygotowało listę influencerów, których warto czytać. „W Prowly wierzymy, że kreatywność jest zaraźliwa i można, a nawet należy, podać ją dalej. U jej podstaw leży jednak wiedza na temat tego, co w branży „piszczy”, dlatego zawsze staramy się być na bieżąco. A pomagają nam w tym ci, których znamy, cenimy i śledzimy. Wam polecamy zrobić to samo” – przekonuje Edyta Kowal, Content Manager w Prowly.

Ebook dostępny jest za pobraniem.

POBIERZ EBOOK

Marketer+ jest Partnerem medialnym wydania. 


Projekt Prowly Academy dostarcza materiały w języku polskim i angielskim. Ebook “Podstawy w Public Relations. Ucz się od najlepszych!” to pierwsze wydanie polskojęzyczne. Na platformie znajdziecie już anglojęzyczne ebooki: “Public Relations for Beginners”, “The Ultimate Guide to Writing a Press Release That Gets Results” oraz “Tell a Credible Story. Link Building Fundamentals for Brand Newsrooms”.

Prowly to oprogramowanie do działań PR dla agencji, działów komunikacji i freelancerów. Oferuje elastyczny Story Creator do edycji informacji prasowych, konfigurowalne biura prasowe online oraz narzędzia do spersonalizowanych wysyłek mailowych.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.