Marketer+ przewodnik po marketingu - To magazyn, w którym ekspercką wiedzą dzielą się praktycy, na co dzień zajmujący się różnymi obszarami działalności marketingowej, sprzedażowej i biznesowej.
Zobacz nowy numer "Marketer+"

Jak tworzyć przekaz do klienta? Skuteczna komunikacja i promocja marki

Kup Teraz!

Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach – recenzja

Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach – recenzja

W dzisiejszych czasach to klient decyduje, gdzie, co, jak i za ile kupi. Sprzedawcy i właściciele sklepów muszą umieć podejmować szybkie decyzje, które w dodatku będą trafne. Z uwagi na to, że to na kliencie powinna się skupiać się uwaga, wielu przedsiębiorców zapomina o tym i najzwyczajniej w świecie przeszkadza mu w podejmowaniu kluczowych decyzji, czyli zakupu.

Książka „Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach” to bogaty zbiór dobrych porad, poprzedzonych własnymi doświadczeniami autora lub case studies innych firm. Dzięki niej można pochylić się nad tematem procesu zakupowego i obsługi klienta. Sam autor niejednokrotnie przekonuje o tym, jak ważna dla powodzenia biznesowego firmy jest współpraca pomiędzy poszczególnymi działami – głównie działów sprzedaży i marketingu. Bez tego firma może być nie tylko blokowana w swoich działaniach, ale mogą być one niespójne i nieprzynoszące efektów. Dlatego rozdział o współpracy powinien przeczytać każdy, kto planuje otworzenie działalności. Jak się okazuje przeszkadzać klientowi można nie tylko przez nieumiejętną komunikację lub zbyt przesadzony komunikat reklamowy, ale również przez brak zgrania i wspólnej koncepcji.

Obsługa klienta to sztuka!

„Obsługa klienta to sztuka zadowalania klienta przez komunikowanie się z nim w kwestii produktów i usług oferowanych przez firmę” – ten z cytatów zapadł mi szczególnie w pamięć. Dziś klient może w kilka sekund zmienić zdanie i odejść do konkurencji. Nie można zapominać, że elementem zakupów jest właśnie obsługa klienta i kontakt z drugim człowiekiem. Sprzedawca może być najlepszy w swoim fachu, ale jeśli nie dostrzeże w kliencie zwykłego człowieka, może się poważnie zgubić. Autor książki docenia również reklamację jako szansę. Szansę na zmianę nastroju klienta ze złości w zadowolenie. Obserwując przykłady z polskiego rynku odnoszę wrażenie, że wielu polskich przedsiębiorców myśli zupełnie inaczej. Dla nich reklamacja złożona przez klienta to wrzód, którego nie chce się dotykać. A przecież klient, którego reklamacja została rozpatrzona na jego korzyść oraz w dodatku w nietypowy sposób będzie źródłem jednej z najlepszych opinii, która pójdzie w świat. Marketing szeptany działa!

Dawaj więcej, niż chcesz wziąć!

Autor książki „Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach” porusza również kwestię edukacji i informowania klientów. To coś, co staje się w Polsce coraz bardziej popularne, ale w dalszym ciągu mocno kuleje. Jeżeli chce się od klienta uzyskać korzyść w postaci zakupu, to powinno się dawać mu więcej, niż się dostaje. Taka postawa z pewnością się zwraca. Edukowanie i informowanie klienta to podstawa. Na pewno warto część z porad wdrożyć w życie większości firm. Bez znaczenia czy są to firmy usługowe, czy sklepy internetowe.

Podsumowując zamysł autora, przeszkadzając klientowi szkodzi się samemu sobie i to w swojej książce chciał przekazać David Meerman Scott. Zdecydowanie polecam! W Setugo książkę przeczytał cały zespół.

Spragniony marketingowej wiedzy?

Zapisz się na bezpłatny Newsletter by FreshMail

Pełen dostęp do naszych tekstów możliwy jest dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę plus lub elektroniczną by zyskać dostęp do pełnego archiwum od 2011 roku. Wszystkie numery dostępne są w plikach pdf.

Zamów prenumeratę

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.