Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Warsztatowe wydanie specjalne

Płatne kampanie w social media krok po kroku

Zamów dla siebie!

Prawa osoby biorącej udział w promocji konsumenckiej

Promocje dla konsumentów są organizowane zazwyczaj przez silne gospodarczo i organizacyjnie podmioty. Podmioty te co do zasady dysponują środkami, wiedzą i zdolnościami znacznie przekraczającymi możliwości przeciętnego konsumenta. Z tych powodów właśnie prawo w Polsce otacza konsumentów ochroną w relacjach z przedsiębiorcami, przyznaje im szczególne uprawnienia oraz istotnie ogranicza swobodę działania organizatorów promocji. Praktyka marketingu pokazuje, że wcale nie jest trudno naruszyć prawa konsumentów. Ponadto coraz częściej naruszenia te są dostrzegane przez samych konsumentów oraz stosowne organy.

Prawa osoby biorącej udział w promocji konsumenckiej

Czas czytania: ok. 15 minut

Z artykułu dowiesz się:
  • jakie przepisy prawa stoją na straży praw konsumenta,
  • jakie prawa ma konsument w promocji,
  • jakie prawa są najczęściej naruszane w promocjach,
  • jakie konsekwencje grożą organizatorowi promocji za naruszanie praw konsumentów.
Promocje dla konsumentów są organizowane zazwyczaj przez silne gospodarczo i organizacyjnie podmioty. Podmioty te co do zasady dysponują środkami, wiedzą i zdolnościami znacznie przekraczającymi możliwości przeciętnego konsumenta. Z tych powodów właśnie prawo w Polsce otacza konsumentów ochroną w relacjach z przedsiębiorcami, przyznaje im szczególne uprawnienia oraz istotnie ogranicza swobodę działania organizatorów promocji. Praktyka marketingu pokazuje, że wcale nie jest trudno naruszyć prawa konsumentów. Ponadto coraz częściej naruszenia te są dostrzegane przez samych konsumentów oraz stosowne organy.

Artykuł dostępny dla prenumeratorów magazynu Marketer+

w wersji plus lub elektronicznej.


Jeśli jesteś prenumeratorem zaloguj się.


Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.