Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

E-mail marketing czy spam – jak legalnie wysyłać newslettery i mailingi?

Marketing e-mailowy to jeden z najczęściej wybieranych mechanizmów promocyjnych stosowanych w internecie, który pomimo rozwoju nowych kanałów elektronicznej komunikacji handlowej nadal jest powszechnie wykorzystywany. Przesyłanie komercyjnych wiadomości e-mailowych ma od wielu lat własną regulację prawną i pewne prawne ograniczenia, których istnienia większość podmiotów zajmujących się profesjonalnie marketingiem bezpośrednim jest świadoma przynajmniej na poziomie ogólnym. Warto jednak przypomnieć najważniejsze zasady rządzące legalnym marketingiem e-mailowym oraz zwrócić uwagę na wprowadzone w ostatnim czasie zmiany przepisów.

E-mail marketing czy spam – jak legalnie wysyłać newslettery i mailingi?

Czas czytania: ok. 8 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • jak nie zostać spamerem,
  • czy zgoda odbiorcy jest zawsze niezbędna,
  • kiedy uważać na ochronę danych osobowych.
Marketing e-mailowy to jeden z najczęściej wybieranych mechanizmów promocyjnych stosowanych w internecie, który pomimo rozwoju nowych kanałów elektronicznej komunikacji handlowej nadal jest powszechnie wykorzystywany. Przesyłanie komercyjnych wiadomości e-mailowych ma od wielu lat własną regulację prawną i pewne prawne ograniczenia, których istnienia większość podmiotów zajmujących się profesjonalnie marketingiem bezpośrednim jest świadoma przynajmniej na poziomie ogólnym. Warto jednak przypomnieć najważniejsze zasady rządzące legalnym marketingiem e-mailowym oraz zwrócić uwagę na wprowadzone w ostatnim czasie zmiany przepisów.

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

  • Aleksandra Smolarek

    E-mail marketing jest naprawdę ciężką sprawą i mimo, że jest wiele tak pomocnych artykułów, to wciąż na swojej skrzynce widzę potwory. Niestety, ale wygląd niektórych wiadomości, aż zmusza do wciśnięcia guzika z napisem “spam”… Przede wszystkim powtarzające się błędy to najczęściej brak ukrywania listy adresatów, niedziałające linki, rozsypana grafika i tekst z błędami. Ludzie ko korzystają nawet z darmowych apek, które już pomogłyby w wyglądzie i wysyłce korespondencji seryjnej. Już nawet nie wspominając o naprawdę rozbudowanych systemach. Sama korzystam z modułu marketingowego z crm i zanim cokolwiek zaplanuję, mija sporo czasu, ale system pomaga mocno w wyłapywaniu błędów i co najważniejsze – ma funkcje raportów.. Nie wiem jak bym sobie poradziła, gdyby nie to, że mogę obserwować i analizować wyniki przebiegu akcji. Polecam także artykuł na ten temat: http://www.crm7.pl/crm/funkcjonalnosci-crm/marketing

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.