Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Ostatni telemarketer na Ziemi, czyli słów kilka o zmianach w prawie telekomunikacyjnym

Zeszłorocznych świąt Bożego Narodzenia telemarketerzy nie mogą zapewne zaliczyć do spokojnych. Implementując unijną dyrektywę, ustawodawca zamiast prezentów włożył im bowiem w wiszącą nad kominkiem skarpetę nowelizację art. 172 Prawa telekomunikacyjnego* oraz zupełnie nową Ustawę o prawach konsumenta**. Marnym pocieszeniem wydawał się fakt, że zmiany weszły w życie z półrocznym opóźnieniem, a przedświąteczna gorączka przypadała jeszcze na czas obowiązywania starych przepisów. 25 grudnia 2014 roku branża telemarketingowa obudziła się już bowiem w zupełnie nowej rzeczywistości, a obok zapachu świątecznych potraw w powietrzu unosiła się panika i chaos: co właściwie jeszcze nam wolno i czy to wystarczy, by przetrwać? Teraz jednak, gdy opadła już fala przerażenia, należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy te emocje są uzasadnione: czyli co tak naprawdę zmieniło się w polskim prawie i czy rzeczywiście telemarketing czeka jeśli nie zagłada, to przynajmniej spory spadek rentowności?

Ostatni telemarketer na Ziemi, czyli słów kilka o zmianach w prawie telekomunikacyjnym

Czas czytania: ok. 11 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • co zmieniło się w treści art. 172 Prawa telekomunikacyjnego po 25 grudnia 2014 roku,
  • do kogo i w jakim celu telemarketer nie może już dzwonić,
  • czy stare zgody zachowują ważność,
  • jak wyglądać mają zgody zbierane po nowelizacji.
Zeszłorocznych świąt Bożego Narodzenia telemarketerzy nie mogą zapewne zaliczyć do spokojnych. Implementując unijną dyrektywę, ustawodawca zamiast prezentów włożył im bowiem w wiszącą nad kominkiem skarpetę nowelizację art. 172 Prawa telekomunikacyjnego* oraz zupełnie nową Ustawę o prawach konsumenta**. Marnym pocieszeniem wydawał się fakt, że zmiany weszły w życie z półrocznym opóźnieniem, a przedświąteczna gorączka przypadała jeszcze na czas obowiązywania starych przepisów. 25 grudnia 2014 roku branża telemarketingowa obudziła się już bowiem w zupełnie nowej rzeczywistości, a obok zapachu świątecznych potraw w powietrzu unosiła się panika i chaos: co właściwie jeszcze nam wolno i czy to wystarczy, by przetrwać? Teraz jednak, gdy opadła już fala przerażenia, należy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy te emocje są uzasadnione: czyli co tak naprawdę zmieniło się w polskim prawie i czy rzeczywiście telemarketing czeka jeśli nie zagłada, to przynajmniej spory spadek rentowności?

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.