Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Ochrona znaku towarowego przed naruszeniami

Znak towarowy stanowi nie tylko oznaczenie towaru, usługi lub przedsiębiorstwa, ale również istotny element strategii marketingowej firmy dążącej do promowania swoich kluczowych produktów. Mimo że znak towarowy nie decyduje o smaku czy funkcjonalności danego asortymentu, budzi automatyczne skojarzenia z jego cechami charakterystycznymi. Coca-Cola bez białego napisu na czerwonym tle nie byłaby już tą samą Coca-Colą. Niektóre badania marketingowe pokazują, że identyczny produkt oznaczony znanym znakiem towarowym może smakować lepiej od towaru nieoznaczonego. Nie ulega zatem wątpliwości, że wszelkie naruszenia praw do znaku towarowego stanowią istotne zagrożenie dla renomy i rentowności przedsiębiorstwa. Gdy jednak już dojdzie do naruszenia, istotny jest wybór optymalnej drogi dochodzenia roszczeń. W takiej sytuacji dla przedsiębiorcy kluczowa powinna być odpowiedź na pytanie: „co jest niezbędne do faktycznego usunięcia skutków naruszenia?”. W jednym przypadku priorytetowe może okazać się naprawienie szkody związanej ze spadkiem sprzedaży, w innym – odbudowanie utraconego zaufania klientów.

Ochrona znaku towarowego przed naruszeniami

Czas czytania: ok. 12 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • jakie oznaczenia produktów, usług lub przedsiębiorstwa można uznać za znak towarowy,
  • co należy uwzględnić, wybierając podstawę prawną dochodzenia roszczeń w przypadku naruszenia praw do znaku towarowego,
  • jakie roszczenia przysługują firmie w razie naruszenia jej praw do znaku towarowego,
  • dlaczego warto zarejestrować znak towarowy.
Znak towarowy stanowi nie tylko oznaczenie towaru, usługi lub przedsiębiorstwa, ale również istotny element strategii marketingowej firmy dążącej do promowania swoich kluczowych produktów. Mimo że znak towarowy nie decyduje o smaku czy funkcjonalności danego asortymentu, budzi automatyczne skojarzenia z jego cechami charakterystycznymi. Coca-Cola bez białego napisu na czerwonym tle nie byłaby już tą samą Coca-Colą. Niektóre badania marketingowe pokazują, że identyczny produkt oznaczony znanym znakiem towarowym może smakować lepiej od towaru nieoznaczonego. Nie ulega zatem wątpliwości, że wszelkie naruszenia praw do znaku towarowego stanowią istotne zagrożenie dla renomy i rentowności przedsiębiorstwa. Gdy jednak już dojdzie do naruszenia, istotny jest wybór optymalnej drogi dochodzenia roszczeń. W takiej sytuacji dla przedsiębiorcy kluczowa powinna być odpowiedź na pytanie: „co jest niezbędne do faktycznego usunięcia skutków naruszenia?”. W jednym przypadku priorytetowe może okazać się naprawienie szkody związanej ze spadkiem sprzedaży, w innym – odbudowanie utraconego zaufania klientów.

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.